Ο "δύσκολος" κύριος Φάμπρι

Ο νέος τεχνικός του ΠΑΟ είναι λάτρης της άμυνας, της άμυνας και της άμυνας. Είναι εργάτης, δε γουστάρει τις «βεντέτες», δε σηκώνει κριτική, δε διστάζει να τα βάλει με όλους και όλα, εφαρμόζει συστήματα του μεσοπολέμου, είναι αμετακίνητος στα πιστεύω του και δε φταίει σχεδόν ποτέ! Μιλούν για τον Φάμπρι στο Sport24.gr ο Μοϊσές Ουρτάδο και δυο Ισπανοί δημοσιογράφοι από τη Γρανάδα (φωτογραφίες & video)

Ο Φάμπρι ανέλαβε ήδη τα καθήκοντά του ως ο νέος προπονητής του Παναθηναϊκού.

Το Sport24.gr μίλησε με τον Μοϊσές και δυο Ισπανούς δημοσιογράφους από τον τοπικό Τύπο της Γρανάδας.

Ο καινούργιος προπονητής του Παναθηναϊκού δεν είναι γνωστός έξω από την Ισπανία, αφού είναι ελάχιστες οι παρουσίες του στην Πριμέρα Ντιβισιόν. Δεν είναι καθόλου «εξαιρετέος» όμως εντός Ισπανίας, αφού έχει προπονήσει σχεδόν ότι αγωνίζεται στις Segunda, Segunda B και Tercera División! Η επιλογή των «πράσινων» για τον διάδοχο του Ρότσα προκαλεί ερωτηματικά, τα οποία πολλαπλασιάζονται μετά από τις πληροφορίες που έρχονται από τη χώρα του Φάμπρι.

Από την άλλη, δεν έχει νόημα να «καταδικάσουμε» κάποιον πριν καν προσγειωθεί στην Αθήνα. Η αλήθεια όμως είναι ότι το ρίσκο είναι μεγάλο. Το παρελθόν του Φάμπρι είναι πλούσιο και σχεδόν στο σύνολό του συνθέτει αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ως «παράδειγμα αποφυγής» για έναν (σοβαρό και μεγάλο) σύλλογο. Δε σημαίνει τούτο ότι ο άνθρωπος είναι μυρωδιάς. Όχι. Αλλά από τη μια ο εκρηκτικός του χαρακτήρας και από την άλλη η αγωνιστική του φιλοσοφία δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.

Τι εννοούμε; Το Sport24.gr μίλησε με τον Μοϊσές Ουρτάδο, παίκτη του Φάμπρι πέρυσι στη Γρανάδα, καθώς και με δυο δημοσιογράφους από τις τοπικές εφημερίδες «Granada Hoy» και «Ideal», ζητώντας σχόλια και γνώμες για τον νέο τεχνικό του Παναθηναϊκού. Θα σας μεταφέρουμε όσα μας είπαν και μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας. Πριν ξεκινήσουμε, απλά να προσθέσουμε ότι τα διάφορα «off the record» και των τριών συνομιλητών μας, «σώζουν» κυριολεκτικά τον πολύ «δύσκολο» κύριο Φάμπρι.

Μοϊσές: «Δουλεύει περίεργα…»

Ο Μοϊσές Ουρτάδο ήταν φυσικά ο πρώτος τον οποίο ρωτήσαμε για τον Φάμπρι. Οι δυο τους συνυπήρξαν πέρυσι στη Γρανάδα. Ο Μόι ξεκίνησε με ένα σχόλιο του τύπου «δυσκολεύομαι να το πιστέψω…» και συνέχισε: «Ο τύπος ναι μεν είναι πιστός στις αρχές του και στη φιλοσοφία του, αλλά αυτές είναι πανάρχαιες. Όλοι στην άμυνα, μη μείνει κανένα κενό ακάλυπτο, προσοχή στα κενά, δε θέλει κενά ακάλυπτα, θωρακίστε την άμυνα, μην περνάει τίποτα, κανένα κενό πίσω. Και δυο εξτρέμ γρήγορα να τους πετάμε τη μπάλα, αλλά όχι με τη μπάλα κάτω, γιατί αν τη χάσουμε θα μείνουν κενά ακάλυπτα. Γιόμες μπροστά και άμα την προλάβουν οι εξτρέμ, τότε πάμε για το γκολ και την έκπληξη!».

Με τον Μοϊσές Ουρτάδο σε προπόνηση της Γρανάδα.

«Ναι, είναι εργατικός αλλά ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει είναι περίεργος. Οι ασκήσεις, η λογική τους, η εφαρμογή τους, όλα ήταν περίεργα. Και βέβαια, η άμυνα. Μην ξεχνάμε την άμυνα. Η άμυνα κοντά στην εστία και οι χαφ κοντά στην άμυνα. Όλες οι ασκήσεις και η τακτική είχαν να κάνουν με την άμυνα. Όλοι έπρεπε να είμαστε πίσω και να παίζουμε άμυνα. Ασκήσεις για την κάλυψη των κενών. Μέχρι εκεί. Και όχι βεντέτες. Τα αστέρια της ομάδας, ειδικά αυτά, δεν πρέπει να κουνιούνται».

«Ειλικρινά δεν ξέρω αν η επιλογή του ΠΑΟ ήταν σωστή, αυτό θα φανεί στο μέλλον. Αντιλαμβάνομαι το θέμα της οικονομικής κρίσης, αλλά υπάρχουν τόσοι νέοι σε ηλικία προπονητές που έχουν και φιλοδοξίες και φρέσκιες ιδέες στο ποδόσφαιρο. Ο Παναθηναϊκός θα μπορούσε να επιλέξει κάποια τέτοια περίπτωση. Προτίμησε τον Φάμπρι. Ο χρόνος θα δικαιώσει ή όχι αυτή την απόφαση της διοίκησης».

Τιμωρημένος, κατευθύνει την ομάδα του από την εξέδρα, δίπλα στον πάγκο.

Χουάνχο: «Δεν κατάλαβε πολλά πράγματα»

Ο δημοσιογράφος της «Granada Hoy» μίλησε και αυτός ανοιχτά για τις «ιδιαιτερότητες» του Φάμπρι: «Δουλεύει τις ομάδες του στον αμυντικό τομέα με φανατική προσήλωση. Έχει μανία με τους ελεύθερους χώρους και τρελαίνεται αν οι παίκτες του δεν τους καλύπτουν. Θέλει να παίζει κλειστά, σφιχτά και θεωρεί ως επιτυχία όχι το σκοράρισμα, αλλά το μηδέν παθητικό. Είναι δύσκολος χαρακτήρας, θέλει να περνάει μόνο το δικό του και δε διστάζει να τα βάζει με όλους. Παίκτες, διοίκηση, φίλαθλους, δημοσιογράφους, διαιτητές».

«Σπάνια αναλαμβάνει προσωπική ευθύνη για μια άσχημη εμφάνιση της ομάδας και αυτό μετράει αρνητικά στις σχέσεις του με τους ποδοσφαιριστές. Εδώ στη Γρανάδα είχε πολλά προβλήματα με τους πρωτοκλασάτους παίκτες. Για παράδειγμα με τον Μάρτινς, ο οποίος είναι γνωστό ότι είχε το πρόβλημα με το παιδί του, με αποτέλεσμα να χάνει αρκετές προπονήσεις και να παίρνει άδειες από τη διοίκηση. Ε λοιπόν, ο Φάμπρι δεν καταλάβαινε την ιδιαιτερότητα της περίπτωσης αυτής και άφηνε εκτός του Μάρτινς, με αποτέλεσμα να δυσανασχετούν όλοι».

Λίγο μετά την άνοδο της Γρανάδα στην Πριμέρα Ντιβισιόν στο γήπεδο της Έλτσε.

«Δυστυχώς έχασε την ευκαιρία να στεριώσει σε μια ομάδα, η οποία υπό την καθοδήγησή του, έφτασε πολύ ψηλά. Δεν κατάλαβε ότι στην Πριμέρα δεν επιτρεπόταν αυτή η συνεχόμενη παλιομοδίτικη αμυντική τακτική. Το ποδόσφαιρο που έπαιζε η Γρανάδα ακόμα και με αδύναμους αντίπαλους, ήταν μίζερο, φτωχό, σχεδόν ανύπαρκτο δημιουργικά και επιθετικά. Πάντως, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, από την ομάδα απολύθηκε κυρίως λόγω της κακής του ψυχολογίας, την οποία μετέφερε και στις προπονήσεις. Κάτι τον επηρέασε – δε θέλω να αναφερθώ εκτενέστερα – και τον γέμισε νεύρα, πράγμα που φαινόταν συνεχώς στην καθημερινότητά του».

Καμίλο Άλβαρεθ: «Να καταλάβει πού βρίσκεται»

Η τρίτη συνομιλία, αυτή τη φορά με τον δημοσιογράφο της «Ideal» της Γρανάδας, Καμίλο Άλβαρεθ, απλά επιβεβαίωσε τα λεγόμενα των δυο προηγούμενων, προσθέτοντας τον προβληματισμό για το αν ο Φάμπρι θα μπορέσει να συνειδητοποιήσει έγκαιρα ότι βρίσκεται πλέον σε μια ομάδα, η οποία, ακόμα και στην τωρινή άσχημη κατάστασή της, έχει τελείως διαφορετικό προφίλ από αυτές στις οποίες είναι συνηθισμένος να εφαρμόζει την αμυντική του φιλοσοφία.

Συνέντευξη Τύπου στην οποία ανακοινώθηκε η λύση της συνεργασίας του με τη Γρανάδα. Η ανθρώπινη στιγμή του Φάμπρι...

«Ο Φάμπρι είναι εργατικός και πιστός σε μια φιλοσοφία που ξεκινάει και τελειώνει στην αμυντική τακτική. Είναι πολύ δύσκολος χαρακτήρας, πολύ ιδιαίτερος. Έχει συνηθίσει να προσέχει με κάθε λεπτομέρεια την αμυντική λειτουργία της ομάδας, είναι αυτό που τον ενδιαφέρει σχεδόν αποκλειστικά. Από εκεί και μετά, έχει μια συγκεκριμένη μέθοδο. Αντεπιθέσεις με γρήγορα εξτρέμ και έναν φουνταριστό που να είναι καλός στο ψηλό παιχνίδι. Δεν τον απασχολεί ιδιαίτερα η δημιουργία, του αρκούν μερικές καλές σέντρες, ένα γκολ και προσήλωση για να κρατηθεί το μηδέν πίσω».

«Δεν θέλει κανέναν στα πόδια του. Δεν ακούει τρίτους και αποφασίζει μόνος του. Αν νιώσει ότι αυτό απειλείται, γίνεται έξαλλος. Δεν πολυσηκώνει την κριτική, γι’ αυτό και οι σχέσεις του με τον Τύπο ποτέ δεν ήταν οι καλύτερες. Πέρα από τους δημοσιογράφους, είναι έτοιμος να τα βάλει με όποιον αμφισβητήσει το κριτήριο ή την τακτική που εφαρμόζει. Στη Γρανάδα παραμένει πολύ αγαπητός στους φίλαθλους, αφού οι μεγάλες επιτυχίες του είναι πολύ πρόσφατες. Αλλά υπάρχει και μια μικρή απογοήτευση για την παρουσία του στην Πριμέρα».

Σε έξαλλη κατάσταση ενώ παρακολουθεί το παιχνίδι τιμωρημένος από την εξέδρα!

«Εκεί δεν αντιλήφθηκε πως θα έπρεπε να προσαρμόσει την φιλοσοφία του και κατ’ επέκταση τον αγωνιστικό σχεδιασμό της ομάδας στις απαιτήσεις ενός πρωταθλήματος που τελικά αποδείχτηκε ότι δυσκολεύτηκε πολύ να καταλάβει. Δε ρίσκαρε, δεν προσπάθησε να δείξει κάτι διαφορετικό. Δεν είναι ότι έπαιξε διαφορετικά και απέτυχε. Είναι ότι ακολούθησε πιστά την ίδια μεθοδολογία που εφάρμοζε με ομάδες της Segunda και της Tercera División».

«Αυτή είναι και η παγίδα που παραμονεύει στην Ελλάδα. Γιατί ο Παναθηναϊκός είναι η πρώτη ομάδα της καριέρας του, στην οποία θα υποχρεωθεί να πρωταγωνιστήσει, να έχει αυτός την πρωτοβουλία, να έχει ως στόχο πρώτα τη νίκη και μετά το μηδέν πίσω. Αν το συνειδητοποιήσει γρήγορα, τότε θα έχει ελπίδες να κάνει κάτι καλό. Αν όμως όχι, τότε…».

Αποβολή του Φάμπρι σε αγώνα της Ράθινγκ με τη Χερέθ.

Η «ζαριά» του Παναθηναϊκού

Είναι προφανές από όσα διαβάσαμε, ότι το «στοίχημα» των «πράσινων» είναι γεμάτο ρίσκα. Ο Φάμπρι έχει μπροστά του δύσκολο έργο. Και τρείς αποστολές. Να κερδίσει τους παίκτες, να πείσει τον κόσμο και να τερματίσει στην πρώτη πεντάδα. Οι «συστατικές» του επιστολές δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Προβληματικές σχέσεις με τους παίκτες, στριφνός και δύσκολος χαρακτήρας, «κολλημένος» με την άμυνα.

Και όπως περιέγραψαν οι τρεις Ισπανοί την αγωνιστική του φιλοσοφία, δεν είναι καθόλου απίθανο να δούμε έναν Παναθηναϊκό κλεισμένο στο μισό γήπεδο, με τους Κουίνσι και Σισοκό να θυμίζουν τον Σισέ της τελευταίας χρονιάς, τότε που όλοι τον έψαχναν με γιόμες. Α, και τον Τοτσέ να βολοδέρνει μπροστά. Ας ελπίσουμε να δούμε κάτι τελείως διαφορετικό, γιατί ο πάτος δε βρίσκεται μακριά.

Η επίσημη παρουσίασή του από την Ράθινγκ του Σανταντέρ.

Όσο για τις σχέσεις που θα αναπτύξει ο Ισπανός στην Ελλάδα, ας κάνουμε όλοι τον σταυρό μας. Η καθημερινή επαφή με τον δικό μας Τύπο, που την παραμικρή σχέση δεν έχει με τις τοπικές εφημερίδες της Γρανάδας, του Σανταντέρ, της Θαμόρα και του Λούγκο, μπορεί να φέρει πολλές «εκρήξεις». Και μετά είναι οι φίλαθλοι. Αν ο ξεροκέφαλος 57χρονος από τη Γαλίθια έφερε σε σημείο Ισπανούς οπαδούς αντίπαλης ομάδας να του φωνάζουν εν χορώ «Φάμπρι πέθανε» και «Φάμπρι έχεις έρπη στα γεννητικά όργανα», φανταστείτε τι μπορεί να γίνει στα ελληνικά γήπεδα.

Ας κλείσουμε όμως με μια θετική νότα. Το γεγονός ότι όλοι οι πρωτοκλασάτοι παίκτες του Παναθηναϊκού φεύγουν ο ένας μετά τον άλλο, ίσως δώσει στον Φάμπρι πρόσφορο έδαφος να βγάλει άκρη με τους πιτσιρικάδες και να μεταμορφώσει προς το καλύτερο την αγωνιστική εικόνα της ομάδας. Δεν θα υπάρχουν «βεντέτες» και ίσως περάσει το δικό του. Έτσι κι αλλιώς, στην παρούσα φάση, μερικά θετικά αποτελέσματα, ειδικά αν έρθουν συνεχόμενα, μπορούν να αλλάξουν το κλίμα. Αν όχι, ας είναι καλά τα twitter που θα πάρουνε φωτιά!

Βίντεο: Αφιέρωμα της ισπανικής τηλεόρασης στον Φάμπρι

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ | ΔΗΛΩΣΕΙΣ

"Εάν με αγνοήσετε, θα... χάσουμε"

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

Οι φωτογραφίες της Kimberley Garner είναι ποίηση σε μπικίνι

Υποδεχόμαστε την άνοιξη με ένα τρυφερό, fit και οριακά μαυρισμένο οπτικό σονέτο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ