X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΓΟΡΑ

Γιατί οι καθυστερήσεις στην παράδοση καινούργιων αυτοκινήτων δεν πρόκειται να μειωθούν σύντομα

OPEL MOKKA-E 2021

Η έλλειψη ημιαγωγών έχει φέρει μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων, αλλά και αύξηση τιμών.

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ένα τεράστιο ζήτημα: η έλλειψη σε ημιαγωγούς (τα γνωστά μας μικροτσίπ) έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στα εργοστάσια, με αποτέλεσμα τις μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή, συνεπώς και στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων σε όλες τις αγορές της Ευρώπης.

Η έλλειψη αυτή οφείλεται κυρίως στην τεράστια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά είδη κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο κορονοϊος είναι άλλωστε η αιτία που επηρεάστηκε και η παραγωγή των ίδιων των ημιαγωγών, καθώς και η λειτουργία των αλυσίδων εφοδιασμού.

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ e.GO LIFE

Παρότι η αυτοκινητοβιομηχανία ως κλάδος δεν είναι ο μεγαλύτερος “πελάτης” των παραγωγών μικροτσίπ, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ο σημαντικός βαθμός ψηφιοποίησης των νέων αυτοκινήτων αυξάνουν δραματικά την ανάγκη για ημιαγωγούς.

Είναι ενδεικτικό πως ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) τονίζει την ανάγκη για άμεση αύξηση της ικανότητας της ΕΕ για την κατασκευή ημιαγωγών και τη μείωση της εξάρτησης από ξένους, εκτός Ευρώπης προμηθευτές, προκειμένου να μην επαναληφθεί στο μέλλον το συγκεκριμένο πρόβλημα. Δεν είναι μυστικό πως η ΕΕ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τσιπ που κατασκευάζονται στην Ασία.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ MERCEDES-BENZ - DAIMLER AG

Τα μικροτσίπ είναι απαραίτητα για πολλά ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία εξοπλίζονται τα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπως:

  • συστήματα κίνησης,
  • μέτρα μείωσης των εκπομπών ρύπων,
  • τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού,
  • λειτουργίες αυτοματοποιημένης και (ημι)αυτόνομης οδήγησης,
  • υπηρεσίες συνδεσιμότητας.

Σημειώστε πως ένα προηγμένο νέο μοντέλο μπορεί να εφοδιάζεται με έως και 150 τσιπ!

Σύμφωνα με τον ACEA, η παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκε κατακόρυφα κατά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Και το πρόβλημα συνεχίζεται. Τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου δείχνουν πως οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν πανευρωπαϊκά κατά 23,1%, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό ταξινομήσεων για το μήνα Σεπτέμβριο από το 1995!

ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αντίθετα, αυτή τη στιγμή η ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα έχει αυξηθεί κατακόρυφα, ακόμη και στην Ελλάδα. Κι όμως, δεν υπάρχουν πια ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, ενώ αν παραγγείλει κάποιος τώρα ένα αυτοκίνητο ο χρόνος παράδοσης μπορεί να φτάσει ή ακόμη και να ξεπεράσει τους 6 μήνες.

Όπως όλα δείχνουν, δυστυχώς το πρόβλημα θα συνεχιστεί και το 2022, τουλάχιστον για το πρώτο εξάμηνο. Και με την προσφορά να μην μπορεί να καλύψει τη ζήτηση, ένα είναι σίγουρο: οι τιμές των νέων αυτοκινήτων θα αυξάνονται και οι προσφορές θα είναι εξαιρετικά σπάνιες.

Αν παρατηρήσει άλλωστε κάποιος τις τιμές ενός νέου μοντέλου που λανσάρεται στην αγορά, είναι ακριβότερο κατά μέσο όρο 10% με 12% συγκριτικά με το προηγούμενο!

Opel Insignia Grand Sport 2020

Στην Ελλάδα, μόλις βγήκαμε από μια μακρόχονη οικονομική κρίση, εξαιτίας της οποίας οι περισσότεροι από εμάς αναβάλαμε την αλλαγή του παλιού μας αυτοκινήτου. Και έπειτα ήρθε η πανδημία για να μας φρενάρει και άλλο.

Αλλά και τώρα, που πολλοί αποφάσισαν επιτέλους να προβούν στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, ο χρόνος παράδοσης είναι αποτρεπτικός.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν φαίνεται πως θα βελτιωθούν σύντομα και είναι βέβαιο πως οι τιμές των αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Η καλύτερη επιλογή λοιπόν για όποιον έχει αποφασίσει να αλλάξει το παλιό του αυτοκίνητο, είναι να παραγγείλει τώρα και να περιμένει όσο χρειαστεί, γιατί στο μέλλον δεν θα αυξηθούν μόνο οι τιμές, αλλά και η ζήτηση.


TAGS ΑΓΟΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ