X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η αδιανόητη τιμή που άγγιξε η πιο ακριβή Ferrari όλων των εποχών

Ferrari 250 GTO Tipo 1962 JEREMY CLIFF ©2023 COURTESY OF RM SOTHEBY'S

Η αγωνιστική Ferrari GTO, η μοναδική Tipo 1962 με την οποία αγωνίστηκε η εργοστασιακή Scuderia πριν από έξι δεκαετίες, έγινε σε πρόσφατη δημοπρασία του οίκου RM Sotheby's το πιο ακριβό cavallino της ιστορίας της αυτοκίνησης.

Η τελική τιμή με την οποία άλλαξε χέρια, συμπεριλαμβανομένων των φόρων, έφτασε τα 47,6 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι, έσπασε το αντίστοιχο ρεκόρ που κατείχε η προηγούμενη πιο ακριβή Ferrari, επίσης μια αγωνιστική GTO του 1962 (μία από τις τέσσερις που είχε αναβαθμίσει η καροσερί Scaglietti), με τιμή πώλησης 44,6 εκατ. ευρώ.

Εύκολα συμπεραίνει κανείς, λοιπόν, ότι οι αγωνιστικές GTO είναι οι πλέον πολύτιμες Ferrari για τους συλλέκτες αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη, των 47,6 εκατ. ευρώ, είναι η πλέον σημαντική, καθώς ήταν η μόνη Tipo 1962 που χρησιμοποιούσε η Scuderia - το αγωνιστικό τμήμα της Ferrari.

Ferrari 250 GTO Tipo 1962 JEREMY CLIFF ©2023 COURTESY OF RM SOTHEBY'S


Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κέρδισε την κατηγορία του στα 1.000 χιλιόμετρα του Νίρμπουργκρινγκ το ‘62, αλλά εγκατέλειψε στις 24 Ώρες του ΛεΜάν εκείνη τη χρονιά λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης του V12 κινητήρα των 4.0 λίτρων.

Εξάλλου, κανένα εργοστασιακό αυτοκίνητο της Scuderia δεν είχε το συγκεκριμένο μοτέρ. Μετά το ΛεΜάν του ‘62, η ιταλική ομάδα τον άλλαξε με τον πιο δημοφιλή της κινητήρα 3.0 λίτρων, και πούλησε το αυτοκίνητο σε ιδιώτη που συμμετείχε στους αγώνες των sportscars του 1963.

Ferrari 250 GTO Tipo 1962 JEREMY CLIFF ©2023 COURTESY OF RM SOTHEBY'S


Με το πέρασμα των χρόνων αυτή η 250 GTO κατέληξε στις ΗΠΑ, όπου την αγόρασε το 1985 ένας Αμερικανός που συμμετείχε σε αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων και το παρέθετε ως έκθεμα σε εκδηλώσεις όπως το Concours d'Elegance της νήσου Amelia - όπου αυτή η 250 GTO κέρδισε τον τίτλο του “Best of Show” αυτοκινήτου.

Στη δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s, η συγκεκριμένη 250 GTO συνοδευόταν από τα γνήσια τεχνικά σχέδια της μετατροπής της και της προετοιμασίας του αυτοκινήτου για τους αγώνες αντοχής στο Νίρμπουργκρινγκ και στο ΛεΜάν. Τα έγγραφα αυτά σφραγίζουν τη γνησιότητα και την ιστορική σημασία του αυτοκινήτου, και αυξάνουν την αξία του.

Ferrari 250 GTO Tipo 1962 JEREMY CLIFF ©2023 COURTESY OF RM SOTHEBY'S


Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ακριβότερη Ferrari της ιστορίας δεν είναι και το ακριβότερο αυτοκίνητο -γενικώς- που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία. Τον τίτλο αυτό κατέχει η Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, που άλλαξε χέρια σε κλειστή δημοπρασία το 2022 έναντι 131,7 εκατομμυρίων ευρώ.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ FERRARI FERRARI 250 GTO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ