X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Honda CB500X 2019: Πιο "adventure" από ποτέ

2018 CB500X 2018 CB500X

Η ανανέωση της μεσαίας "all-rounder" της Honda έχει επιρροές από την Africa Twin και μια σειρά από μηχανικές αναβαθμίσεις.

Στην έκδοση του 2019, που η Honda παρουσίασε στην περσινή EICMA, η μεσαία adventurer μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρείας ωριμάζει και αποκτά νέο, πιο έντονο στυλ off-road και βελτιωμένη προστασία από τον αέρα, μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης, εμπρός τροχό 19” και κωνικό τιμόνι.

Ο δικύλινδρος κινητήρας αποδίδει περισσότερη ισχύ και ροπή στη χαμηλή και μεσαία κλίμακα στροφών, ενώ είναι εξοπλισμένος με μονόδρομο συμπλέκτη assist/ slipper. Η αναβάθμιση ολοκληρώνεται με τα νέα όργανα LCD και τα νέα φώτα LED.

Η CB500X -που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013, μαζί με τη ‘γυμνή’CB500F και τηCBR500R με το ολόσωμο φέρινγκ- είναι η crossover adventure εκδοχή της οικογένειας των δικύλινδρων της Honda στα μεσαία κυβικά.

Βασίζεται στην έντιμη εξίσωση ενός ζωηρού δικύλινδρου κινητήρα (που αποδίδει πλούσια ροπή και ισχύ από τις χαμηλές στροφές και μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου) και πλαισίου ικανού να ανταποκριθεί με άνεση στις απαιτήσεις της πόλης, του αυτοκινητόδρομου και του χώματος.

Το 2016, στην πρώτη αναβάθμιση, η CB500X απέκτησε μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, αυξημένη προστασία από τον αέρα και ψηλότερη ζελατίνα, φώτα LED, ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση πιρουνιού και ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου.

2019 CB500X 2019 CB500X

Αν και οι βελτιωμένες επιδόσεις του κινητήρα και οι αναβαθμίσεις πλαισίου εξασφαλίζουν τη διατήρηση του πολυδιάστατου χαρακτήρα της, ο παράγοντας ‘X’ έχει ενισχυθεί αισθητά. Το στυλ της για έχει γίνει πιο αιχμηρό -με επιρροές από τηνAfrica Twin- και προστίθεται η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης, το μονό αμορτισέρ υψηλών προδιαγραφών, η βελτιωμένη εργονομία και ο εμπρός τροχός 19 ιντσών.

Επίσης, οι μηχανικοί εξέλιξης της Honda επέκτειναν τα προστατευτικά του ψυγείου και το φέρινγκ με περισσότερες γωνίες για πιο 3D εμφάνιση και αίσθηση,ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου επικαλύπτεται από τα πλαϊνά καλύμματα, σαν ένας συνεκτικός κρίκος του εμπρός και πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας.

Χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική, ο αέρας που διέρχεται με υψηλή πίεση από το φέρινγκ και τη ζελατίνα, έχει μειωθεί, βελτιώνοντας την προστασία του αναβάτη από τον αέρα σε μεγάλες ταχύτητες. Το προφίλ της σέλας έχει επίσης λεπτύνει στο εμπρός τμήμα, βελτιώνοντας τον έλεγχο και τη μετατόπιση του σώματος, ενώ διευκολύνει τους αναβάτες να φτάσουν τα πόδια τους στο έδαφος.

Για μεγαλύτερη ευελιξία της CB500X, το τιμόνι περιστρέφεται περισσότερο κατά 3 μοίρες (38° από το κέντρο), ενώ η προσθήκη ενός gunmetal greyκωνικού ατσάλινου τιμονιού βελτιώνει περαιτέρω τον έλεγχο.

Η νέα οθόνη LCD - που εδράζεται σε ένα ταμπλό με πολλαπλές επιφάνειες και υλικά - απηχεί το συνολικό σχεδιαστικό θέμα, ενώ τώρα στην έκδοση του 2019 περιλαμβάνει δείκτη GearPosition και ShiftUp που είναι ρυθμισμένος στάνταρ στις 8.750 σ.α.λ., αλλά μπορεί να ρυθμιστεί σε στάδια των 250 σ.α.λ. μεταξύ 5-8.750 σ.α.λ.. Η σωληνωτή βάση της οθόνης μπορεί επίσης να φιλοξενήσει ένα GPS πάνω από τα όργανα.

Το ατσάλινο πλαίσιο - διαμάντι με σωλήνα διατομής 35 χιλ. παραμένει ίδιο για το 2019. Είναι ελαφρύ και πανίσχυρο αλλά με ελεγχόμενη ακαμψία που μεταφέρει πληροφορία στον αναβάτη από το οδόστρωμα. Το σχήμα και η τοποθέτηση των βάσεων του κινητήρα σε συνδυασμό με τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου περιορίζουν τους κραδασμούς.

2019 CB500X 2019 CB500X

Το μεταξόνιο είναι 1445 χιλ. με γωνία κάστερ και ίχνος τροχού 27.5και 108 χιλ. αντίστοιχα, για ευέλικτη συμπεριφορά. Η συσσώρευση της μάζας στο κέντρο με τον κινητήρα πολύ κοντά στο σημείο περιστροφής του ψαλιδιού, συνεπάγεται ευελιξία και ιδανική κατανομή του βάρους εμπρός - πίσω, που επίσης εξασφαλίζει σταθερότητα. Το βάρος είναι 197 κιλά.

Το ύψος της σέλας είναι 830 χιλ. και οι συνολικές διαστάσεις 2155x 825x 1410 χιλ., με απόσταση από το έδαφος 180 χιλ. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ αγγίζει τα 17,5 λίτρα, μαζί με τη ρεζέρβα, και με δεδομένη την εργοστασιακή κατανάλωση των 27,8 km/l προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41 χιλ. με ρύθμιση προ-φόρτισης προσφέρει επιπλέον διαδρομή 10 χιλ, φτάνοντας τα 150 χιλ. Η διαδρομή στον πίσω τροχό έχει αυξηθεί από 118 σε 135 χιλ. και ένα νέο, μονοσωλήνιο πίσω αμορτισέρ (ανάλογο αυτών που συναντάμε σε σπορ μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού) αντικαθιστά τη δισωλήνια σχεδίαση του προηγούμενου μοντέλου. Το μεγάλης διαμέτρου έμβολο εξασφαλίζει άριστη απόκριση της ανάρτησης και διαχείριση θερμοκρασίας.

Η CB500X έχει τώρα ρύθμιση προ-φόρτισης ελατηρίου 9 σταδίων και συνεργάζεται με ένα άκαμπτο, ατσάλινο Pro-Link ψαλίδι τετραγωνικής διατομής, που τώρα περιλαμβάνει πρεσαριστό, ατσάλινο ρεγουλατόρο αλυσίδας. Η τελική μετάδοση είναι με «αυτολιπαινόμενη» αλυσίδα 520.

Ο εμπρός τροχός 17” έχει αντικατασταθεί από ένα ελαφρύ αλουμινένιο 19 ιντσών -με μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης- που συνδυάζεται με ελαστικό110/80-R19με πέλμα τύπου On-off, ενώ ο πίσω τροχός 17 ιντσών φορά ελαστικό160/60-R17. Όσο για την πέδηση, ένας μονός κυματιστός δίσκος 320 χιλ. εμπρός με διπίστονη δαγκάνα συνδυάζεται με πίσω δίσκο 240 χιλ. και μονοπίστονη δαγκάνα, και το ABS προσφέρεται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Ο οκταβάλβιδος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος κινητήρας της CB500X διατηρεί τα 35kW που απαιτούνται για κατόχους άδειας A2, όμως παρόλα αυτά αποδίδει τώρα 4% περισσότερη ισχύ και ροπή μεταξύ 3.000-7.000 σ.α.λ., χάρη στις αναβαθμίσεις στην εισαγωγή, την εξαγωγή και το χρονισμό των βαλβίδων. Το σιλανσιέ φέρει τώρα δύο απολήξεις εξαγωγής, προσθέτοντας πιο σπορ χροιά σε ήχο και εμφάνιση. Η μέγιστη ισχύς των 47 ίππων επιτυγχάνεται στις 8.500 σ.α.λ., και η ροπή των 43 Nm στις 7.000 σ.α.λ.

Ο ίδιος ο κινητήρας λειτουργεί ως ενεργό τμήμα του πλαισίου, ενισχύοντας την ακαμψία του με τέσσερις βάσεις στην κυλινδροκεφαλή. Το σχήμα του εμβόλου βασίστηκε σε αυτό της CBR1000RR Fireblade, ώστε να μειωθεί ο ‘θόρυβος’ στις υψηλές στροφές. Η τριγωνική διάταξη στροφαλοφόρου, πρωτεύοντα άξονα και αντικραδασμικού άξονα είναι παρόμοια με εκείνη των τετρακύλινδρων κινητήρων RR της Honda, ενώ σχεδιαστικά και λειτουργικά βασίζεται στη φιλοσοφία της CBR1000RR.

Εξάλλου, και το εξάρι κιβώτιο είναι όμοιο με αυτό των RR της οικογένειας, καθώς διαθέτει τον ίδιο λεβιέ και μοχλικό. Νέος για το 2019 είναι και ο μονόδρομος συμπλέκτης Assist/Slipper, που επιτρέπει πιο εύκολα ανεβάσματα και εξομαλύνει τα απότομα κατεβάσματα.

Στη λίστα των αξεσουάρ της CB500X περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, κεντρικό σταντ, προστατευτικά αέρα (εκτροπείς), χούφτες, θερμαινόμενα γκριπ, topbox 35 λίτρω, πίσω σχάρα, βάσεις για πλαϊνές μπαγκαζιέρες, πλαϊνές μπαγκαζιέρες, κάγκελα, φώτα ομίχλης, τσάντα ρεζερβουάρ, τσάντα σέλας, πρίζα φόρτισης ACC, φιμέ ζελατίνα, αυτοκόλλητα τροχών και προστατευτικό ρεζερβουάρ.

Στην ελληνική αγορά η νέα CB500X είναι διαθέσιμη από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της εταιρείας «Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε.», επίσημο εισαγωγέα-διανομέα Honda Moto στην Ελλάδα, στην τιμή των 7.200 Ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ