X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Jaguar Performance Tour: δύναμη και ευελιξία

Μια μοναδική εμπειρία είχα την ευκαιρία να βιώσω οδηγώντας Jaguar. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η εισαγωγική εταιρεία έφερε την ομάδα του Performance Tour από τη Μεγάλη Βρετανία.

Μια μοναδική εμπειρία είχα την ευκαιρία να βιώσω οδηγώντας Jaguar. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η εισαγωγική εταιρεία έφερε την ομάδα του Performance Tour από τη Μεγάλη Βρετανία, δίνοντας τη δυνατότητα σε δημοσιογράφους και πελάτες της μάρκας να απολαύσουν κάτι ξεχωριστό.

Σε μια καλοσχεδιασμένη διαδρομή σλάλομ, στην «πλατεία νερού» στο Παλαιό Φάληρο, σε λίγα τετραγωνικά μέτρα, οδήγησα τέσσερα από τα μοντέλα της βρετανικής μάρκας: XF, XE, XJ και F-Type. Αυτή τη φορά το «σχέδιο» ήταν περνάς από τις κορίνες με πράσινο φωτισμό, να στρίβεις προς εκείνες που είχαν μπλε φωτισμό, που άλλαζε σε πράσινο και αυτομάτως να δεις που ανάβει ξανά μπλε για να στρίψεις.

Εξαιρετική δοκιμασία διότι: έχεις τα αντανακλαστικά σου σε εγρήγορση, φρενάρεις εγκαίρως και στρίβεις τόσο ώστε να μην βγαίνεις εκτός δρόμου, ενώ διαπιστώνεις την εκρηκτικότητα των αυτοκινήτων στις μικρές αποστάσεις και ταυτόχρονα τη λειτουργία της τετρακίνησης και των ηλεκτρονικών στα κλειστά σημεία.

Κι οφείλω να ομολογήσω ότι εντυπωσιάστηκα, οδηγώντας τις εκδόσεις με το εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης All Wheel Drive. Κατ’ αρχάς η XF ήταν εφοδιασμένη και με τις τεχνολογίες Intelligent Driveline Dynamics (IDD) και Adaptive Surface Response (AdSR). Το λογισμικό IDD διαθέτει προηγμένους αλγόριθμους για έξυπνη απόκριση στις οδικές συνθήκες. Το σύστημα λειτουργεί τόσο μέσω πρόβλεψης όσο και μέσω αντίδρασης, αποτρέποντας την απώλεια πρόσφυσης αντί να προσπαθεί να την ανακτήσει.

Από την άλλη, το σύστημα ADSR, που μπορεί να λειτουργήσει σε όλες τις ταχύτητες του κινητήρα, αναγνωρίζει τις επιφάνειες και προσφέρει μέγιστη πρόσφυση. Με ιδανική ισορροπία βάρους και με ανάλαφρη αλουμινένια αρχιτεκτονική, η XF ήταν απίστευτα ευέλικτη. Οδήγησα τη δίλιτρη έκδοση βενζίνης 250 ίππων, ωστόσο προσφέρεται και με κινητήρες πετρελαίου, πισωκίνητη και τετρακίνητη. Οι τιμές στην Ελλάδα ξεκινούν από τις 56.700 ευρώ.

Παρόμοια αίσθηση είχα και στο μπάκετ κάθισμα της XE, του σπορ σεντάν της Jaguar, που κοστίζει από 44.000. Και αυτή με τετρακίνηση, διαθέτει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης All Surface Progress Control που προσφέρει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε ολισθηρές συνθήκες, αν και δεν το χρειάστηκε στη στεγνή επιφάνεια. Διαθέσιμη με κινητήρες πετρελαίου 2.0 lt – 163 hp, 180 hp και 240hp και βενζίνης 2.0 lt – 200 hp και 250 hp, V6 3.0lt – 380 hp.

Το τρίτο μοντέλο δοκιμής, μολονότι μεγάλο και επιβλητικό, ήταν το πολυτελές salon XJ που κοστίζει από 117.000 ευρώ. Η γκάμα των μοντέλων προσφέρεται με V6 Turbocharged κινητήρα πετρελαίου και με κινητήρες βενζίνης: 2.0 lt Turbocharged – 240hp, 3.0 lt V6 και V8 5.0 lt – 550 hp. Το χαρακτηριστικό της είναι το ηλεκτρονικό ενεργό διαφορικό Electronic Active Differential, που διαχειρίζεται την μετάδοση της ροπής στους πίσω τροχούς.

Ο πλήρης ηλεκτρονικός έλεγχος του κλειδώματος του πίσω διαφορικού επιτρέπει στο σύστημα να εφαρμόζει πλήρη ροπή κλειδώματος σχεδόν ακαριαία προκειμένου να περιορίσει το σπινάρισμα, να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση και να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα ελέγχου. Εξάλλου, το σύστημα τετρακίνησης, όταν οι πίσω τροχοί αρχίσουν να ολισθαίνουν, μπορεί να στείλει πάνω από το 90% της ροπής στους μπροστινούς τροχούς για καλύτερη πρόσφυση.

Πάντως, εντελώς διαφορετική ήταν η αίσθηση στο τιμόνι της F-Type, στην Convertibel εκδοχή, διότι προσφέρεται και σε Coupe με τιμές από 114.700 ευρώ. Στα κλειστά κομμάτια της διαδρομής, το Torque Vectoring παρέχει ελεγχόμενη ανεξάρτητη πέδηση των εσωτερικών μπροστά και πίσω τροχών στις στροφές, μειώνοντας την υποστροφή, ενώ το ενεργό ηλεκτρονικό διαφορικό, σε συνεργασία με το Intelligent Driveline Dynamics, μοιράζουν ιδανικά τη ροπή σε κάθε έναν από τους μπροστινούς τροχούς. Κι όσον αφορά το μοτέρ, εκρηκτικό βενζίνης 2.0 lt – 300 hp, ενώ προσφέρεται και V6, 3.0 lt με 340 και 380 ίππους.

Όλα τα μοντέλα εφοδιάζονταν με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και για τις ανάγκες της δοκιμής, το είχα συνέχεια στη Sport ρύθμιση, για φουλ επιδόσεις. Διατίθενται βέβαια με μηχανικό 6άρι κιβώτιο.

Παρούσα στο χώρο της δοκιμής, αλλά δεν την οδήγησα σε αυτό το… πεδίο και η F-PACE, το μεγάλο SUV επιδόσεων της Jaguar, ενώ αναμένουμε το πρώτο τρίμηνο του 2018, με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, το μικρό SUV της μάρκας, το E-PACE που με τιμές από 40.900 ευρώ (προσθιοκίνητη έκδοση), έχει βάλει ήδη παραγγελίες στην Ελλάδα.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ