X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΙ

Πέθανε ο θρύλος των Ράλλυ Χάνου Μίκολα

Ένας από τους σπουδαιότερους και πολυνίκεις οδηγούς της ιστορίας των Ράλλυ και παγκόσμιος πρωταθλητής του 1983, ο Φινλανδός Χάνου Μίκολα, έφυγε από τη ζωή το βράδυ της Παρασκευής (26/2) σε ηλικία 78 ετών νικημένος από τον καρκίνο.

Ο Μίκολα υπήρξε ο πρώτος πρωταθλητής με τετρακίνητο αυτοκίνητο στην ιστορία του WRC, στο ξεκίνημα της εποχής των Audi Quattro τη δεκαετία του ‘80. Με την γερμανική ομάδα κατέκτησε 11 από τις 18 νίκες του στο παγκόσμιο στερέωμα.

Επιμέλεια: Πάνος Διαμάντης

Επτά από αυτές τις νίκες κέρδισε στον αγώνα της πατρίδας του, στο Ράλλυ 1.000 Λιμών της Φινλανδίας - ένα ρεκόρ που μοιράζεται με τον συμπατριώτη του Μάρκους Γκρόνχολμ. Πέραν της Audi, διακρίθηκε και με την ομάδα της Ford, και οδήγησε επίσης για τις Subaru, Toyota και Mazda.

Γεννημένος τον Μάιο του 1947 στην πόλη Γιοενσού της ανατολικής Φινλανδίας, ο Μίκολα ξεκίνησε να αγωνίζεται στα Ράλλυ σε ηλικία 21 ετών με ένα Volvo PV544. Η πρώτη του διεθνής επιτυχία ήρθε το 1971, και ήταν η νίκη στο Σαφάρι (λίγο πριν θεσπιστεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα), με ένα Ford Escort RS.

Με Escort, επίσης, κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο, το 1974 - στη Φινλανδία, φυσικά. Τα επόμενα χρόνια με τη δική του ομάδα συμμετείχε σε πληθώρα αγώνων, με διάφορα rallycars της Ford, της Peugeot και της Toyota, αλλά το ’78 υπέγραψε συμβόλαιο με την εργοστασιακή Ford. Ένα χρόνο μετά, ο Μίκολα βοήθησε την εταιρεία του μπλε οβάλ να γίνει παγκόσμια πρωταθλήτρια, κέρδισε τέσσερις αγώνες, αλλά έχασε τον πρώτο τίτλο οδηγών της ιστορίας για μόλις έναν βαθμό από τον Μπγιόρν Βάλντεγκαρντ.

Το 1981 μεταπήδησε στην Audi για να ηγηθεί της «επανάστασης» που έφερε η εταιρεία στο σπορ με την τετρακίνηση Quattro. Η πρώτη του νίκη με το τετρακίνητο Audi ήρθε στο Ράλλυ Σουηδίας το 1981. Η άκρως επιτυχημένη αυτή συνεργασία επέφερε τον τίτλο οδηγών για τον ίδιο το 1983, με τέσσερις νίκες, και των κατασκευαστών ένα χρόνο αργότερα.

Ο Μίκολα παρέμεινε στην Audi τα επόμενα χρόνια του Group B, αλλά και για το πέρασμα στο Group A το 1987. Εκείνη τη χρονιά, στο μπάκετ του Audi 200 Quattro, πέτυχε την τελευταία του νίκη, στο Ράλλυ Σαφάρι. Το 1988 μεταπήδησε στη Mazda, όπου πέρασε τέσσερα χρόνια, χωρίς να σημειώσει κάποια νίκη.

Όταν αποχώρησε από το σπορ, σε ηλικία 51 ετών μετά το Ράλλυ 1.000 Λιμνών το 1993, είχε συνολικά 123 εκκινήσεις σε Ράλλυ του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η τελευταία του παρουσία στο βάθρο ήταν στο Ράλλυ Ακρόπολις του 1987.

Photo credits: Audi Motorsport

TAGS ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ