ΠΑΟΚ

Ο ΠΑΟΚ στα βήματα κορυφαίων της Ευρώπης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM  / EUROKINISSI)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM / EUROKINISSI) EUROKINISSI

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο Business Conference της ΠΑΕ ΠΑΟΚ με χορηγό την Stoiximan.gr στη διάρκεια του οποίου κορυφαίοι ομιλητές παρουσίασαν ιδέες για ανάπτυξη σύγχρονων μορφών μάρκετινγκ και δημιουργία νέων γηπέδων. Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ του Sport24.gr.

Μία πρωτοβουλία ασυνήθιστη για τα ελληνικά δεδομένα υλοποίησε σήμερα (11/10) στο «Μακεδονία Παλλάς» η ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Το 1ο Business Conference ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία, καθώς κορυφαίοι τεχνοκράτες από το χώρο του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου παρουσίασαν ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στον χώρο της οικονομίας του επαγγελματικού αθλητισμού.

Έδωσαν ιδέες για σύγχρονες μορφέ μάρκετινγκ, αξιοποίησης των social media, ενώ υπήρχε και ένα άκρως ενδιαφέρον θέμα για τον ΠΑΟΚ που αφορούσε στην κατασκευή νέων γηπέδων. Επίσημοι υποστηρικτές του συνεδρίου «Return on Investment in Football Business» είναι οι STOIXIMAN.GR, fluo και η Avance.

Το Sport24.gr ήταν εκεί και καταγράφει συνοπτικά τα πιο σημαντικά απ όσα ακούστηκαν.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM  / EUROKINISSI)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM / EUROKINISSI) EUROKINISSI SPORTS

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Ο "ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ" ΕΜΠΝΕΕΙ ΤΗΝ EUROLEAGUE

H πρώτη παρουσίαση έγινε από τον Rayde Luis Baez, managing director της εταιρίας WWP Group Sportsmarketing που ανέλυσε την εταιρική στρατηγική και το παιχνίδι του Sponsorship. Στη συνέχεια, ο Κίμων Στέφος, head of Global Marketing Partnerships της Euroleage ανέλυσε το πώς έχει αλλάξει η αθλητική διαφήμιση με την εμφάνιση των social media. Σημείωσε αρχικά: «Τα σπορ είναι μέρος της κουλτούρας μας. Τα τελευταία 20-30 χρόνια τα σπoρ βρίσκονται στην κορυφή του entertainment business. Στον αθλητισμό ισχύει απόλυτα μία ατάκα από μία αγαπημένη μου ταινία, τον «Μονομάχο»: «Ήμουν ο καλύτερος γιατί κέρδισα το κοινό» και εμείς πρέπει να κερδίσουμε το κοινό, τους καταναλωτές. Ο αθλητισμός έχει όλα τα στοιχεία για μια επική ιστορία και έχει και ιστορικές στιγμές. Γινόμαστε μέρος αυτών.

To facebook ξέρει τους φίλους μας, το google τι ψάχνουμε, το youtube τι βίντεο βλέπουμε, το amazon τι αγοράζουμε. Η διαφήμιση έχει περάσει σε μεγάλο βαθμό στα social media. Στις ΗΠΑ η διαφήμιση γίνεται περισσότερο στα social media παρά στην τηλεόραση. Θα φτάσουμε στο σημείο να πουλάμε τα τελευταία πέντε λεπτά ενός αγώνα γιατί οι θεατές δεν θα βλέπουν όλο το υπόλοιπο ματς. Ο οπαδός είναι ο πρεσβευτής σε ό,τι κάνουμε, είναι το κέντρο σε ό,τι κάνουμε. Στην Αμερική πουλάνε τα e-sports. Άνθρωποι παρακολουθούν άλλους ανθρώπους να παίζουν e-sports με φανέλες αγαπημένων ομάδων».

ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΣΠΟΤ ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Ο Henri van de Aat της εταιρίας AIM Sport Marketing ανέπτυξε το θέμα της προβολής χορηγών μίας ομάδας σε πινακίδες γύρω από τον αγωνιστικό χώρο στη διάρκεια ενός αγώνα: «Κάθε σύλλογος γίνεται καλός όταν ο καθένας μέσα σ’ αυτόν αποδίδει στο μέγιστο βαθμό. Συνεισφέρει στο τελικό αποτέλεσμα. Πολλές φορές χρεώνουμε τα πάντα στους παίκτες. Τους ζητάμε το μέγιστο και το καλύτερο δεν είναι αρκετό. Δίνουμε όμως το καλύτερο στους χορηγούς μας;», σημείωσε αρχικά και έφερε παραδείγματα λαθών στην προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων σε πινακίδες περιμετρικά των αγωνιστικών χώρων, ενώ κατέθεσε και προτάσεις για το πώς αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα, υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα τον ρόλο της τεχνολογίας.

Επίσης, αναφέρθηκε και στην σημασία του περιεχομένου της διαφήμισης και πώς αυτό μπορεί να αλλοιωθεί. Χρησιμοποίησε το αντι-παράδειγμα μίας διαφημιστικής πινακίδας που έγραφε «don’t drink and drive» και ο φωτογραφικός φακός σε μία φάση αγώνα είχε καταγράψει μόνο το «drink and drive».

Επίσης, έφερε παραδείγματα νέα ψηφιακής τεχνολογίας, όπου ένα παιχνίδι μπορεί να προβάλλεται ταυτόχρονα, με διαφορετικά διαφημιστικά μηνύματα ανάλογα με τη χώρα προβολής.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM  / EUROKINISSI)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM / EUROKINISSI) EUROKINISSI SPORTS

ΧΟΡΗΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ TAG HEUER

O Stephane Pichavant , regional Manager Export Europe Africa and CIS της TAG Heuer αναφέρθηκε στο TAGHeuerisFootball, το πρόγραμμα δραστηριότητας της εταιρίας στο ποδόσφαιρο.

Αρχικά έδωσε ορισμένα ιστορικά στοιχεία της TAGheuer, εταιρίας χρονομέτρηση γεγονότων, καθώς και πώς δραστηριοποιείται στο σύγχρονο ποδόσφαιρο. Υπάρχουν και αθλητές με τους οποίους συνεργάζεται, ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο Χούμελς και ο Καγκάβα. Αναφέρθηκε σε διάφορες συνεργασίες της TAG Heuer με συλλόγους, ομοσπονδίες και Λίγκες.

ΤΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΜΙΛΑΝ

Ακρως ενδιαφέρουσα ήταν η ομιλία του πρώην εμπορικού διευθυντή της Μίλαν, Jaap Kalma. Το θέμα της παρουσίασης του ήταν το μέλλον τους Sponsorship και παρουσίασε ενδιαφέροντα στοιχεία:

-Τα χρήματα που διακινούνται στο sponsorship την τελευταία 20ετία έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά. Από τα 37,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2007, φτάσαμε στα 65,7 δισεκατομμύρια το 2017 και του χρόνου υπάρχει προοπτική να ανέβουν κατά 5 δισεκατομμύρια ακόμη.

-Το ποδόσφαιρο έχει μετατραπεί σε τεράστια επιχείρηση. Ομάδες όπως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η Ρεάλ και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έχουν ανεβάσει τα έσοδα τους 7 φορές πάνω την τελευταία 20ετία, έχουν αύξηση εσόδων 10% κατ’ έτος διαρκώς . «Η επιτυχία φέρνει χρήματα και τα χρήματα επιτυχία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

-Έχει τεράστια σημασία να αξιοποιηθεί όλο το κοινό. Ανέφερε το παράδειγμα της Μίλαν που μόνο το 5% των οπαδών της βρίσκονται στην Ιταλία. Και σημείωσε την ανάγκη μέσω της τεχνολογίας να παράγεται συνεχώς προϊόν γι’ όλο αυτό το κοινό, υπογραμμίζοντας το παράδειγμα της Μίλαν που δημιούργησε το δικό της Media House.

Η 3D TEXNOΛΟΓΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ SUPER LEAGUE

O Jorn Klinge, CEO της εταιρίας Amayse AS εξήγησε πώς η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει ποιοτικά την προβολή διαφημιστικών σποτ στην διάρκεια αθλητικών μεταδόσεων. Έφερε παραδείγματα χρήσης της τεχνολογίας 3D που πλέον θα περάσει και στη Σούπερ Λίγκα (χρειάζεται πρώτα να λυθούν και ορισμένα νομικά ζητήματα).

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM  / EUROKINISSI)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM / EUROKINISSI) EUROKINISSI SPORTS

ΤΟ SUCCESS STORY ΤΗΣ ΣΟΥΟΝΣΙ ΚΑΙ ΤΗΣ PREMIER LEAGUE

O Aaron Goudley συντάκτης του fcbusiness Magazine είχε συνομιλία με τον Mark Davies, Head of Global Partnerships της Swansea City AFC, για το success story της αγγλικής ομάδας-στηρίχθηκε πολύ στη δυναμική της Premier League- που το 2001 βρισκόταν πολύ χαμηλά στο αγγλικό ποδόσφαιρο και τα τελευταία χρόνια έχει συνεχώς ανοδική πορεία. Το 2011 ανέβηκε στην Premier, παίζει στο Liberty Stadium χωρητικότητας 21.000 θεατών και το 2013 κατάφερε να κερδίσει το League Cup, ενώ τερμάτισε 8η τη σεζόν 2014-2015.

Πλέον, έχει Αμερικανούς ιδιοκτήτες που έχουν επενδύσει στην ομάδα μίας πόλης που ζει για το ποδόσφαιρο. Έχει 1,3 followers στο facebook, 833.000 στο twitter, 199.000 στο instagram και εκμεταλλεύεται άριστα τη δυναμική που της προσδίδει η παρουσία της στην Premier League, καθώς βρίσκει πρόσβαση σε 650 εκατομμύρια σπίτια και κοινό περίπου 3 δισεκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΓΗΠΕΔΑ

Η πιο ενδιαφέρουσα ομιλία για τους ανθρώπους του ΠΑΟΚ ήταν του Jens Koenig, senior vice president Stadiums and Arenas, της εταιρίας Lagardere Sports, καθώς μίλησε για την οικονομική διαχείριση των αθλητικών σταδίων.

Άρχισε την αναφορά του με το Παναθηναϊκό Στάδιο που ήταν το πρώτο που είχε χτιστεί από τους Αρχαίους Έλληνες. Αναφέρθηκε στην πρώτη μορφή σταδίων που χρησιμοποιούνταν για πολλά αθλήματα, πως τραγωδίες όπως αυτή του Χέιζελ οδήγησαν σε αλλαγή των στάνταρ ασφαλείας και πώς η ίδρυση της Premier League το 1992 αναβάθμισε το sponsoring εντός γηπέδων.

Ακόμη, εστίασε στη Γερμανία που λόγω του Παγκοσμίου Κυπέλλου το 2006 απέκτησε πολλά νέα γήπεδα (χτισμένα από την αρχή ή ανακατασκευασμένα). Τα τελευταία δέκα χρόνια υπάρχει αύξηση 40% από έσοδα χορηγιών στη Γερμανία λόγω των νέων γηπέδων. Τέλος, ανέλυσε ποια είναι η λογική στη δημιουργία γηπέδων που θέλει τους θεατές να έχουν όσο θα έβρισκαν και παρακολουθώντας έναν αγώνα από τον καναπέ του σπιτιού τους.

Ανέλυσε το πακέτο των παροχών που πρέπει να προσφέρει ένα νέο γήπεδο (πάρκινγκ, δυνατότητα να κλείσει κανείς εισιτήριο και συγκεκριμένη θέση μέσω κινητού, όπως και να παραγγείλει φαγητό και ροφήματα και να του τα φέρουν εκεί), φέρνοντας παραδείγματα από στάδια του NBA.

Προβλήθηκε και ένα βίντεο με το light show στο Allianz Stadium της Γιουβέντους, ενώ στη συνέχεια ανέλυσε στο πώς η εταιρία του προχωρά στο πρότζεκτ κατασκευής ενός νέου γηπέδου:

-Επιδιώκουν να δουλεύουν με την ιδιοκτησία του γηπέδου, να βρίσκουν τη σκοπιμότητα του πλάνου (αν θα δημιουργηθεί ένα στάδιο μόνο για ποδόσφαιρο ή θα χρησιμοποιείται για συναυλίες, κάτι που θα καθορίσει και το τερέν που θα τοποθετηθεί) να το σχεδιάσουν και να βρουν τους οικονομικούς όρους πάνω στους οποίους θα προχωρήσει η υλοποίηση του πρότζεκτ. Να σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει μέγιστη διαφημιστική αξιοποίηση, πριν το έργο προχωρήσει στην υλοποίησή του.

-Στη συνέχεια δίνεται έμφαση στη λειτουργία, στο πώς γίνεται το μάνατζμεντ του γηπέδου.

-Το τρίτο σκέλος είναι η εμπορική και διαφημιστική αξιοποίηση ενός σταδίου και πάνω σ’ αυτό το σημείο δόθηκαν τα παραδείγματα της Groupama Arena στη Βουδαπέστη και της Commerzbank Arena της Φραγκφούρτης (και πώς με την ανακατασκευή της ανέβηκε ο μέσος όρος των θεατών), το πρότζεκτ των οποίων είχε αναλάβει η εταιρία Lagardere.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM  / EUROKINISSI)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΕ ΠΑΟΚ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: MOTION TEAM / EUROKINISSI) EUROKINISSI SPORTS

ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ CROWDFUNDING

Ένα ξεχωριστό μοντέλο χρηματοδότησης πρότζεκτ στο ποδόσφαιρο ανέλυσαν ο Christoph Hornung, CEO και ιδρυτής του KICKRS.Net, καθώς και ο Roman Hammeri o οικονομικός διευθυντής της εταιρίας. Πρόκειται για μία εταιρία που αναλαμβάνει να προωθήσει αθλητικά πρότζεκτ μέσω χρηματοδότησης από τον κόσμο (για παράδειγμα είναι σε εξέλιξη ένα πρότζεκτ για την χρηματοδότηση του γηπέδου της Λοκομοτίβ Λειψίας).

Εστίασαν στο παράδειγμα του ΠΑΟΚ, που έχει 630.000 «ψηφιακούς» οπαδούς, συνδεδεμένους μέσω των social media με την ομάδα τους. Με την βοήθεια της πλατφόρμας της KICKRS.Net ο ΠΑΟΚ μπορεί να προσεγγίσει 170.000 οπαδούς που διαθέτει σε τοπικό επίπεδο, 440.00 σε εθνικό και 190.000 ανά τον κόσμο. Ειπώθηκε ότι μόνο στην Αυστραλία ο αντίστοιχος αριθμός είναι 47.000 οπαδοί. Όλοι αυτοί αποτελούν μία δύναμη που ο ΠΑΟΚ μπορεί να αξιοποιήσει.

Ο CEO της Macron, Gianluca Panavello πήρε τη σκυτάλη και ανέλυσε το πώς αναπτύχθηκε και ποια πολιτική ακολουθεί η γνωστή εταιρίας αθλητικής ένδυσης. Η πρώτη ομάδα που έντυσε ήταν η Μπολόνια και πλέον έχει 50 σημαντικές ομάδες από διάφορα σπορ ανά τον κόσμο, ανάμεσα στις οποίες και ο ΠΑΟΚ.

Η ΧΟΡΗΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΪΝΤΧΟΒΕΝ

Παρών στο συνέδριο ήταν και ο Sponsors Manager της PSV Eindhoven, Koen van Haastert που ανέλυσε τον χορηγικό μοντέλο της φημισμένης ολλανδικής ομάδας. Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι μετά από 34 χρόνια συνεχούς συνεργασίας με την Philips στην χορηγία φανέλας, φέτος σύναψε τριετή συμφωνία, με 6εκατ. ευρώ ετησίως, με την εταιρία energiedirect.

Στη συζήτηση που έγινε στο τέλος, ο Jens Koening, εκπρόσωπος της εταιρίας, Lagardere, που παρουσίασε πρότζεκτ νέων γηπέδων δεν θέλησε να αποκαλύψει αν συνομίλησε με τους ανθρώπους του ΠΑΟΚ για τη νέα Τούμπα.

Photo Credits: Eurokinissi

TAGS ΠΑΟΚ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ