X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έρχεται το πιο γρήγορο Ford Focus ST στην ιστορία

CHARLIEMAGEE.COM

Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και επιλέξιμα προφίλ οδήγησης. Έρχεται το ταχύτερο Focus ST στην ιστορία του μοντέλου.

Με αρκετές καινοτομίες παρουσιάστηκε το νέο Ford Focus ST, το οποίο θα αρχίσει να πωλείται το καλοκαίρι σε 5θυρες και wagon εκδόσεις. Θα είναι το ταχύτερο Focus ST στην ιστορία του μοντέλου, θα εφοδιάζεται με το πρώτο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για προσθιοκίνητα μοντέλα της Ford, θα φέρει σύστημα rev-matching σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ για πρώτη φορά θα διαθέτει επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), προσαρμοζόμενα χαρακτηριστικά, όπως το σύστημα πέδησης Electronic Brake Booster (Ηλεκτρονική Υποβοήθηση Σέβρο) και ταχύτερο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, για προσαρμογή των επιδόσεων σε διάφορα σενάρια οδήγησης.

Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα μοντέλο που θα προσφέρει δυνατές συγκινήσεις, βασισμένο στην τέταρτη γενιά Focus, στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford. Μηχανικά, η νέα γενιά του αλουμινένιου 2.3lt EcoBoost κινητήρα της Ford, είναι η ισχυρότερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο Focus ST. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, που αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm από τις 3.000 μέχρι και τις 4.000 σαλ, χαρίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 6 δευτερόλεπτα.

Η καινοτόμα τεχνολογία ‘Anti-lag’ που αναπτύχθηκε για τα Ford GT και F-150 Raptor, χρησιμοποιείται και στο Focus ST με αισθητά τα οφέλη στα προφίλ οδήγησης Sport και Track. Το Anti-lag διατηρεί το γκάζι ανοιχτό όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την καλύτερη και ταχύτερη «ανάπτυξη» της πίεσης υπερπλήρωσης, ανάλογα με τις ανάγκες.

CHARLIEMAGEE.COM

Το Focus ST θα προσφέρεται και με κινητήρα πετρελαίου 2.0lt EcoBlue των 190 ίππων της Ford, ο ισχυρότερος ντίζελ που έχει εγκατασταθεί στο Ford Focus, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm σταθερά από τις 2.000 έως και 3.000 σ.α.λ.

Τα μοτέρ συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με πιο κοντές διαδρομές επιλογέα κατά 7% συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Με την τεχνολογία rev-matching να αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack, στις χειροκίνητες εκδόσεις 2.3lt EcoBoost, επιτυγχάνεται ο συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα με τρόπο ανάλογο με εκείνον που είδαμε στην Ford Mustang. Επίσης, ένα νέο 7τάχυτο κιβώτιο θα συνδυάζεται με τον κινητήρα βενζίνης. Η κλιμάκωση των σχέσεων έχει διαφοροποιηθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, ενώ το σύστημα Adaptive Shift Scheduling – που βελτιστοποιεί τους χρόνους αλλαγών μετά από αξιολόγηση κάθε οδηγικού στυλ – παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητα προσαρμογής ανάλογα με τη χρήση. Οι αλλαγές γίνοντας είτε μηχανικά, είτε από τις μανέτες στο τιμόνι (shift paddles).

Στην ανάρτηση, χρησιμοποιούνται τα ίδια ελατήρια αλλά με σκληρότερη απόσβεση αμορτισέρ κατά 20% μπροστά και 13% πίσω, ενώ η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 10 χιλιοστά. Εξάλλου, η προηγμένη τεχνολογία Continuously Controlled Damping (CCD) της Ford, προσφέρεται με το Performance Pack στα 5θυρα μοντέλα 2.3lt EcoBoost. Το σύστημα παρακολουθεί κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου τα δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης για να προσαρμόσει την απόσβεση με σκοπό τη βέλτιστη οδηγική ποιότητα και δυναμική συμπεριφορά.

Οσον αφορά στο ηλεκτρονικό, ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, eLSD, μειώνει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη, ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές.

Από την άλλη, τα Focus ST 2.0lt EcoBlue υιοθετούν την τεχνολογία Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό.

Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης του νέου Focus ST, διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) και είναι κατά 15% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Focus απαιτώντας μόλις 2 στροφές από τέρμα σε τέρμα.

Αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο σύστημα πέδησης. Οι διαστάσεις των εμπρός δίσκων έχουν αυξηθεί στα 330 mm x 27 mm χρησιμοποιώντας διπίστονες δαγκάνες - οι πίσω έχουν διάσταση 302 mm x 11 mm. Κι ακόμη, το Electric Brake Booster (EBB), αναπτύσσει πίεση ταχύτερα σε σχέση με ένα υδραυλικό σύστημα.

Τώρα, όπως προαναφέραμε, για πρώτη φορά υπάρχουν Προφίλ Οδήγησης: Slippery/Wet, Normal, Sport και – για τα μοντέλα που εφοδιάζονται με το Performance Pack – Track, που προσαρμόζουν τα συστήματα eLSD, CCD, EPAS, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση που ελέγχει τις αλλαγές σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το ηλεκτρονικό σύστημα αναβάθμισης του παραγόμενου ήχου (ESE) και τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο. Από το διακόπτη “Sport” στο τιμόνι επιλέγεται το αντίστοιχο mode, ενώ ένα ακόμα μπουτόν “Mode” επιτρέπει στους οδηγούς να κάνουν γρήγορο scroll στα Προφίλ Οδήγησης.

Κι ακόμη, η έκδοση Focus ST 2.3lt EcoBoost, που εφοδιάζεται με το Performance Pack, φέρει και σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.

Σχεδιαστικά, αλλαγές έγιναν στον πίνακα οργάνων, ενώ οι ψηφιακοί δείκτες για την πίεση υπερπλήρωσης, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, απεικονίζονται τώρα στην ειδικά διαμορφωμένη έγχρωμη οθόνη TFT 4,2” ιντσών της Ford Performance.

Οι μηχανικοί βελτίωσαν και τη θέση των εμπρός καθισμάτων Recaro, ενώ η τεχνολογία ESE ενισχύει τον «καθαρόαιμο» ήχο του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής στα προφίλ Sport και Track, παρέχοντας ένα πρόσθετο feedback στους λάτρεις των επιδόσεων. Ωστόσο, βελτιώθηκε η ηχομόνωση στην καμπίνα, που έχει αναβαθμιστεί.

Στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, ξεχωρίζουν το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για πιο άνετη οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία, το Adaptive Front Lighting System της Ford, με νέο φωτισμό στροφών (Predictive curve light), το πρώτο σύστημα Head-up display (HUD) της Ford που προσφέρεται στην Ευρώπη και το Evasive Steering Assist, που βοηθά τους οδηγούς να ελίσσονται, ώστε να αποφύγουν σταματημένα ή αργά κινούμενα οχήματα, αποτρέποντας έτσι μία πιθανή σύγκρουση.

Διαθέτει και σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3 της Ford, για τις λειτουργίες ήχου, πλοήγησης, κλιματισμού και σύνδεσης smartphones...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ