X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η "καρδιά" του Micra ζωντάνεψε πολύ

Το Nissan Micra, κάνει ποδαρικό στη νέα χρονιά με δύο τρικύλινδρους κινητήρες 1.0lt, οι οποίοι φαινόταν ότι έλειπαν από τη γκάμα του, δεδομένου του σκληρού ανταγωνισμού.

Τώρα μάλιστα. Το Nissan Micra, κάνει, σχετικά, ποδαρικό στη νέα χρονιά με δύο τρικύλινδρους κινητήρες 1.0lt, οι οποίοι φαινόταν ότι έλειπαν από τη γκάμα του, δεδομένου του σκληρού ανταγωνισμού.

Χθες, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τον έναν από τους δύο κινητήρες (αυτές τις ημέρες φθάνουν και τα Micra με το δεύτερο μοτέρ), τον χιλιάρη turbo με τους 100 ίππους, που αντικαθιστά το μέχρι σήμερα επίσης turbo σύνολο 0,9lt των 90hp. Το δεύτερο μοτέρ, προσεχώς…, όπως λένε και στον κινηματογράφο.

Αμφότεροι οι νέοι κινητήρες, πληρούν τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro6d-Temp, και διαθέτουν σημαντικές τεχνολογικές προσθήκες. Θεωρώ ότι, πλέον, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε αυτά τα δύο μοτέρ, αλλά και στα δύο που ήδη υπάρχουν, όπως τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.0 lt με τους 71 ίππους και τον turbo πετρελαιοκινητήρα των 1.5 lt με τους 90 ίππους.

Παράλληλα, έχουμε και άλλα, νέα στοιχεία, όπως την εισαγωγή μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων, αλλά και ενός αυτόματου κιβωτίου Xtronic, με προηγμένη μονάδα συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT), το οποίο θα είναι διαθέσιμο αργότερα μέσα τη χρονιά. Ηταν κάτι που «απαιτούσε» η αγορά, διότι για την πόλη και τις… γυναίκες (γιορτάζουν σήμερα), είναι «μανούλα». Μάλιστα, πάνω από το 30% των αγοραστών αυτοκινήτου της κατηγορίας, επιλέγουν αυτόματο κιβώτιο.

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Το μοτέρ 1.0 lt IG-T των 100 ίππων, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο συνδυάζεται τόσο με 5άρι, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και με το νέο αυτόματο κιβώτιο. Προφανώς, ο ολοκαίνουργιος, υπερτροφοδοτούμενος IG-T βενζινοκινητήρας, αποδίδει 10 ίππους παραπάνω (100 hp στις 5.000 σ.α.λ.) από τον απερχόμενο καθώς και μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm (160 Nm στις 2.750 σ.α.λ.), όμως έχει περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (-13 έως -15 γρ./χλμ., ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), αλλά και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (-0,6 έως -0,7 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού). Οδηγώντας αυτό το μοτέρ με το νέο 5άρι κιβώτιο (λιγότερο βάρος – βελτιωμένη απόδοση), η χαμηλότερη κατανάλωση που είχα ήταν 6,8 λίτρα στα 100 χλμ. Μου έκανε εντύπωση αφενός η απόκριση, καθώς νόμιζα ότι είχα τουλάχιστον 120 άλογα στα πόδια μου και αφετέρου η γραμμικότητα του κινητήρα, συνδυαζόμενη αρμονικά με το κιβώτιο ταχυτήτων, που αλήθεια είναι ότι δεν φάνηκε να χρειάζεται μια σχέση παραπάνω. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που με εντυπωσίασε, ήταν η εξαιρετική ηχομόνωση, διότι στα 200 χιλιόμετρα που έκανα, ελάχιστοι θόρυβοι πέρασαν στην καμπίνα, ενώ και στο στήσιμο της ανάρτησης έγινε καλή δουλειά από τους μηχανικούς καθώς ακόμα και σε λακκούβες που έριξα επίτηδες το Micra, η απορρόφηση των κραδασμών ήταν εντυπωσιακή.

Δεν θα σας πλέξω με τεχνικά θέματα, αλλά ο νέος κινητήρας φέρει διαχωρισμό ψύξης, ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo, επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους, κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και πλαστικό κάλυμμα, ελαστικό βοηθητικό ιμάντα και σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα από χάλυβα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016, όταν η Nissan λάνσαρε αυτή τη γενιά του Micra, η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου αντιπροσώπευε το 12% των πωλήσεων της κατηγορίας. Το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι θα διπλασιαστεί το 2020 και θα φθάσει το 30% το 2022. Με αυτό το κιβώτιο, η ροπή περιορίζεται στα 144 Nm στις 2.000 σ.α.λ.

Τώρα, μολονότι δεν οδηγήσαμε τον έτερο κινητήρα 1.0 lt DIG-T με τους 117 ίππους στις 5.250 σ.α.λ., που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler, παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα 1.3 lt που προστέθηκε στο δημοφιλές crossover SUV Nissan Qashqai. Πέραν από την παραπάνω ισχύ, έχει και μεγαλύτερη ροπή 180 Nm (στις 1.750 σ.α.λ.) συν επιπλέον 20 Nm σε λειτουργία overboost. Εργοστασιακά, η εταιρεία δίνει επιτάχυνση 9,9 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα, ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορο από το σύνολο των 100 ίππων. Οι εκδόσεις που εξοπλίζονται με αυτόν τον κινητήρα, έχουν χαμηλότερο ύψος οδήγησης (-10 χλιοστά), καθώς και αναθεωρημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Διαθέτουν επίσης πιο “κοφτερό” τιμόνι, με την κρεμαγιέρα να είναι πιο γρήγορη και ελαφρύτερη στη χρήση, κάνοντας το αυτοκίνητο αισθητά πιο ευκίνητο και διασκεδαστικό κατά την οδήγηση.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, από την έκδοση Acenta και πάνω, το MICRA με τον κινητήρα DIG-T 117 PS, διαθέτει μια νέα χρωμιωμένη εξάτμιση, όπως και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Τεχνικά ο κινητήρας έχει κυλινδοκεφαλή σε τριγωνικό σχήμα “Δέλτα”, επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους, κεντρικό ψεκασμό, υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (“e-waste gate”), ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής καθώς και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (GPF).

Οι τιμές για τα MICRA 1.0 IG-T – 100 hp και DIG-T - 117 hp, ξεκινούν από τις 14.290€ και 15.890€ αντίστοιχα, ενώ η έκδοση 1.0 IG-T – 100hp με το νέο XTRONIC αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τις 15.350€…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ