X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Διορθωτικές κινήσεις κάνει η αγορά αυτοκινήτου

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (EUROKINISSI/ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ) EUROKINISSI

Οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων, από την καταστροφική πορεία των πρώτων μηνών με το lock down, δείχνει σημάδια βελτίωσης.

Δύσκολα θα επιστρέψει σε θετικό πρόσημο το 2020, όσον αφορά την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Η πανδημία του κορονοϊού, επηρέασε τα μέγιστα τον κλάδο, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να περιοριστούν δραματικά στην αρχή.

Τώρα, τους τελευταίους μήνες υπάρχει σταδιακή ανάκαμψη, όμως είναι απίθανο οι πωλήσεις του 2020 να αγγίξουν τις πωλήσεις του 2019, διότι το -39,1% του 8μήνου, δύσκολα αντιστρέφεται.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Αύγουστο του 2020 και το 8μηνο, έχουν ως εξής:


Αύγουστος 2020

Αύγουστος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

6.853

9.594

-28,6%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

510

809

-37,0%

Καινούργια λεωφορεία

15

6

+150,0%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.)

2.892

3.190

-9,3%


Ιανουάριος - Αύγουστος 2020

Ιανουάριος - Αύγουστος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

52.939

86.873

-39,1%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

4.760

5.777

-17,6%

Καινούργια λεωφορεία

201

281

-28,5%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.)

23.785

27.928

-14,8%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, έως τον Αύγουστο, δείχνει ότι τα SUV κάθε είδους έχουν το 44,8% της αγοράς, όταν πέρυσι ήταν στο 33%, κι αυτό επειδή υπάρχει μεγάλη προσφορά μοντέλων και τεράστια μεταστροφή του αγοραστικούς κοινού. Επίσης, ως προς τα καύσιμα, η στροφή προς τα υβριδικά είναι εμφανής, με 12,6%, έναντι 4,8% πέρυσι.

Κατηγορία

Αύγουστος 2020

Αύγουστος 2019

Διαφορά

%

Ιανουάριος -Αύγουστος 2020

Ιανουάριος -Αύγουστος 2019

Διαφορά

%

A

9,6%

8,2%

+1,4

9,2%

15,4%

-6,2

A-SUV

1,1%

1,0%

+0,1

1,5%

1,4%

+0,1

A TOTAL

10,7%

9,2%

+1,5

10,6%

16,8%

-6,1

B

32,5%

32,9%

-0,4

29,2%

34,2%

-5,0

B-SUV

17,9%

15,2%

+2,8

18,5%

11,8%

+6,7

B TOTAL

50,4%

48,1%

+2,4

47,8%

46,0%

+1,7

C

13,4%

14,7%

-1,3

13,4%

13,3%

+0,1

C-SUV

18,5%

20,0%

-1,6

21,7%

17,3%

+4,3

C TOTAL

31,8%

34,7%

-2,9

35,1%

30,6%

+4,5

D

2,0%

1,7%

+0,3

1,5%

1,4%

+0,1

D-SUV

2,5%

3,0%

-0,5

2,7%

2,1%

+0,6

D TOTAL

4,5%

4,7%

-0,2

4,1%

3,5%

+0,6

E

0,4%

0,3%

+0,1

0,2%

0,3%

+0,0

E-SUV

0,2%

0,2%

+0,0

0,3%

0,2%

+0,1

E TOTAL

0,7%

0,5%

+0,1

0,5%

0,5%

+0,1

F-G

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,0%

+0,0

F-G-SUV

0,3%

0,2%

+0,0

0,2%

0,1%

+0,0

F-G TOTAL

0,4%

0,3%

+0,1

0,2%

0,2%

+0,0

SPORTS

0,2%

0,2%

+0,1

0,2%

0,2%

+0,0

MPV

0,2%

0,2%

+0,0

0,1%

0,2%

-0,1

MPV-M/COMBI

1,0%

2,1%

-1,1

1,3%

2,1%

-0,8


100,0%

100,0%

+0,0

100,0%

100,0%

+0,0

(Εκ των οποίων SUV

40,5%

39,7%

+0,8

44,8%

33,0%

+11,8)

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση


Αύγ. 2020

Αύγ. 2019

Διαφ. %

Ιαν. –

Αύγ. 2020

Ιαν. –

Αύγ. 2019

Διαφορά %

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Ιουν. ‘20*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Ιουν. ‘19*

Διαφορά %

Βενζίνη

56,8%

53,6%

+3,2

57,6%

66,3%

-8,7

52,1%

58,1%

-6,0

Πετρέλαιο

27,3%

36,8%

-9,5

26,7%

26,8%

-0,1

29,7%

32,6%

-2,9

Υβριδικά (HEV)

11,4%

5,7%

+5,6

12,6%

4,8%

+7,8

9,5%

5,1%

+4,4

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

2,1%

0,4%

+1,7

1,2%

0,4%

+0,9

7,0%

2,5%

+4,5

Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

2,0%

2,4%

-0,4

1,7%

1,2%

+0,5

1,7%

1,9%

-0,1

Υγραέριο (bi-fuel) 0,4% 1,1% -0,7 0,1% 0,5% -0,5

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:


Ιούνιος 2020

Ιούνιος 2019

Μεταβολή

Ιανουάριος –Ιούνιος 2020

Ιανουάριος –Ιούνιος 2019

Μεταβολή

ΕΕ

949.722

1.222.942

-22,3%

4.281.549

6.915.760

-38,1%

ΕΕ 14

845.625

1.090.744

-22,5%

3.774.369

6.159.663

-38,7%

ΕΕ + EFTA

986.466

1.268.044

-22,2%

4.448.167

7.158.394

-37,9%

Ελλάδα

8.249

13.133

-37,2%

36.570

65.557

-44,2%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ