X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ατραξιόν της χρονιάς το νέο Peugeot 208

Έρχεται με πολλές περγαμηνές τον Νοέμβριο στην Ελλάδα.

Το είχα επισημάνει όταν το είδα για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο φέτος: το νέο Peugeot 208 έρχεται για να κατακτήσει την κορυφή. Τώρα, που είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω σε περίπου 300 χιλιόμετρα, σε μικτή διαδρομή, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο, τολμώ να επιβεβαιώσω την αρχική μου τοποθέτηση.

Αποστολή στη Λισαβόνα: Δημήτρης Μπαλής

Δεν είναι μόνο η εμφάνιση που παίζει σημαντικό ρόλο για την πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις, την οποία άλλωστε είχα υπογραμμίσει τον Μάρτιο, είναι και η εν γένει αίσθηση που λαμβάνεις. Το νέο Peugeot 208, συνολικά είναι προσεγμένο, με έμφαση στη λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, στα φωτιστικά μπροστά που θυμίζουν τα νύχια του λιονταριού, εμβλήματος της γαλλικής μάρκας, το τελευταίο αποτελεί συνέχεια των μεγάλων και σχεδόν κάθετων φωτιστικών ημέρας LED, στοιχείο που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο στον δρόμο. Αλλά και η μεγάλη κυψελοειδής μάσκα, αναδεικνύει μια αρχοντιά και παράλληλα ένας σπορτίφ χαρακτήρα, ο οποίος ενδυναμώνεται στις ανωτέρου εξοπλισμού εκδόσεις, όπως για παράδειγμα η GT Line που φέρει και μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών.

Παρατηρώντας το στο πλάι, το παρμπρίζ είναι τραβηγμένο κάπως προς τα πίσω, ενώ και στο πίσω μέρος θα παρατηρήσουμε ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως η συνέχεια των φώτων LED -επίσης σε σχήμα νυχιών – με τη μαύρη γυαλιστερή φάσα, που φέρει ολογράφως το όνομα της μάρκας.

Ψεγάδι εύκολα δεν θα βρεις στο εξωτερικό, σε ένα αμάξωμα μήκους 4,055 μ. Ελα όμως που μια ένα χάρμα ιδέσθαι καμπίνα, βρήκα κι εγώ κάτι να γκρινιάξω. Οσες ρυθμίσεις κι αν έκανα στο κάθισμα, δεν μπορούσα να δω όλον τον 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αποτελεί μέρος του i-Cockpit, της ενιαίας φιλοσοφίας σχεδίασης που έχει μάρκα για τα τελευταία της μοντέλα, και που πρωτοσυναντήσαμε στο Peugeot 3008. Σε αυτό το χαρακτηριστικό, συμπεριλαμβάνεται το δύο αχτίνων μικρό τιμόνι, με επίπεδο πάνω και κάτω τμήμα, το τριών επιπέδων ταμπλό, τα χειριστήρια σαν να είναι πλήκτρα πιάνου που λειτουργούν και με αφή και η κάπως αιωρούμενη οθόνη αφής, έντονα κεκλιμένη προς τον οδηγό.

Ένα ακόμη στοιχείο που ξεχωρίζει, είναι η συνέχεια του ταμπλό με τις πόρτες, δημιουργώντας ένα ενιαίο σύνολο, το οποίο στις ανώτερες εκδόσεις είναι σε απομίμηση ανθρακονήματος. Πολύ καλά τα καθίσματα, που αγκαλιάζουν το σώμα και ιδιαίτερα ευρύχωρο μπροστά (2,540 μ. μεταξόνιο), όχι όμως και πίσω για τα πόδια των επιβατών. Να κι άλλο αδύνατο σημείο, διότι το πορτ-μπαγκάζ κρίνεται ικανοποιητικό. Εξτρα αποθηκευτικούς χώρους θα βρούμε και στην καμπίνα.

Τα πολύ δυνατά σημεία, ωστόσο, του νέου Peugeot 208, είναι οι επιλογές στα μοτέρ. Από τα 1.199 κ.εκ., οι μηχανικοί της Peugeot με τις ρυθμίσεις που έκαναν, κατάφεραν να φτιάξουν τρεις ιπποδυνάμεις, 75, 100 και 130 hp, που συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο η πρώτη έκδοση, με 6άρι και 8άρι αυτόματο η δεύτερη και με το 8άρι αυτόματο η τρίτη. Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τις δύο πιο ισχυρές εκδόσεις, οι οποίες όπως είναι λογικό, διαφέρουν σε σπιρτάδα και στήσιμο στον δρόμο. Μπορεί να μου ταιριάζουν περισσότερο τα 130 άλογα και τα 230 Nm ροπής, που είναι αρκετά ζωηρά, ωστόσο και με τα 100 κινήθηκα σβέλτα και οικονομικά, ενώ η entry έκδοση με τους 75 ίππους απευθύνεται σε οδηγούς που δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις και σε εταιρείες ενοικιάσεων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός της οικονομίας καυσίμου, καθώς όλα τα μοτέρ έχουν μέση κατανάλωση κάτω από τα 6 λίτρα.

Οδήγησα και την μοναδική έκδοση πετρελαίου 1.499 κ.εκ., με τους 100 ίππους και τα 250 Nm ροπής από τις 1750 σ.α.λ. Μπορώ να πω ότι μου άρεσε και θα έχει επιτυχία. Μπορεί το μοτέρ να είναι στην πρώτη ταχύτητα λίγο αργό, όμως ανοίγει στη συνέχεια με τη ροπή του. Και δεν καίει, καθώς θα κινηθείς με ευκολία κάτω από τα 4,5 λίτρα. Εκτός κι αν είσαι συνέχεια στα κόκκινα.

Μου άρεσε επίσης οδηγικά, όταν κινήθηκα πολύ γρήγορα σε στροφιλίκια, όπου χρειάστηκα τα φρένα και τα βρήκα ικανοποιητικά, χωρίς να νιώσω υποστροφή. Η νέα πλατφόρμα του μοντέλου, ελαφρύτερη και ανθεκτικότερη από πριν, κάνει καλά τη δουλειά της.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εδώ χρειάζεται να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία, καθώς η Peugeot ρίχνει στην αγορά ένα supermini αμιγώς ηλεκτρικό, με τεράστια αυτονομία 340 χιλιομέτρων μέχρι την επόμενη φόρτιση. Βέβαια, η μπαταρία των 50 kWh παίζει ρόλο σε αυτό, η οποία είναι από κορυφαία κινεζική εταιρεία, που ειδικεύεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου νέας γενιάς.

Οδήγησα το e-208, με ισχύ 100 kW ή 136 hp, που επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτ. και έχει περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα, ακριβώς για να μην αδειάσει γρηγορότερα η μπαταρία.

Σε κάθε περίπτωση, έχεις τρεις επιλογές να οδηγήσεις αθόρυβα: Eco, Normal, Sport. Στην πρώτη επιλογή, μέσα στην πόλη με χαμηλές ταχύτητες, δεν νιώθεις να αδειάζει η μπαταρία εύκολα. Στη δεύτερη επιλογή, στον αυτοκινητόδρομο, πηγαίνεις… νορμάλ, διότι δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω. Σε δε τρίτη επιλογή, που θέλεις το κάτι παραπάνω, έχεις την επιτάχυνση που θέλεις, να ξεχυθείς μπροστά. Υπάρχουν δε, και δύο τρόποι ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα, μέσω του μοχλού ταχυτήτων, D και Β. Στον δεύτερο τρόπο είναι πιο έντονη η πέδηση. Λεπτομέρειες θα μου πείτε, όμως χρειάζονται για τη σωστή οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για την οποία σιγά σιγά θα πρέπει να εξοικειωθούν όσοι έχουν βάλει στο μυαλό τους να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό.

Κι επειδή αναφέρομαι στην αγορά, στη Γαλλία κοστίζει από 31.000 – 36.000 ευρώ, ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού. Ωστόσο, το κράτος επιδοτεί την αγορά από 6.000 ευρώ και πάνω, κάτι που σημαίνει ότι με λιγότερο από 25.000 ευρώ μπορείς να αποκτήσεις το e-208. Βέβαια, επειδή το αυτοκίνητο αυτό θα έρθει και στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2020, χωρίς να έχουν γίνει γνωστές οι προθέσεις της κυβέρνησης περί κινήτρων αγοράς ηλεκτρικών και plug-in hybrid, το αυτοκίνητο θα είναι ακριβό, όμως με πολύ χαμηλότερη τιμή από άλλα, ωστόσο μεγαλύτερα, αμαξώματα.

Πάντως, το ενδιαφέρον με την αγορά ηλεκτρικού, εστιάζεται και στη σύγκριση με ένα συμβατικό. Σε βάθος χρόνου, με πολύ χαμηλότερα σέρβις το ηλεκτρικό και με εγγύηση μπαταρίας στα 8 χρόνια ή 160.000 χλμ., είναι απόλυτα ανταγωνιστικό ενός συμβατικού. Σκεφτείτε το και ρωτήστε τις εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης που μισθώνουν ηλεκτρικά κι έχουν έτοιμα τα στοιχεία. Από τη στιγμή που η μπαταρία έχει μεγάλη αυτονομία, που μέσα σε 30 λεπτά από δημόσιο ταχυφορτιστή φορτίζεις στο 80% την μπαταρία, που με Wallbox στο σπίτι ή στη δουλειά, σε 5 ώρες και 15 λεπτά έχεις πλήρης φόρτιση (τριφασική παροχή – μονοφασική σε 8 ώρες) και με απλή οικιακή πρίζα σε 16 ώρες, τότε αρχίζεις να το σκέφτεσαι καλύτερα, να το πάρεις με Wallbox. Θα μου πείτε και πόσοι ταχυφορτιστές υπάρχουν στην Ελλάδα κι έχετε δίκιο. Όμως υπάρχουν και το δίκτυο αναπτύσσεται σε όλη τη χώρα, ακόμα και στα νησιά. Με τις νέες τεχνολογίες έχεις κι άλλα πλεονεκτήματα, καθώς με μια εφαρμογή στο smartphone μπορείς εξ αποστάσεως να ενεργοποιήσεις το σύστημα θέρμανσης / ψύξης, ανάλογα την εποχή, ώστε να μπεις και να έχεις ιδανικές συνθήκες για να οδηγήσεις.

Αφησα για το τέλος τα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού, μολονότι είναι πολύ χρήσιμα σε κάθε περίπτωση. Ανάλογα την έκδοση διαθέτει: ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (εκτός κι αν έχεις ανάψει φλας), πλήρη υποβοήθηση στάθμευσης, σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης (αναγνωρίζει πεζούς, ποδήλατα, μοτοσικλέτες, σταματημένα οχήματα), σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής οδηγού, αυτόματο σβήσιμο προβολέων, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας – μεγάλης σκάλας, αυτόματη αναγνώριση ορίων ταχύτητας και πινακίδων σήμανσης, ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλών σημείων και ηλεκτρικό χειρόφρενο, ενώ υπάρχει και εκκίνηση με διακόπτη, σε ανώτερες εκδόσεις.

Εν αναμονή της άφιξής του, τον Νοέμβριο, με τιμές κάτω από 14.000 ευρώ η έκδοση των 75 ίππων…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ