X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε την ηλεκτρική Jaguar I-Pace

Ο Δημήτρης Μπαλής βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της ηλεκτρικής Jaguar I-PACE, «Αυτοκίνητο της χρονιάς στην Ευρώπη για το 2019» και σας την παρουσιάζει.

Το να οδηγείς ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σήμερα, ίσως και να μην αποτελεί κάτι ακραίο, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει σιγά σιγά στη ζωή μας. Ηδη πωλούνται 7 μοντέλα (Jaguar I-PACE, BMW i3, Nissan Leaf, smart, e-up!, e-Golf και Skoda Citigo iV) κι έπεται συνέχεια εντός της χρονιάς (Peugeot e208, e-Corsa, Honda-e…).

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Προ ημερών, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την ηλεκτρική Jaguar I-PACE, «Αυτοκίνητο της χρονιάς στην Ευρώπη για το 2019», ένα μοντέλο στου οποίου στο κόκπιτ είχα βρεθεί για λίγα χιλιόμετρα, πριν από 16 μήνες.

Αυτή τη φορά, οδήγησα για πολύ περισσότερα χιλιόμετρα, σε μικτές συνθήκες, σε πόλη και αυτοκινητόδρομο και το επισημαίνω αυτό, διότι η κατανάλωση ενέργειας είναι πολύ διαφορετική.

Σχεδιαστικά, το αεροδυναμικό, SUV αμάξωμα, ξεχειλίζει από δυναμισμό. Με coupe ύφος και κυματοειδή γραμμή παραθύρων στο πλάι, θυμίζει πράγματι… ιαγουάρο. Αν την κοιτάξεις από μπροστά και δεις το άνοιγμα στο καπό και πίσω τον διαχύτη, ίσως και να μπερδευτείς ότι πρόκειται για κάποια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση. Ως προς τις επιδόσεις ναι, διότι έχεις 400 ίππους ισχύ, με ακόμα 400 Nm ροπής, όλα με το απλό πάτημα του γκαζιού. Όχι όμως και ως προς τους ρύπους, διότι δεν εκπέμπει καθόλου διοξείδιο του άνθρακα, αλλά ούτε και ως προς τον ήχο, διότι είναι εντελώς αθόρυβη στη λειτουργία της. Απλά, για λόγους ασφαλείας, εκπέμπει ένα μικρό ήχο σε ταχύτητες κάτω των 20 χλμ./ώρα, ώστε να ακούνε οι πεζοί και να προειδοποιούνται.

Στα 4,682 μ. μήκος, η Jaguar I-PACE συγκαταλέγεται στα μεσαία SUV, με ευρύχωρη καμπίνα για 5 επιβάτες και ιδιαίτερα πλούσιο χώρο αποσκευών (505 λίτρα). Στο εσωτερικό, η πολυτέλεια είναι εμφανής παντού. Στις δερμάτινες ταπετσαρίες, στο φινίρισμα, στη διακόσμηση. Η οθόνη αφής ενσωματωμένη πλήρως στο ταμπλό, ενώ η κονσόλα έχει και θέση για την ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου. Μόνο τα δύο περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, σε επαναφέρουν στην συμβατική πραγματικότητα.

Η Jaguar I-PACE, τεχνολογικά εφοδιάζεται με 3 συστοιχίες μπαταριών, οι οποίες ψύχονται από τον αέρα που εισέρχεται από μπροστά, προκειμένου να μην υπερθερμαίνονται. Με πλήρη φόρτιση προσφέρει 470 χλμ. ονομαστικής αυτονομίας. Το επισημαίνω, επειδή αν κινείσαι συνέχεια στα κόκκινα (επιτάχυνση 4,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα), τότε ούτε τα μισά χιλιόμετρα μπορεί να μην πιάσεις.

Οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση ενέργειας είναι αρκετά μεγάλη, ακόμα και με 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ. Ωστόσο, η κατανάλωση μειώνεται σημαντικά, κατά την κίνηση στην πόλη, καθώς μόλις αφήσεις το γκάζι, αμέσως γίνεται ανάκτηση ενέργειας, η οποία αποθηκεύεται στην μπαταρία και είναι άμεσα διαθέσιμη. Το ίδιο συμβαίνει και με το φρενάρισμα. Και στις δύο περιπτώσεις, υπάρχουν δύο λειτουργίες: στη Low μόλις αφήσεις το γκάζι επιβραδύνει ανεπαίσθητα (0,1 G), ενώ στην High το νιώθεις περισσότερο (0,4 G) και θα πρέπει να προσέξεις ώστε να μην φοβηθεί ο επερχόμενος οδηγός, βλέποντας ότι κάνει «μούτρα» το αυτοκίνητο.

Για καλύτερη διαχείριση της ενέργειας, υπάρχουν και 4 τρόποι λειτουργίας: ECO για οικονομική οδήγηση καταναλώνοντας τη λιγότερη δυνατή ενέργεια, Comfort για περισσότερη άνεση, Dynamic που έχεις επιδόσεις εξαντλώντας περισσότερη ενέργεια, ενώ η τέταρτη λειτουργία είναι για οδήγηση σε χιόνι, πάγο ή βροχή.

Διαθέτει και ενεργή ανάρτηση Active Air Supension, που αυτορυθμίζεται.

Τη Jaguar I-PACE τη φόρτισα από την απλή πρίζα του σπιτιού μου κι ανάλογα το πόση ενέργεια έχει η μπαταρία, θέλεις 9-12 ώρες να φορτίσεις. Με τριφασικό ρεύμα και ταχυφορτιστή Wallfox, από δημόσιους φορτιστές 50kW, φορτίζεις το 80% σε 90 λεπτά, ενώ με 90kW παίρνεις το 80% σε 20 λεπτά.

Όλα τα μηχανικά μέρη και οι μπαταρίες, καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών, αρκεί βέβαια τουλάχιστον μια φορά τον μήνα ο κάτοχος του οχήματος να φορτίζει τις μπαταρίες.

Οι τιμές ξεκινούν από τις 85.300 ευρώ και φθάνουν έως τις 110.000 ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, που ούτως ή άλλως είναι πλούσιο σε συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ