Μεγάλη πτώση πωλήσεων νέων ΙΧ στην Ευρώπη
Ιούλιος και Αύγουστος ήταν οι δύο πτωτικοί μήνες, με -23,2% και -19,1%, αντίστοιχα, στις πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ευρώπη.
Το πρόβλημα με τις παραδόσεις αυτοκινήτων, λόγω των θεμάτων με τα μικροτσίπ, καθώς τα εργοστάσια που τα παράγουν αδυνατούν να καλύψουν τη μεγάλη ζήτηση, είναι υπαρκτό και τα αποτελέσματά του ιδιαίτερα έκδηλα.
Κι ενώ στην Ελλάδα, μόνο ο Αύγουστος κινήθηκε με μείωση (9,6%), έναντι 5 συνεχόμενων μηνών με αύξηση, εν των οποίων ορισμένοι με εκρηκτική αύξηση (Απρίλιος +319%, Μάιος 141,3%), και των πρώτων δύο μηνών (Ιανουάριος, Φεβρουάριος) που είχαν μείωση, σε σχέση με το 2020, στην Ευρώπη και ο Ιούλιος ήταν στο μείον.
Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2021, η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων υπέστη σημαντική οπισθοδρόμηση μετά από τέσσερις μήνες επιταχυνόμενης ανάπτυξης, με τις νέες ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 23,2% στις 823.949 μονάδες. Η Γαλλία σημείωσε την πιο έντονη μείωση (-35,3%) τον Ιούλιο, ακολουθούμενη από την Ισπανία (-28,9%), τη Γερμανία (-24,9%) και την Ιταλία (-19,2%).
Τον Αύγουστο, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 19,1% - σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι - και έφτασαν τις 622.993 μονάδες. Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων σημείωσαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-28,9%), Ιταλία (-27,3%), Γερμανία (-23,0%) και Γαλλία (-15,0%).
Κατά συνέπεια, είχαμε τους δύο πρώτους μήνες πτώση, τους τέσσερις επόμενους αύξηση και τώρα τους δύο τελευταίους, πάλι πτώση.
Συνολικά, τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021, ο όγκος των πωλήσεων παρουσίασε αύξηση κατά 11,2%, με 6,8 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Σε κάθε μία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, είχαμε αύξηση: Ιταλία (+30,9%), Γαλλία (+12,8%), Ισπανία (+12,1%) και Γερμανία (+2,5%), ενώ στην Ελλάδα η αύξηση είναι πολύ μεγαλύτερη, με +41,9%.