X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ιπτάμενο αυτοκίνητο έτοιμο για παραγωγή

Οι Ολλανδοί της εταιρείας Pal-V, σε συγκεχυμένες χαμηλών τόνων στιγμές αυτοπροφητείας, χαρακτηρίζουν εαυτούς "πιονέρους" της ιστορίας της αυτοκίνησης.

Σε καμία περίπτωση ονειροβάτες, ενόψει της παγκόσμιας πρεμιέρας του πρώτου ιπτάμενου αυτοκινήτου παραγωγής, Pal-V Liberty, που θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι της Γενεύης τον Μάρτιο.

Το Liberty δίνει, όντως, νέο νόημα στον όρο "ελευθερία", που εδώ σημαίνει "ελευθερία από την κίνηση της πόλης", ίσως, καθώς και στον όρο "τρίκυκλο". Ατυχώς, δεν διεκδικεί τον αντίστοιχο τίτλο "πιονέρου" στον αυτοκινητικό σχεδιασμό.

Το Liberty της Γενεύης θα είναι έκδοση παραγωγής, καθώς πληροί κάθε νόμο αυτοκινήτου ή ιπτάμενου αντικειμένου. Δεν είναι καν ελικόπτερο - κι αυτό απλοποιεί τα πράγματα, ή μπορεί και να τα περιπλέκει, σχετικά με την άδεια οδήγησής του, αν υποτεθεί ότι ξεπερνά κανείς το "σκόπελο" των 320 χιλιάδων ευρώ που κοστίζει. Δεν έχει, για την ακρίβεια, κινητήρα jet, αλλά έναν έλικα στην ουρά του, που κινείται από δύο κινητήρες Rotax που καίνε αμόλυβδη υψηλών οκτανίων.

Με τα δοχεία καυσίμου που διαθέτει εξασφαλίζει αυτονομία πτήσης 4,3 ωρών (με την ενδεδειγμένη μέση ταχύτητα 140 χλμ./ώρα, στον αέρα) συν 30 λεπτά για ρεζέρβα, ενώ μπορεί να φτάσει και τα 180 χλμ./ώρα και μέχρι τα 11.480 πόδια. Το όριο βάρους για την απογείωσή του είναι 910 κιλά. Στο έδαφος η τελική του αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα.

Τα μειονεκτήματα του ιπτάμενου αυτοκινήτου που η Pal-V εξελίσσει από το 2008, είναι ότι δεν μπορεί να απογειωθεί κάθετα αλλά χρειάζεται μια μικρή ευθεία, καθώς και ότι η μετατροπή χρειάζεται χειρονακτική εργασία 5 ή 10 λεπτών...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ