ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Εθνική ομοψυχία για τον εθνικό μας αγώνα, το Ράλλυ Ακρόπολις

Εθνική ομοψυχία για τον εθνικό μας αγώνα, το Ράλλυ Ακρόπολις
VOLKSWAGEN MOTORSPORT MEDIA

Σε μια Ελλάδα που αυτά που μας ενώνουν, είναι πολλαπλάσια των όσων, ταπεινών, μας χωρίζουν, περιθώρια για γκρίνιες αναφορικά με το πού θα διεξαχθεί το Ράλλυ Ακρόπολις, δεν υπάρχουν.

Ο κύβος ερρίφθη ότι στη Λαμία θα είναι το επίκεντρο του Εθνικού μας αγώνα, όσον αφορά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ωστόσο, τόσο η Αττική, όσο και η Πελοπόννησος, διότι διοικητικά υπάγεται εκεί η ευρύτερη περιοχή της Κορινθίας (άλλο παράδοξο κι αυτό, όπως συμβαίνει με τις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος), και όχι γεωγραφικά, θα έχουν τη δική τους μεγάλη συμβολή στη διεξαγωγή του αγώνα.

Υπενθυμίζω ότι η Ελλάδα διεκδίκησε να μπει ξανά με το Ράλλυ Ακρόπολις στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), ύστερα από απουσία 8 ετών και αρχικά κατάφερε να είναι αναπληρωματικός αγώνας για το 2021 και κατόπιν της μη διεξαγωγής του ράλι Χιλής, λόγω της πανδημίας, μπήκε στο επίσημο καλεντάρι, ως ο 10ος αγώνας της χρονιάς, και θα διεξαχθεί 9-12 Σεπτεμβρίου.

Η απόφαση, για το πρόγραμμα του Ράλλυ Ακρόπολις, ήταν πολιτική και αγωνιστική. Πολιτική, καθώς δεν ήθελε να αφήσει κανέναν παραπονούμενο, περιφερειάρχες και δημάρχους, αλλά και αγωνιστική, διότι συμπεριέλαβε γνωστές, δοκιμασμένες και καταξιωμένες ειδικές διαδρομές, πάντα υπό τις οδηγίες της Αννίτας Πασσαλή, της πλέον έμπειρης και με διεθνές κύρος, ως Αλυτάρχη του αγώνα.

Όμως, μπορεί η τελική απόφαση του Λευτέρη Αυγενάκη, υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, να έχει συγκερασμό καταστάσεων, εντούτοις αυτό που ήταν έκδηλο από τη σημερινή συνάντηση, στο ΟΑΚΑ, στην έδρα της Motorsport Greece, της οργανωτικής επιτροπής του Ράλλυ Ακρόπολις, με τη συμμετοχή και των Δημήτρη Φραγκάκη, γενικού γραμματέα Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Γιώργου Πατούλη, περιφερειάρχη Αττικής, Φάνη Σπανού, περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Παναγιώτη Νίκα, περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Κώστα Μπακογιάννη, δημάρχου Αθηναίων, Ευθύμη Καραΐσκου, δημάρχου Λαμιέων και Γιώργου Γκιώνη, δημάρχου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, ήταν η εθνική ομοψυχία.

Η κυβέρνηση πήρε τον αγώνα πάνω της, χαρακτηρίζοντάς τον Εθνικό και δίνοντας τη διάσταση που του αρμόζει, τόσο σε αγωνιστικό, όσο και σε τουριστικό επίπεδο. Δύο Υπουργεία (Πολιτισμού και Αθλητισμού, και Τουρισμού), ανέλαβαν την οργάνωση και την προβολή, τρεις Περιφέρειες και τρεις Δήμοι το πιο πρακτικό μέρος και την οικονομική στήριξη που ενδεχομένως χρειαστεί, πέραν των χορηγών, κι όλα αυτά κάτω από μια ενιαία προσπάθεια. Μόνον έτσι μπορείς να πετύχεις, με σύνθεση δυνάμεων και απόψεων.

Ισως, για πρώτη φορά παρατηρήσαμε τέτοια βούληση, τέτοια θέληση για συνεργασία και υποστήριξη, τέτοια προσπάθεια «όλοι να κερδίσουμε» και «όλοι να σηκωθούμε πιο ψηλά», που δεν έχουμε συναντήσει στο παρελθόν. Ισως επειδή έχουμε ωριμάσει ως κοινωνία, ως χώρα, ως Εθνική Ελλάδος, με την ευρύτερη έννοια και που προς αυτή τη κατεύθυνση οι χθεσινές δηλώσεις του Ελληνα υπουργού Εξωτερικών στην Αγκυρα, Νίκου Δένδια, κατά τις συνομιλίες με τον ομόλογό του Μεχμέτ Τσαβούσογλου, μας σήκωσαν ακόμα πιο ψηλά το κεφάλι. Όλα παίζουν το ρόλο τους.

Για να επιστρέψω στα του Ράλλυ Ακρόπολις, η εκκίνηση θα δοθεί στη Διονυσίου Αεροπαγίτου, στον πεζόδρομο, κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολις, διότι Ράλλυ Ακρόπολις χωρίς Ακρόπολη, δεν εννοείται. Αυτή η φωτογραφία είναι καρτ-ποστάλ από μόνη της.

Η συνέχεια θα περιλαμβάνει δύο ειδικές διαδρομές στην Κορινθία, στα Πίσσια και στους Αγίους Θεοδώρους και ύστερα, μέσω της Στερεάς Ελλάδος, το σκηνικό του αγώνα θα μεταφερθεί στη Λαμία, όπως θα είναι η έδρα, δηλαδή θα φιλοξενηθεί η οργάνωση, το κέντρο τύπου, το σέρβις παρκ (όλα στον Εκθεσιακό Κέντρο της πόλης) και βέβαια οι αποστολές των ομάδων, που θα καταλύσουν στα ξενοδοχεία της ευρύτερης περιοχής (συν Καμένα Βούρλα, Λουτρά Υπάτης κ.ά.).

Αξίζει να σημειώσω ότι η ειδική διαδρομή στους Αγίους Θεοδώρους έχει αναδειχθεί ως η 3η καλύτερη στο WRC, ενώ επανέρχονται «ακροπολικές διαδρομές», όπως οι Βωξίτες (που πηγαίνεις με λευκά ρούχα και βγαίνεις κατακόκκινος από το χώμα), η Παύλιανη και ο «Ταρζάν», που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στον αγώνα. Ολες οι ειδικές διαδρομές, θα γίνουν από δύο φορές, σύμφωνα με το σύγχρονο στυλ των αγώνων ράλι, για πιο σφικτό πρόγραμμα.

Καταλήγοντας, ο Δημήτρης Φραγκάκης υπερθεμάτισε για την μεγάλη επιτυχία της διοργάνωσης, την τόνωση που θα δώσει τουριστικά στη χώρα μας και την παγκόσμια προβολή που θα κεφαλοποιήσει η Ελλάδα.

Ο Γιώργος Πατούλης δεσμεύτηκε για κάθε βοήθεια της Περιφέρειας, όπου χρειαστεί, ώστε η διοργάνωση να είναι άψογη και οι Φάνης Σπανός και Παναγιώτης Νίκας, συμφώνησαν στην ορθή φιλοσοφία και λογική να «απλωθεί» ο αγώνας, διαφημίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα μοναδικά μέρη των τριών Περιφερειών.

Ο Κώστας Μπακογιάννης επισήμανε ότι τα φώτα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού πέφτουν και πάλι στην Αθήνα σε μία διοργάνωση που προβάλλει, βέβαια, ολόκληρη τη χώρα και αναφέρθηκε στη μεγάλη προσπάθεια που είχε κάνει ως Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας για να αναβιώσει και να αναδειχθεί ο θεσμός.

TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ