X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το 500Χ Sport των 150 ίππων

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Δίπλα στην πιο "καθημερινή" έκδοση Urban και στην πιο "χωμάτινη" Cross, το Fiat 500X απέκτησε και μία τρίτη, πιο σπορτίφ "ασφάλτινη" παραλλαγή.

Το 500X Sport είναι η πιο διασκεδαστική, στο δρόμο, εκδοχή του ιταλικού Crossover, με άπλετο γκάζι από τους 150 ίππους του νέας γενιάς κινητήρα 1.3 FireFly και με το καλορυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Η τεράστια εξάπλωση των Crossovers είναι τέτοια, που, πλέον, η κατηγορία αποκτά όλο και περισσότερα «παρακλάδια», εξειδικευμένες υποκατηγορίες. Έτσι, το 500X Sport είναι η απάντηση των Ιταλών σε σπορ προσανατολισμών B-SUV, όπως το Kia Stonic - και πρόκειται για μια απάντηση καλά μελετημένη, πολύ πιο καλοστημένη για τη σβέλτη οδήγηση στην άσφαλτο από όσο προϊδεάζει το ύψος της από το έδαφος.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Αλλά ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση: αισθητικά, τα σπορ στοιχεία του σχεδιασμού που το διαφοροποιούν από τα άλλα 500Χ είναι ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης στην ουρά, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, οι ειδικές ζάντες 19 ιντσών και τα μαρσπιέ, ενώ τα φτερά φέρουν τα λογότυπα Sport.

Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι λιγότερες, κυρίως στο ανασχεδιασμένο τιμόνι, στα σπορ καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη, και στις κόκκινες λεπτομέρειες. Σε αυτή, την κορυφαία έκδοση του 500Χ, τα υλικά του διάκοσμου προσεγγίζουν premium επίπεδα, καθώς μπορεί προαιρετικά να τοποθετηθεί και επένδυση αλκαντάρα στο ταμπλό ή στο τιμόνι. Η ευρυχωρία για πέντε επιβάτες παραμένει, ενώ αρκετά καλή τιμή για το χώρο των αποσκευών είναι τα 350 λίτρα - αν και θα ήταν χρήσιμο λίγο μεγαλύτερο πλάτος.

Αντίστοιχου εύρους είναι και οι μηχανικές τροποποιήσεις. Οι Ιταλοί μηχανικοί δεν έχουν μείνει σε λίγες γρήγορες μετατροπές, αλλά έχουν αλλάξει την όλη γεωμετρία και το στήσιμο μειώνοντας το ύψος από το έδαφος κατά 13 χλστ. (στα 15,6 εκ., τώρα) με νέα ελατήρια, μειώνοντας τη διαδρομή την ανάρτησης και προσθέτοντας αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) και ελαστικά χαμηλού προφίλ.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Σε συνδυασμό με την ακριβότερη αλλά ανώτερη επιλογή της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω, το πάτημα του 500Χ Sport στο δρόμο δεν θυμίζει Crossover, αλλά παραπέμπει σε ένα μικρό GTi. Οι κλίσεις στις στροφές ελέγχονται πολύ καλύτερα, η ακαμψία του δαπέδου εμπνέει να πιέσεις, το όριο της πρόσφυσης είναι ψηλά - κι όλα αυτά σαν να μην έχει γίνει συμβιβασμός στην άνεση απορρόφησης των ανωμαλιών του δρόμου, παρότι σκλήρυνε η ανάρτηση.

Το 500Χ Sport διατίθεται μόνο στις ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης και diesel. Στην προκειμένη περίπτωση, της δοκιμής μας, με τον καινούριο, προδιαγραφών ρύπων Euro 6d-Temp, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3 FireFly, που πέραν των 150 ίππων αποδίδει 270 Nm, από τις 1.850 σ.α.λ. Μετά την ενεργοποίηση του turbo, και λίγο πάνω από τις 2.000 στροφές, η δύναμη είναι πλούσια (και γραμμική) - τόσο, ώστε η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9,1 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Ο νέος κινητήρας είναι ένας από τους καλύτερους μικρούς Turbo που έχω οδηγήσει αυτόν τον καιρό, αν και φυσικά το τίμημα της σπορ οδήγησης μπορεί να δείξει καταναλώσεις και πάνω από 9 λίτρα/100 χλμ., και αρκετά μακριά από τα 6 λίτρα που δίνει το εργοστάσιο. Η συνεργασία του FireFly με το κιβώτιο DTC είναι άριστη, καθώς οι αλλαγές γίνονται ανεπαίσθητα, το kickdown δεν αργεί πολύ, και επιπλέον υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων μέσω του επιλογέα.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Πέραν των υλικών του εσωτερικού, το Fiat 500X Sport προσεγγίζει τα premium και από άποψη ηλεκτρονικών τεχνολογιών υποβοήθησης. Το Adaptive Cruise Control είναι ένα στοιχείο που συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση, όπως και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, επόπτευσης τυφλής γωνίας, καθώς και τα άκρως αποτελεσματικά και οικονομικότερα full LED φωτιστικά σώματα.

Όλα τα παραπάνω, δικαιολογημένα, μαζί με το αυτόματο κιβώτιο, ανεβάζουν την τιμή του 500X Sport στα 24.900 Ευρώ για την πληρέστατη στον εξοπλισμό της έκδοση της δοκιμής μας. Φυσικά, κεντρικό ρόλο στην υπόσταση και αυτού του 500 έχει η συνδεσιμότητα του smartphone (με Apple CarPlay και Android Auto) και η χρήση του μέσω Bluetooth με το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Uconnect, στην έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ