ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Ριζική αναβάθμιση για το Honda PCX125 του 2021

Η νέα Honda PCX125
Η νέα Honda PCX125 HONDA

Το ιαπωνικό scooter έρχεται στην ελληνική αγορά στο τέλος Ιανουαρίου με νέο κινητήρα και πλαίσιο, μεγαλύτερους χώρους και φρέσκο σχεδιασμό.

Το Honda PCX125 εισέρχεται στη δεύτερη δεκαετία της ύπαρξής του με την ορμή ενός scooter που εκ γενετής είχε βρει όλα τα μυστικά της πόλης, και έκτοτε χρειάζεται μόνο να υιοθετεί τους διαρκείς στιλιστικούς και τεχνολογικούς εκμοντερνισμούς. Έτσι έγινε τώρα, με το PCX125 του 2021.

Στη γέννησή του, το PCX125 έθεσε ορισμένες ισχυρές βάσεις: τη χαμηλή θέση οδήγησης, τα μεγάλα πλαστικά για προστασία από τον αέρα και τη βροχή, την ευελιξία, τον αποθηκευτικό χώρο στη σέλα που χωρά ένα κράνος full-face, την ποιότητα κατασκευής και την οικονομία στην αγορά και στη χρήση. Η Honda έδωσε σε όλα αυτά την ονομασία «προσωπική άνεση ‘X’ (Personal Comfort Χ)», βαφτίζοντας με αυτά τα αρχικά το PCX125.

Η νέα Honda PCX125
Η νέα Honda PCX125 HONDA


Στη μεγάλη ανανέωση του 2021, τρία χρόνια μετά την προηγούμενη, το ιαπωνικό scooter έχει νέο κινητήρα, ισχυρότερο και προδιαγραφών Euro5, σε συνδυασμό πλέον με το σύστημα πρόσφυσης Honda Selectable Torque Control (HSTC), ανασχεδιασμένο πλαίσιο και μεγαλύτερη διαδρομή της πίσω ανάρτησης, νέο προβολέα LED και πίνακα οργάνων, περισσότερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB Type-C και λειτουργία Smart Key.

Έχοντας εισάγει στην Ευρώπη την τεχνολογία Idling Stop (που σβήνει τον κινητήρα εν στάσει και τον επανεκκινεί αυτόματα) το 2010, και τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP της Honda δύο χρόνια αργότερα, τώρα το PCX125 υιοθετεί την ισχυρότερη έκδοση αυτής της μονάδας ισχύος, ‘enhanced Smart Power Plus’ (eSP+), καθώς και το Honda Selectable Torque Control (HSTC) που ελέγχει ηλεκτρονικά την ολίσθηση του πίσω τροχού.

Ο νέος υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας αποδίδει τώρα 12,5 ίππους και 11,8 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η μικρότερη διαδρομή του εξοικονόμησε το χώρο για τις δύο επιπλέον βαλβίδες. Παρόλα αυτά, η ισχυρότερη απόδοσή του δεν έχει αυξήσει τη μέση κατανάλωση πέραν των 2,1 λίτρων / 100km, ενώ με ρεζερβουάρ 8,1 λίτρων επιτυγχάνει αυτονομία 385 χιλιομέτρων.

Ως αποτέλεσμα, με βάρος (πλήρες υγρών) 130 κιλών, το νέο PCX125 έχει καλύτερες επιδόσεις από στάση και εν κινήσει, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 98 km/h.

Η νέα Honda PCX125
Η νέα Honda PCX125 HONDA

Ο κινητήρας εδράζεται στο ανασχεδιασμένο διπλό, σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο, που όχι μόνο ενισχύει το PCX125 αλλά και συμβάλλει στην ευελιξία του. Η μείωση της διάστασης του πίσω τροχού στις 13 ίντσες επέτρεψε την αύξηση της διαδρομής της πίσω ανάρτησης κατά 10mm (στα 95 mm), και έτσι τη βελτίωση της άνεσης.

Στον αντίποδα, για την αντίστοιχη βελτίωση της πρόσφυσης πίσω η Honda έκανε σκληρότερα τα ελατήρια και τοποθέτησε μεγαλύτερο ελαστικό, διαστάσεων 130/70-13 (καθώς και μεγαλύτερο εμπρός). Το πιρούνι παραμένει αναλλοίωτο μπροστά, όπως και το δισκόφρενο 220mm με ABS.

Η σχεδιαστική αναβάθμιση του -ανέκαθεν, πάντως, αισθητικά πρωτοποριακού- PCX125 γίνεται αρχικά ορατή με τον νέο προβολέα full-LED (με χαρακτηριστικά φώτα θέσης), το τρισδιάστατο πίσω φανάρι σχήματος Χ και τις νέες ζάντες. Το εμπρός φέρινγκ διευρύνεται στο πάνω τμήμα αλλά στενεύει στη μέση, ενώ η μαύρη ζελατίνα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη.

Όσο για τις παρεμβάσεις βελτίωσης της άνεσης, ο ανασχεδιασμός έφερε αύξηση στο χώρο των ποδιών κατά 30 mm (καθώς η σέλα έχει το βολικό ύψος των 764 mm από το έδαφος), αλλά και αύξηση του χώρου κάτω από τη σέλα κατά 2,4 λίτρα. Έτσι, τώρα, ο χώρος αυξήθηκε στα 30,4 λίτρα, χωρώντας φυσικά ένα κράνος full-face.

Στο ντουλαπάκι του τιμονιού προστέθηκε θύρα USB για την απευθείας φόρτιση του smartphone, ενώ υιοθετήθηκε και η άκρως βολική λύση του Smart Key, που επιτρέπει το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη, της ανάφλεξης και της σέλας χωρίς να βγει το κλειδί από την τσέπη ή την τσάντα. Το Smart Key είναι επίσης συμβατό με το (προαιρετικό) αφαιρούμενο Smart top box 35L.

Τέλος, η νέα οθόνη LCD -ανάμεσα στο σήμα-κατατεθέν του PCX φαρδύ χρωμιωμένο τιμόνι- είναι τώρα πιο ευανάγνωστη, και παρέχει καλύτερη οργάνωση και προβολή των πληροφοριών.

Το νέο Honda PCX125 του 2021 θα έρθει στην ελληνική αγορά στα τέλη Ιανουαρίου, με τιμή 3.300 €. Το ματ γκρι είναι ένα τέταρτο, νέο χρώμα, μαζί με το λευκό, κόκκινο και ματ μαύρο, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό εκτός του Smart Top Box 35-λίτρων υπάρχει και ανεμοθώρακας.

Photo credits: Honda

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ