X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

"Έφυγε" ο πατέρας του περιστροφικού κινητήρα

Ο Kenichi Yamamoto, μία από τις πιο διάσημες φυσιογνωμίες στον χώρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης, όντας ο άνθρωπος που ανακάλυψε τον περιστροφικό κινητήρα της Mazda, απεβίωσε στην γενέτειρα πόλη του, σε ηλικία 95 ετών.

Γεννημένος στην Χιροσίμα το 1922, ο Yamamoto αποφοίτησε από το Βασιλικό Πολυτεχνείο του Τόκιο, και επέστρεψε λίγο μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, βρίσκοντας εντελώς κατεστραμμένο το πατρικό του σπίτι και την μικρότερη αδερφή του νεκρή.

Για να βοηθήσει την οικογένειά του, αλλά και για να ξεκινήσει από την αρχή τη ζωή του, άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία κατασκευής συστημάτων μετάδοσης και τρίτροχων φορτηγών οχημάτων, Toyo Kogyo, μία από τις ελάχιστες που είχαν επιβιώσει από τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων στη Χιροσίμα.

Μόλις λίγα χρόνια μετά, ο Yamamoto ηγείται μίας ομάδας μηχανικών της Mazda, με το πρώτο αποτέλεσμα να έρχεται το 1967, με την παρουσίαση ενός από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας, το Cosmo Sport.

Τι συγκεκριμένο δίπορτο μοντέλο, το οποίο έκανε ιδιαίτερη αίσθηση με την ρηξικέλευθη σχεδίαση του στην οποία βασίστηκαν μεταγενέστερα coupe μοντέλα, φορούσε τον πρώτο περιστροφικό κινητήρα παραγωγής, που όπως υποστήριζαν οι άνθρωποι της Mazda ήταν ανθεκτικός και αξιόπιστος στην καθημερινή χρήση.

Για την επιβεβαίωση των ισχυρισμών, το Cosmo Sport συμμετείχε το 1968 στο Marathon de la Route, τον αγώνα αντοχής στο Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας, όπου τερμάτισε στην τέταρτη θέση. Καθώς οι περιστροφικοί κινητήρες αποτέλεσαν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία των μοντέλων της Mazda κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ’70, ο Yamamoto προήχθη στον ρόλο του υπεύθυνου R&D, ενώ το 1985 βρέθηκε στην κορυφή της ιεραρχίας, έχοντας τον τίτλο του προέδρου.

Υπό τις οδηγίες του, η Mazda σημείωσε επίσης και μία από τις σημαντικότερες νίκες στα motorsport, αυτή στον 24ωρο αγώνα του Le Mans, το 1991, ενώ ένα χρόνο μετά ο εμβληματικός Ιάπωνας αποσύρθηκε. Ο περιστροφικός κινητήρας τοποθετήθηκε και στα πολύ δημοφιλή εμπορικά μοντέλα RX-7 και RX-8…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ