Καθώς το "καραβάνι" της Formula 1 βρίσκεται στη Μελβούρνη για το 3ο GP της φετινής σεζόν, ανατρέχουμε στο ατύχημα του Φερνάντο Αλόνσο για το οποίο ο Ισπανός δήλωσε πολύ τυχερός που βγήκε ζωντανός - μια τέτοια μέρα του 2016.
Η ομάδα του Ουόκινγκ -που έκανε ένα απίθανο κόλπο γκρόσο με τον ανασχεδιασμό της περσινής της MCL60 το περασμένο καλοκαίρι- προσανατολίζει το μεγάλο πακέτο εξέλιξης του φετινού της μονοθεσίου, της McLaren MCL38, για τα GP του Μαϊάμι ή της Ίμολα.
Έντεκα χρόνια μετά το ντεμπούτο της εκρηκτικής McLaren P1, η εταιρεία του Ουόκινγκ ετοιμάζει τον διάδοχό της με εκθαμβωτική ισχύ, που θα προκύπτει από έναν παραδοσιακό κινητήρα V8 αλλά με plug-in υβριδικό σύστημα.
H ομάδα του Ουόκινγκ εμφάνισε για πρώτη φορά τη McLaren MCL38, το μονοθέσιο με το οποίο ελπίζει να πλησιάσει -με τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι- την απόδοση της Red Bull και να διεκδικεί νίκες στα GP της Formula 1 του 2024.
Μετά τις Aston Martin και Ferrari τις περασμένες δύο ημέρες, σήμερα (14/02) είναι η σειρά των Mercedes και McLaren να αποκαλύψουν τα νέα τους μονοθέσια για τη F1 - όμως μόνο η πρώτη έχει προγραμματίσει LIVE μετάδοση της εκδήλωσης.
Παρότι η McLaren F1 ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα συνεχίσει και στο δεύτερο μισό της δεκαετίας να χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes στη Formula 1, πρόσφατα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι είναι “πολύ κοντά στη συνεργασία με έναν γίγαντα της παγκόσμιας βιομηχανίας”.
Το ενδιαφέρον του Μίλτον Κινς και του Μαρανέλο για τον Λάντο Νόρις ήταν δεδομένο, όμως ο Βρετανός πήρε μια “εύκολη απόφαση”, όπως τη χαρακτήρισε, να αφιερώσει το αγωνιστικό μέλλον του στη McLaren. Και εξήγησε τους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφαση αυτή.
H McLaren έσπευσε να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Λάντο Νόρις μακροχρόνια, και να τον κρατήσει μακριά από τις Red Bull, Ferrari και Audi. Με το νέο του συμβόλαιο ο Βρετανός θα παραμείνει στην ομάδα του Ουόκινγκ πέραν της σεζόν του 2025.
Ο Όσκαρ Πιάστρι έκανε το 2023 την πιο εντυπωσιακή πρώτη σεζόν νεοφερμένου οδηγού στη Formula 1 μετά τον Λιούις Χάμιλτον το 2007, επίσης με τη McLaren, και με όσα είδε ο πρώην εμπορικός διευθυντής του σπορ λέει ότι ο Αυστραλός είναι το μεγαλύτερο ανερχόμενο ταλέντο.
Ο Ζακ Μπράουν χαρακτήρισε “πρώτη προτεραιότητα” για τη McLaren την ανανέωση του συμβολαίου του Λάντο Νόρις πέραν του 2025, επιβεβαιώνοντας έτσι εμμέσως το ισχυρό ενδιαφέρον για τον Άγγλο από τη Red Bull Racing και πιθανότατα και από άλλες ομάδες της Formula 1.
Η νέα McLaren του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 θα ονομάζεται MCL38 και θα αποκαλυφθεί στις 14 Φεβρουαρίου, όμως τώρα -έναν μήνα νωρίτερα- η ομάδα του Ουόκινγκ εμφάνισε τα νέα της χρώματα προκειμένου να αξιοποιήσει τον ενδιάμεσο χρόνο για λόγους marketing και προβολής.
Με αφορμή τη μετονομασία της Alpha Tauri σε -κατά τα φαινόμενα- Racing Bulls και της Alfa Romeo F1 σε Stake F1, ανατρέχουμε σε όλες τις διαφορετικές ονομασίες που είχαν οι 6 από τις 10 ομάδες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.
Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν δήλωσε εντυπωσιασμένος από την ανάκαμψη της McLaren τη σεζόν του 2023 και προέβλεψε ότι η ομάδα του Ουόκινγκ θα είναι πολύ ισχυρή στο πρωτάθλημα που ξεκινά σε δύο μήνες στο Μπαχρέιν.
Η McLaren στοχεύει να εκκινήσει τη νέα σεζόν της Formula 1 -στις 2 Μαρτίου στο Μπαχρέιν- στο επίπεδο ανταγωνιστικότητας που είχε στο τέλος του 2023, είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας Ζακ Μπράουν, και παρότι δήλωσε αισιόδοξος για τη βελτίωση της ομάδας δίστασε να μιλήσει για νίκες.
Μετά το γιγάντιο άλμα απόδοσης στο δεύτερο μισό του 2023, η McLaren ξεκινά την προσπάθειά της για την υπέρβαση που θα τη φέρει σε θέση διεκδίκησης των τίτλων της Formula 1 καθώς υποδέχεται στο εργοστάσιο του Ουόκινγκ τον Ρομπ Μάρσαλ και τον Νταβίντ Σάντσεζ.
Η σεζόν της F1 2023 ήταν ένας αγωνιστικός μονόλογος της Red Bull και του Μαξ Φερστάπεν, όμως στο παρασκήνιο λάμβανε χώρα ένας τεχνολογικός “πυρετός” εξέλιξης των μονοθεσίων, όπως κάθε χρόνο. Εξετάζουμε πέντε από τις σημαντικότερες σχεδιαστικές καινοτομίες τους.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, η πλειοψηφία των ομάδων και πολλά άλλα κορυφαία πρόσωπα της Formula 1 απέτισαν φόρο τιμής στον Ζιλ ντε Φεράν, μετά την είδηση του αιφνίδιου θανάτου του Βραζιλιάνου πρώην νικητή του αγώνα Indy 500, δις πρωταθλητή του CART και αγωνιστικού διευθυντή των BAR-Honda και McLaren στη F1.
Είναι ένα από τα πλέον ιδιαίτερα μοντέλα στην ιστορία του κολοσσού με το όνομα Toyota και μια ακόμα ένδειξη πως το παρελθόν της Ιαπωνικής εταιρείας είχε αρκετές “εκπλήξεις” για τους petrolheads, πέραν των παγκοσμίως γνωστών.
Δημιουργίες εκατομμυρίων ευρώ -για την έρευνα, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την εξέλιξή τους-, τα πρωτότυπα της F1 κάθε χρονιάς καταλήγουν συνήθως σε ένα σκοτεινό μουσείο ή σε κάποια ιδιωτική συλλογή για να αποτελέσουν στο μέλλον κειμήλια μιας ξεχασμένης εποχής η συλλεκτικά αντικείμενα πόθου. Όμως, πολλά εξ αυτών παραμένουν στη ζωή.
Ο διευθυντής της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα ανέφερε ποιοί είναι -κατά την άποψή του- οι τρεις κορυφαίοι εν ενεργεία οδηγοί της Formula 1 - και σε αυτούς δεν περιλαμβάνεται ο Λιούις Χάμιλτον.
Ο Λάντο Νόρις είναι το πρόσωπο των ημερών, καθώς το όνομά του ακούγεται έντονα για τις Ferrari και Red Bull. Όμως, αν η McLaren του χαρίσει την πρώτη του νίκη το 2024 -όπως ο ίδιος πιστεύει ακράδαντα- τίποτα δεν θα είναι αρκετό να τον πείσει να περάσει στη σκιά των Σαρλ Λεκλέρ και Μαξ Φερστάπεν.
Από τη Williams FW14B του 1992, το πρώτο μονοθέσιο του Άντριαν Νιούι που κατέκτησε το πρωτάθλημα της Formula 1, έχουν περάσει 31 χρόνια. Και φέτος η ιστορία επαναλήφθηκε -με ακόμα πιο κυρίαρχο τρόπο- με τη Red Bull RB19 και με τον Μαξ Φερστάπεν αντί του "λέοντα" Νάιτζελ Μάνσελ. Διαβάστε τα μυστικά πίσω από τη ιδιοφυΐα των σχεδίων του Βρετανού αεροδυναμιστή της Red Bull Racing.
Τέλος στα σενάρια McLaren-Toyota για το 2026 έφερε η σημερινή ανακοίνωση της αγγλικής ομάδας ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes και μετά το πέρασμα στους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026 - και μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Από τα λόγια των διευθυντών των κορυφαίων ομάδων της Formula 1 εκφράζεται η πεποίθησή τους ότι η McLaren είναι η ομάδα που θα πλησιάσει περισσότερο τη Red Bull Racing στο πρωτάθλημα του 2024 - την ώρα που ο Λάντο Νόρις λέει ότι η MCL60 έχει μεγάλα περιθώρια εξέλιξης.
Η McLaren έτρεφε ρεαλιστικές ελπίδες για τη νίκη επί ίσοις όροις απέναντι στη Red Bull και στον Μαξ Φερστάπεν στον κυριακάτικο αγώνα του Ιντερλάγκος, παραδέχθηκε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Αντρέα Στέλλα.
Στα χέρια του Λάντο Νόρις η McLaren MCL60 ήταν στα ελεύθερα της Παρασκευής στο Μεξικό ταχύτερη από την Red Bull RB19 του Μαξ Φερστάπεν στην προσομοίωση αγώνα με τη μέση γόμα. Κι ο Σέρτζιο Πέρεζ είχε ένα σαφές πλάνο για να καταδιώξει τον Ολλανδό για μια ηρωική νίκη στο GP της πατρίδας του. Είχαν, όμως, ο Άγγλος και ο Μεξικανός ρεαλιστικές ελπίδες να κερδίσουν το πρωταθλητή, χωρίς τις ατυχίες τους το Σάββατο και την Κυριακή αντίστοιχα;
Πλέκοντας το εγκώμιο του Λάντο Νόρις, ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα δήλωσε πως ο Βρετανός οδηγός της ομάδας διαθέτει αρετές που είχε συναντήσει στο παρελθόν σε θρύλους με τους οποίους συνεργάστηκε - όπως ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο Φερνάντο Αλόνσο.
Η McLaren μεταμορφώθηκε ολοκληρωτικά από κομπάρσο σε πρωταγωνιστή της Formula 1 από τοGP Αυστρίας του Ιουνίου, και ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Τζέιμς Άλισον, εξέφρασε την άποψή του για το σημείο που η ομάδα του Ουόκινγκ βρήκε τόση ταχύτητα.
Η Ferrari έχει ξεκαθαρίσει πως η συζήτηση για την ανανέωση του συμβολαίου του Κάρλος Σάινθ πέραν του 2024 θα ξεκινήσει μετά το τέλος της φετινής σεζόν της Formula 1, όπως ο ισπανικός Τύπος γράφει πως οι McLaren και Alpine ενδιαφέρονται για τον 28χρονο.
Μετά την ένταξη του οδηγού της Toyota Ρίο Χιρακάβα στην ομάδα των δοκιμαστών της, η McLaren άφησε να εννοηθεί ότι είναι βαθύτεροι οι δεσμοί της συνεργασίας της με τον ιαπωνικό κολοσσό - τροφοδοτώντας εκ νέου τις φήμες για την επιστροφή της Toyota στη Formula 1.
Η McLaren F1 εξέπληξε τους πάντες στο GP Ιαπωνίας ανακοινώνοντας ότι ο 29χρονος Ρίο Χιρακάβα της Toyota θα είναι ο εφεδρικός οδηγός της αγγλικής ομάδας το 2024 - γεγονός που εξάπλωσε εν ριπή οφθαλμού τις φήμες ότι η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται την επιστροφή της μέσω προμήθειας κινητήρων στην αγγλική ομάδα.
Σε μια "φυσιολογική" πίστα, όπως της Ιαπωνίας, η McLaren MCL60 είχε αεροδυναμική απόδοση αντίστοιχη της Red Bull RB19 και κέρδισε με καθαρή διαφορά τις Ferrari και Mercedes - δικαιώνοντας την απόφαση των δύο τελευταίων να αλλάξουν εντελώς τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων τους για την επόμενη σεζόν της Formula 1.
Στον ενθουσιασμό του για άλλο ένα βάθρο -εμπρός από τις Ferrari και Mercedes- στο GP Ιαπωνίας ο Λάντο Νόρις φώναξε "Red Bull, σου ερχόμαστε". Αργότερα, πιο ψύχραιμα, είπε ότι η McLaren δεν είναι πλέον τόσο μακριά από το ταχύτερο φετινό μονοθέσιο της Formula 1.
Ο Μαξ Φερστάπεν επανήλθε με συντριπτικό τρόπο στις κυρίαρχες εμφανίσεις στη Formula 1, μετά την παρένθεση της Σιγκαπούρης, κατακτώντας την πολ ποζίσιο του GP Ιαπωνίας με δύο διαστημικούς γύρους που δεν κατάφερε να πλησιάσει κανείς.
Η ομάδα του Ουόκινγκ ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου του Όσκαρ Πιάστρι για τα ακόμη δύο χρόνια, μετά τις εντυπωσιακές εμφανίσεις του Αυστραλού στη φετινή πρώτη του σεζόν στη Formula 1.
Ο Κάρλος Σάινθ είδε πρώτος την καρό σημαία στο Grand Prix της Σιγκαπούρης και έσπασε την κυριαρχία της Red Bull. Ο Λάντο Νόρις και ο Λούις Χάμιλτον συμπλήρωσαν το βάθρο.
Τη μοναδική νίκη που έχασε η McLaren MP4/4 τη σεζόν του 1988 την απώλεσε στη Μόντσα από τη Ferrari, αλλά δεν έμελλε φέτος να συμβεί το ίδιο στη Red Bull με την εξίσου κυρίαρχη RB19. Πώς, όμως, η Scuderia έφτασε τόσο κοντά στη RBR αυτό το τριήμερο στο "ναό της ταχύτητας";
Με 23 χιλιοστά διαφορά από τον Μαξ Φερστάπεν, ο Λάντο Νόρις έγραψε τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας. Στα τρία δέκατα ο Άλμπον με τη Williams και ο Χάμιλτον με τη Mercedes.
Μετά από δύο αγώνες που η McLaren MCL60 κέρδισε τη μάχη πίσω από την ανίκητη Red Bull RB19, στο Σπα η Ferrari κατάφερε να βγάλει ξανά στην επιφάνεια την ταχύτητα της SF-23. Τι άλλαξε, και πώς το πέτυχε η Scuderia;