X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ο εγκέφαλος στην υπηρεσία της τεχνολογίας

Nissan Brain-to-Vehicle technology NISSAN BRAIN-TO-VEHICLE TECHNOLOGY

Ο εγκέφαλος του οδηγού, ελέγχεται συνεχώς και τα σήματα που εκπέμπει ερμηνεύονται από τα συστήματα του οχήματος, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο αλληλεπίδρασης ανθρώπου και αυτοκινήτου.

Κι ενώ η αυτόνομη οδήγηση είναι επί θύραις, με το κοινό να περιμένει πότε θα κυκλοφορήσουν τα πρώτα πλήρως αυτόνομα οχήματα - πιθανότατα το 2021 - εντούτοις, σήμερα, υπάρχουν πολλά συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης που ενσωματώνονται στα μοντέλα παραγωγής, και όχι μόνο σε πολυτελείς εκδόσεις.

Τα συστήματα αυτά, όπως έχουμε γράψει σε προηγούμενα τεύχη του AUTO ΕΘΝΟΣ, βοηθούν κατά πολύ τον οδηγό και σε ορισμένες περιπτώσεις υποκαθιστούν κινήσεις του. Όπως για παράδειγμα, ότι φρενάρει και ακινητοποιείται το όχημα, αν διαπιστώσει πεζό, εμπόδιο ή σταματημένο όχημα, χωρίς καν ο οδηγός να φρενάρει.

Τα δε συστήματα πλήρους αυτόνομης οδήγησης, θα παρέχουν πρόσθετες ενέργειες, όπως να αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας το όχημα μόνο του.

Πάντως, για να επιστρέψω στην αρχική σκέψη, ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι προ των πυλών, η Nissan φροντίζει να μας βγάλει λίγο από αυτή τη σκέψη και να μας δώσει "τροφή" για άλλη σκέψη, όπως για το πώς τα συστήματα μπορούν να προβλέψουν κινήσεις του οδηγού και να αντιδράσουν πιο γρήγορα από αυτόν!

Αν και βρίσκονται όλα σε πειραματικό στάδιο, εντούτοις οι έρευνες είναι πολύ προχωρημένες και τα πρώτα αποτελέσματα η Nissan τα παρουσιάζει αυτές τις ημέρες στην έκθεση τεχνολογίας CES 2018 στο Λας Βέγκας.

Η τεχνολογία Brain-to-Vehicle (ή αλλιώς B2V) της Nissan, υπόσχεται να επιταχύνει τους χρόνους αντίδρασης των οδηγών, και είναι η τελευταία εξέλιξη του Nissan Intelligent Mobility, του οράματος της ιαπωνικής μάρκας για τον μετασχηματισμό του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα οδηγούνται, τροφοδοτούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία.

Nissan Brain-to-Vehicle technology NISSAN BRAIN-TO-VEHICLE TECHNOLOGY

Ο οδηγός φοράει μια συσκευή που μετρά τη δραστηριότητα του εγκεφαλικού κύματος, η οποία στη συνέχεια αναλύεται από αυτόνομα συστήματα. Με την πρόβλεψη της προτιθέμενης κίνησης, τα συστήματα μπορούν να λάβουν δράση - όπως στρίβοντας το τιμόνι ή επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο, περίπου 0,2 με 0,5 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τον οδηγό, ενώ η λειτουργία τους παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεπαίσθητη.

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Nissan, Daniele Schillac: "οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται την αυτόνομη οδήγηση σαν κάτι πολύ αόριστο στο μέλλον, όπου οι άνθρωποι παραδίδουν τον έλεγχο στις μηχανές. Ωστόσο, η τεχνολογία B2V κάνει το αντίθετο, χρησιμοποιώντας σήματα από τον ανθρώπινο εγκέφαλο για να κάνει την οδήγηση ακόμη πιο συναρπαστική και ευχάριστη".

Μέσω της Ευφυούς Κινητικότητας της Nissan, μεταφέρουμε τους ανθρώπους σε έναν καλύτερο κόσμο παρέχοντας μεγαλύτερη αυτονομία, με περισσότερη ηλεκτροκίνηση, αλλά και περισσότερη συνδεσιμότητα.

Αυτή η ανακάλυψη από τη Nissan, που βασίζεται στην χρήση της τεχνολογίας αποκωδικοποίησης του εγκεφάλου, προβλέπει τις ενέργειες του οδηγού και ανιχνεύει τυχόν "οχλήσεις", σε δύο στάδια:

Πρόβλεψη: "Συλλαμβάνοντας" σημάδια που δείχνουν ότι ο εγκέφαλος του οδηγού πρόκειται να εκτελέσει μια κίνηση, όπως για παράδειγμα να στρίψει το τιμόνι ή να πατήσει το πεντάλ του γκαζιού, οι τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού μπορούν να κάνουν τις κινήσεις πιο γρήγορα από ότι ξέραμε. Αυτό μπορεί να βελτιώσει τους χρόνους αντίδρασης και συνεπώς να καλυτερεύσει την οδήγηση.

Ανίχνευση: Με την ανίχνευση και την αξιολόγηση της "όχλησης" του οδηγού, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει το στυλ οδήγησης, όταν βρίσκεται σε αυτόνομη λειτουργία.

Πάντως, ο Δρ. Lucian Gheorghe, ανώτερος ερευνητής καινοτομίας στο ερευνητικό κέντρο της Nissan στην Ιαπωνία, ο οποίος διεξάγει την έρευνα B2V, επισημαίνει ότι: "η τεχνολογία μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει την επαυξημένη πραγματικότητα, για να ρυθμίσει τι βλέπει ο οδηγός και να δημιουργήσει ένα πιο χαλαρωτικό περιβάλλον".

Όπως όλα δείχνουν, αυτή η έρευνα θα αποτελέσει καταλύτη για την περαιτέρω καινοτομία στα οχήματα της Nissan, τα επόμενα χρόνια κι αυτό είναι κάτι που θα το δούμε σύντομα...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ