X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ηλεκτρικό, επαγγελματικό αλλά και αυτόνομο το ID. BUZZ AD

Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, προ ημερών και πρόκειται να τεθεί στην κυκλοφορία, πιλοτικά.

Ωριμάζει η εποχή που θα αρχίζουμε να βλέπουμε ολοένα και περισσότερα αυτόνομα οχήματα στην κυκλοφορία. Ήδη, πιλοτικά, γίνονται εφαρμογές, σε αρκετές χώρες, εκεί που το 5G λειτουργεί, διότι μόνο με υψηλές ταχύτητες μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, τα διάφορα συστήματα ενός αυτόνομου οχήματος. Κι όταν αναφερόμαστε σε τέτοιο, εννοούμε ένα όχημα που μπορεί να κινηθεί χωρίς οδηγό, λαμβάνοντας σήματα και δεδομένα μέσω GPS και άλλων παραμέτρων.

Η VW μόλις παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, προ ημερών, ένα ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας των ID., βασισμένο στο BUZZ, το οποίο είναι η εξέλιξη της παλιάς «κλούβας», για όσους θυμούνται.

Μάλιστα, το νέο μοντέλο είναι επαγγελματικό, με την κωδική ονομασία ID. BUZZ AD (Autonomous Driving) και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι θα κινείται αυτόνομα.΄

Πρωτότυπο τώρα, προφανώς και χρειάζεται πολλά στην εξέλιξή του, έως το 2025, όταν θα κυκλοφορήσει πιλοτικά από την ΜΟΙΑ, μια θυγατρική εταιρεία της Volkswagen και πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας, που θα το θέσει σε κυκλοφορία στο Αμβούργο, σε μία υπηρεσία διαμοιρασμού διαδρομών (ridepooling), έχοντας μεταφέρει ήδη εκατομμύρια επιβάτες με χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

Η γερμανική μάρκα δεν επέλεξε τυχαία το Μόναχο, καθώς η πρωτεύουσα της Βαυαρίας είναι ευρωπαϊκή έδρα της Argo AI, που εξειδικεύεται στην αυτόνομη οδήγηση και είναι επίσης τεχνολογικός εταίρος της Volkswagen.

Η Argo AI έχει αναπτύξει δικό της σύστημα αυτόνομης οδήγησης, με χάρτες, εξοπλισμό, λογισμικό και υποδομή cloud υποστήριξης, που βρίσκουν εφαρμογή στο ID. BUZZ AD, που διαθέτει αισθητήρες, λογισμικό και υπολογιστικές πλατφόρμες για την 360 μοιρών απεικόνιση του περιβάλλοντος του οχήματος, την πρόβλεψη των ενεργειών των πεζών, των ποδηλατών και των οχημάτων καθώς και τον χειρισμό του κινητήριου συστήματος, της πέδησης και του συστήματος διεύθυνσης, ώστε το όχημα να κινείται με ασφάλεια και πλήρη ένταξη στο κυκλοφοριακό σύστημα, όπως θα το οδηγούσε ένας έμπειρος οδηγός.

Κι όπως είναι λογικό, το ID. BUZZ AD φέρει κάμερες, ραντάρ και lidar (αισθητήρας με εκπομπή παλμικής ακτινοβολίας laser στην ατμόσφαιρα), που είναι τοποθετημένος στην οροφή του ID. BUZZ AD και μπορεί να ανιχνεύσει αντικείμενα από απόσταση μεγαλύτερη των 400 μέτρων.

Μάλιστα, το ID. BUZZ AD διαθέτει έξι lidar, έντεκα ραντάρ και δεκατέσσερις κάμερες, κατανεμημένα σε ολόκληρο το όχημα.

Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ