Με φόντο τα απαιτητικά εδάφη της Σαουδικής Αραβίας και πλήρωμα τους Mattias Ekstrom - Emil Bergkvist, το Ford Raptor T1+ της Ford Performance κατέκτησε εμφατικά μια περίοπτη θέση στο βάθρο των νικητών στο Ράλι Dakar 2025 - αποδεικνύοντας όχι μόνο την ταχύτητα αλλά και την κορυφαία αξιοπιστία του ύστερα από έναν αδυσώπητο μαραθώνιο 14 ημερών και σχεδόν 8.000 km
Ο Γιαζίντ Αλ Ραζί και η ιδιωτική ομάδα Overdrive με τα Toyota Hilux T1+ βγήκαν νικητές της μάχης με τον Χενκ Λάτεγκαν και την εργοστασιακή Toyota Gazoo Racing στο 47ο Ράλι Ντακάρ της ιστορίας. Θρίαμβος του Σαουδάραβα στην πατρίδα του μετά από 11 προσπάθειες στον αγώνα.
Ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς κέρδισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στο Ράλι Ντακάρ, μετά τη σημερινή 12η και τελευταία Ειδική Διαδρομή της 47ης επανάληψης του θρυλικού αγώνα, στη Σαουδική Αραβία - επαναφέροντας την ΚΤΜ στην κορυφή του μεγαλύτερου Rally-Raid του κόσμου μέσα στη δίνη των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων της αυστριακής εταιρείας.
Ο Γιαζίντ Αλ Ραζί της Overdrive Toyota και ο Ντάνιελ Σάντερς της ΚΤΜ στις μοτοσικλέτες οδεύουν με σεβαστό προβάδισμα στην αυριανή (17/1) τελευταία ημέρα του Ράλι Ντακάρ, και είναι τα φαβορί για την πρώτη νίκη της καριέρας τους στη μεγαλύτερη περιπέτεια του παγκόσμιου μότορσπορ.
Ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς της ΚΤΜ απέχει μόλις 2 ημέρες και 336 αγωνιστικά χιλιόμετρα από την παρθενική του νίκη στο Ράλι Ντακάρ, παρότι η παράξενη σημερινή ΕΔ10 στην έρημο Empty Quarter της Σαουδικής Αραβίας έκρυβε εκπλήξεις - όπως τον πρώτο χρόνο του ιδιώτη Μάικλ Ντόχερτι της ομάδας BAS World KTM.
Καθώς ο Νάνι Ρόμα κέρδισε την 10η Ειδική Διαδρομή του Ράλι Ντακάρ για λογαριασμό της Ford M-Sport, ο Χενκ Λάτεγκαν της Toyota Gazoo Racing ανέκτησε το προβάδισμα της γενικής μετά από μια δοκιμασία που έκρυβε μεγάλες προκλήσεις στους αμμόλοφους της Σαουδικής Αραβίας. Ένα λάθος πλοήγησης έθεσε εκτός μάχης τον πέντε φορές νικητή Νάσερ Αλ Ατίγια.
Ο Λουτσιάνο Μπεναβίδες της ΚΤΜ κέρδισε τη δεύτερη συνεχόμενη του νίκη στη σημερινή ΕΔ9 του Ράλι Ντακάρ, από το Ριάντ στη Χαράντ της Σαουδικής Αραβίας, αλλά ο Ντάνιελ Σάντερς αύξησε το προβάδισμά του στην γενική από τον Τόσα Σαρέινα της Honda - που είχε μια άσχημη πτώση αλλά σηκώθηκε και συνέχισε κανονικά την Ειδική.
Το Video της πτώσης του Ισπανού Τόσα Σαρέινα -αναβάτη της εργοστασιακής Honda- κατά την 9η ημέρα του φετινού Ράλι Ντακάρ έχει ξεσηκώσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χιλιάδες σχόλια που συγκρίνουν τις αντιδράσεις των ποδοσφαιριστών σε ένα απλό φάουλ με εκείνες ενός αναβάτη του Ντακάρ σε μια βίαιη πτώση υψηλής ταχύτητας στη μέση της ερήμου.
Ο Σαουδάραβας Γιαζίντ Αλ Ραζί της “δορυφορικής” ομάδας Overdrive Toyota ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης του Ράλι Ντακάρ μετά την 9η Ειδική Διαδρομή του αγώνα της πατρίδας του, περνώντας τον Χενκ Λάτεγκαν της εργοστασιακής Toyota GR. Ο Nάσερ Αλ Ατίγια χάρισε την πρώτη νίκη Ειδικής στη Dacia, αλλά απέχει 25 λεπτά από την κορυφή.
O Λουτσιάνο Μπεναβίδες της ΚΤΜ και ο Αντριέν βαν Μπεβερέν της Honda σημείωσαν τους δύο πρώτους χρόνους στην 8η Ειδική του Ράλι Ντακάρ 2025, όταν τους αποδόθηκε από τους οργανωτές ο χρόνος που έχασαν σταματώντας για να βοηθήσουν τον τραυματία Πάμπλο Κιντανίγια. Μειώθηκε η διαφορά του Ντάνιελ Σάντερς στην κορυφή της γενικής.
Ο Νοτιοαφρικανός Χενκ Λάτεγκαν της Toyota Gazoo Racing έκανε την αντεπίθεσή του μετά τις χθεσινές του καθυστερήσεις και κερδίζοντας την 8η Ειδική Διαδρομή ανέκτησε προβάδισμα σχεδόν 6 λεπτών στην κορυφή της γενικής από τον Γιαζίντ Αλ Ραζί της Overdrive Toyota. Έχασε έδαφος ο Αλ Ατίγια, εξανεμίζονται οι ελπίδες του για την 6η του νίκη στον αγώνα.
Με μια επιβλητική νίκη στην 7η Ειδική απάντησε ο Ντάνιελ Σάντερς στην απειλή από τη στρατιά των Honda στη μάχη των μοτοσικλετών του Ράλι Ντακάρ 2025, αυξάνοντας το προβάδισμά του στη γενική στα 15’:33’’ από τον Τόσα Σαρέινα και στα 26 λεπτά από τον Αντριέν βαν Μπεβερέν.
Η βροχή και ένα λάθος στο Roadbook έφεραν ανατροπές κατά την 7η Ειδική του Ράλι Ντακάρ 2025, όπου ο Χενκ Λάτεγκαν έχασε 7 λεπτά από τον Γιαζίντ Αλ Ραζί και είδε το προβάδισμά του από τον Σαουδάραβα στην κορυφή της γενικής να μειώνεται στα μόλις 21 δευτερόλεπτα. Νικητής της ΕΔ7 ο Λούκας Μοράες, καθώς η Toyota επέστρεψε στις νίκες.
Οι Ρίκι Μπράμπεκ και Αντριέν βαν Μπεβερέν ξεκίνησαν την αντεπίθεσή τους στην αρχή της δεύτερης εβδομάδας του Ράλι Ντακάρ 2025 καθώς έκαναν το 1-2 στη σημερινή ΕΔ6 και πλησίασαν τους πρωτοπόρους της γενικής Ντάνιελ Σάντερς και Τόσα Σαρέινα. Πτώση και εγκατάλειψη για τον διεκδικητή της νίκης Ρος Μπραντς της Hero, εγκατέλειψε και ο Κέβιν Μπεναβίδες.
Το Ντακάρ επέστρεψε σήμερα (11/1) στην αγωνιστική δράση μετά την ημέρα ξεκούρασης στη Χαΐλ, με μια μέρα διττών συναισθημάτων για την ομάδα της X-Raid με τα τρία εργοστασιακά πληρώματα των Mini JCW Rally 3.0I: οι Γκιγιόμ ντε Μέβιους και Ζοάο Φερέιρα έκαναν το 1-2 στην ΕΔ6, ενώ ο Γκερλέν Σισερί είχε ένα ισχυρό ατύχημα που τον έστειλε προβληπτικά στο νοσκομείο.
Μια ποινή 8 λεπτών για υπερβολική ταχύτητα στην απλή διαδρομή και νέα προβλήματα με το ψηφιακό Roadbook κόστισαν 11 λεπτά στον πρωτοπόρο των μοτοσικλετών του Ράλι Ντακάρ 2025, Ντάνιελ Σάντερς, μειώνοντας το προβάδισμά του στη γενική. Νικητής της ΕΔ5 ο Λουτσιάνο Μπεναβίδες της ΚΤΜ, μετά από ποινή στον ταχύτερο της ημέρας Αντριέν βαν Μπεβερέν της Honda.
Με μια επιβλητική εμφάνιση ο πέντε φορές νικητής του Ράλι Ντακάρ Νάσερ Αλ Ατίγια κυριάρχησε στην 5η Ειδική Διαδρομή του φετινού αγώνα της Σαουδικής Αραβίας, όμως η ποινή 10 λεπτών που του επιβλήθηκε εκ των υστέρων τον άφησε δεύτερο για μόλις 1 δευτερόλεπτο - και 35 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο Χενκ Λάτεγκαν της Toyota GR στη γενική κατάταξη.
Ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς της ΚΤΜ εξακολουθεί να είναι το “αφεντικό” στο Ράλι Ντακάρ, καθώς απάντησε στα χθεσινά του προβλήματα με τον πρώτο χρόνο στη σημερινή 4η Ειδική του αγώνα - χρόνο με τον οποίο αύξησε τη διαφορά του στην κορυφή στα 13’:26’’ από τον Τόσα Σαρέινα της Honda.
Ο Νάσερ Αλ Ατίγια δέχθηκε ένα χρονοβόρο πλήγμα για τη φιλοδοξία του να κερδίσει για 6η φορά το Ράλι Ντακάρ, καθώς στην 4η Ειδική Διαδρομή έχασε πάνω από 33 λεπτά λόγω κλαταρίσματος και μηχανικού προβλήματος. Ταχύτερος ο Γιαζίντ Αλ Ραζί, παραμένει επικεφαλής ο Χεν Λάτεγκαν της Toyota Gazoo Racing.
Η φιλοδοξία του Σεμπαστιάν Λεμπ να κερδίσει για πρώτη φορά το Ράλι Ντακάρ θα πρέπει να περιμένει άλλον έναν χρόνο, καθώς ο Γάλλος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το φετινό αγώνα λόγω της ζημιάς που υπέστη το Dacia Sandrider στο ατύχημά του στην 3η Ειδική Διαδρομή.
Ένα πρόβλημα στο ψηφιακό Roadbook έκοψε την προέλαση του Ντάνιελ Σάντερς της ΚΤΜ στην κορυφή του αγώνα μοτοσικλετών στο Ράλι Ντακάρ 2025, επιτρέποντας στον Σκάιλερ Χάους της Honda και στον Ρος Μπραντς της Hero να τον πλησιάσουν σχεδόν στα 2 λεπτά στην κορυφή της γενικής. Νικητής της ΕΔ3 ο Λορέντσο Σαντολίνο της Sherco.
O Νοτιοαφρικανός Σαούντ Βαριάουα, γεννημένος το 2005, έγινε ο νεαρότερος νικητής Ειδικής Διαδρομήw του Ράλι Ντακάρ κερδίζοντας την ΕΔ3 του φετινού αγώνα με το Hilux T1+ της εργοστασιακής Toyota Gazoo Racing - η οποία διατήρησε και την πρωτοπορία της γενικής κατάταξης με τον Χενκ Λάτεγκαν, 7’:17’’ εμπρός από τον Νάσερ Αλ Ατίγια της Dacia.
Μετά τον Κάρλος Σάινθ, και ο έτερος θρύλος του WRC Σεμπαστιάν Λεμπ είχε ένα πολύ ισχυρό ατύχημα στο ανηλεές φετινό Ράλι Ντακάρ. Δεν τρυματίστηκε ο Γάλλος και ο συνοδηγός του Φαμπιάν Λουρκέν, αλλά το Dacia Sandrider υπέστη σοβαρές ζημιές και έχασαν 49 λεπτά στη γενική.
Οι ελπίδες του Κάρλος Σάινθ να προσθέσει φέτος την 5η νίκη του Ράλι Ντακάρ στο παλμαρέ του έληξαν οριστικά, καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η ζημιά που έγινε στο Ford Raptor T1+ στο ατύχημα του Ισπανού την Κυριακή είναι τόσο εκτεταμένη που εγείρει θέμα ασφάλειας.
Με ένα άρτιο διήμερο ευφυούς και ταχύτατης οδήγησης, με περισσότερες από 11 ώρες σε αγωνιστικό ρυθμό, ο Ντάνιελ Σάντερς της ΚΤΜ κυριάρχησε στη διήμερη ΕΔ Chrono 48h και απέκτησε σημαντικό προβάδισμα στην κορυφή της γενικής. Έχασαν χρόνο οι Ρος Μπραντς και Ρίκι Μπράμπεκ, ανέβηκε 2ος γενικής ο Σκάιλερ Χάους της Honda.
Καθώς ο περσινός νικητής του Ράλι Ντακάρ Κάρλος Σάινθ παραδέχθηκε ότι οι ελπίδες του για νίκη στο ντεμπούτο του με τη Ford εξανεμίστηκαν, ο Χενκ Λάτεγκαν της εργοστασιακής Toyota επέστρεψε στην κορυφή της γενικής παρότι τη μαραθώνια Ειδική Chrono 48h κέρδισε ο Γιαζίντ Αλ Ραζί της Overdrive Toyota.
Ο Σαουδάραβας Γιαζίντ Αλ Ράζι της Overdrive Toyota τέθηκε επικεφαλής του Ράλι Ντακάρ κατά την πρώτη από τις δύο ημέρες της μαραθώνιας Ειδικής Chrono 48h. Ένα ατύχημα του Κάρλος Σάινθ και ένα μηχανικό πρόβλημα του Dacia του Σεμπαστιάν Λεμπ τους κόστισαν αρκετό έδαφος. Παραμένει πρωτοπόρος στις μοτοσικλέτες ο Ντάνιελ Σάντερς της ΚΤΜ.
Ο νεαρός Αμερικανός Σεθ Κιντέρο της Toyota Gazoo Racing τέθηκε επικεφαλής του Ράλι Ντακάρ 2025 μετά την πρώτη Ειδική Διαδρομή, στα 413 αγωνισικά χιλιόμετρα γύρω από την πόλη Μπίσα της Σαουδικής Αραβίας, καθώς οι οδηγοί της Ford και της Dacia επέλεξαν να παίξουν το παιχνίδι της στρατηγικής.
Όλα όσα αξίζει να γνωρίζετε για το Ράλι Ντακάρ 2025, το σκληρότερο και μεγαλύτερο Rally-Raid του κόσμου που ξεκινά σήμερα (4/01) με την 1η από τις 12 Ειδικές Διαδρομές στους αμμόλοφους και τις σκληρές κοιλάδες της ερήμου της αραβικής Χερσονήσου.
Με διαφορά μόλις 1,3” μεταξύ του Χανκ Λάτεγκαν της Toyota και του Ματίας Έκστρομ της Ford, στην εναρκτήρια προπαρασκευαστική διαδρομή των 29 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το Ράλι Ντακάρ 2025 στη Σαουδική Αραβία.
Η εταιρεία του μπλε οβάλ παρουσίασε στο Goodwood το Raptor T1+, το αυτοκίνητο με το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία της θα αγωνιστεί εργοστασιακά στο Ράλι Ντακάρ τον Ιανουάριο του 2025 - σε συνεργασία με την M-Sport και με οδηγούς τους Κάρλος Σάινθ και Νάνι Ρόμα.
Η Dacia παρουσίασε το Sandrider, το εντυπωσιακό πρωτότυπο με το οποίο θα μπει στο Ράλι Ντακάρ από το 2025 και θα οδηγεί ο Σεμπάστιαν Λεμπ, ο πέντε φορές νικητής του αγώνα Νάσερ Αλ Ατίγια και η Κριστίνα Γκουτιέρεζ.