ΑΕΚ

Η ΑΕΚ στις ξένες αγορές

SUPERLEAGUE / ΑΕΚ - ΛΑΜΙΑ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΧΟΥΖΟΥΡΗΣ / EUROKINISSI)
SUPERLEAGUE / ΑΕΚ - ΛΑΜΙΑ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΧΟΥΖΟΥΡΗΣ / EUROKINISSI) EUROKINISSI SPORTS

Πολλά είναι αυτά που ο Ίλια Ίβιτς καλείται και θέλει να αλλάξει στις δομές της ΑΕΚ. Ένα από αυτά και η ικανότητα της Ένωσης στο να πουλάει ακριβά.

Εδώ και περίπου ενάμιση μήνα, με την ενεργοποίηση του Ίλια Ίβιτς στο πόστο του τεχνικού διευθυντή, η ΑΕΚ επιχειρεί να αλλάξει τρόπο σκέψης και δράσης στο εσωτερικό της προκειμένου να αναπτυχθεί πιο δραστήρια και κυρίως πιο αποτελεσματικά, στις ξένες αγορές. Ασφαλώς οι αλλαγές δεν θα είναι εύκολο να παρατηρηθούν από τη μία ημέρα στην άλλη, ούτε επίσης καλύπτονται ανορθογραφίες δύο ετών, οι οποίες βασίστηκαν σε μια εντελώς λανθασμένη και αναχρονιστική νοοτροπία.

Ο Ίβιτς έχει τους τρόπους και τις άκρες να "χωθεί" στα διεθνή μανατζερικά κανάλια, αν και για την προσπάθειά του, αποτέλεσε πλήγμα ο πρόωρος αποκλεισμός της ομάδας από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Αναζητεί επίσης διόδους εισχώρησης για την ΑΕΚ σε γραφεία που κάνουν σημαντικές δουλειές και θα χτυπήσει πόρτες, άλλωστε ο ίδιος είπε ότι " είμαστε ανοιχτοί σε όλους ".

Η αλήθεια είναι επίσης ότι η Ενωση παραμένει σε "νηπιακό" στάδιο στο θέμα των πωλήσεων ποδοσφαιριστών της, κομμάτι που επίσης δημιουργεί ένα κομβικό ζήτημα για τον Ίβιτς. Καλείται να ξεκινήσει έναν κύκλο επαφών και δράσεων που θα αλλάξουν σημαντικά τις δομές και τη δράση της ΑΕΚ στις ξένες αγορές. Συνήθως για να κερδίσεις εμπιστοσύνη, σεβασμό και θέση σε τέτοια κανάλια, μέσω των οποίων διακινούνται παίκτες αντί υψηλών ποσών, πρέπει και να πουλήσεις ακριβά.

Για να πουλήσεις ωστόσο, οφείλεις να πείσεις ότι ξέρεις να δουλεύεις στοχευμένα και να βελτιώνεις σημαντικά τη χρηματιστηριακή αξία ενός παίκτη που αποκτήθηκε φθηνά ή αρκετά πιο χαμηλά από την πραγματική αξία του (π.χ. περίπτωση Λιβάγια). Να κάνεις ένα deal που θα σου αποφέρει διψήφιο αριθμό (ή κοντά σε αυτόν) εκατ. ευρώ και το οποίο θα τοποθετήσει την AEK σε έναν χάρτη αγορών που σήμερα την έχει κλειδωμένη απέξω.

Το ζητούμενο ασφαλώς δεν είναι η μετάλλαξη της Ένωσης μια ομάδα που θα εξελιχθεί σε μόνιμο κέντρο αγοραπωλησιών, οι οποίες θα διαφοροποιούν σε μεγάλο βάθος το ρόστερ της από καλοκαίρι σε καλοκαίρι. Δεν είναι στόχος το να αφεθεί στα κανάλια των ατζέντηδων και να γίνει παιχνίδι τους. Στόχος της ωστόσο είναι να ανοίξει την πόρτα της σε εκείνους, ώστε η ομάδα να πουλάει καλά, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την αγοραστική δύναμή της.

Να δημιουργήσει φήμη και όνομα που θα προσελκύουν ενδιαφέρον, να αποκτήσει έξωθεν καλή μαρτυρία και να εξελιχθεί ως προορισμός για τους δικούς της μεταγραφικούς στόχους. Στοιχεία τα οποία αποκτώνται μόνο μέσα από "δούναι και λαβείν" με τον μανατζερικό κόσμο του ποδοσφαίρου, από τον οποίο δεν γίνεται πλέον να μένει αποστασιοποιημένη.

ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΟ ΣΚΑΟΥΤΙΝΓΚ

Ιδιαίτερη βαρύτητα από τον Ίβιτς, πρέπει να δοθεί και στη λειτουργία του τμήματος σκάουτινγκ το οποίο εδώ και χρόνια, περιορίζεται σε έναν ρόλο ελεγκτικό, καταθέτοντας απλώς μια άποψη για τα στοιχεία ποδοσφαιριστών. Το ζητούμενο είναι η σωστή στελέχωση και η εμπιστοσύνη σε όσους θα επιλεγούν ή βρίσκονται ήδη εκεί, αναζητώντας ποδοσφαιριστές κυρίως σε νεαρές ηλικίες, με διαφαινόμενη μεταπωλητική αξία.

Θέλουν δουλειά και σχέδιο όλα αυτά, όμως διαφαίνεται ότι, μετά από χρόνια, υφίσταται τουλάχιστον η διάθεση για σημαντικές αλλαγές και εναρμόνιση με τα διεθνή δεδομένα της ποδοσφαιρικής πιάτσας. Φαίνεται ότι ο Ίβιτς έπιασε νωρίς το νόημα όσων πήγαιναν στραβά, διαπιστώνοντας ότι απαιτούνται κινήσεις για μια περισσότερο μοντέρνα δράση, εναρμονισμένη στους κανόνες αγοράς του σύγχρονου ποδοσφαίρου. Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από τα λεγόμενά του.

Ως παραδείγματα παικτών που αποκτήθηκαν ως ελεύθεροι ή σχετικά φθηνά σε σχέση με όσα εμφάνισαν στο γήπεδο και εκτόξευσαν τη χρηματιστηριακή αξία τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι Γιόχανσον και Βράνιες, οι οποίοι ήλθαν στην ομάδα δίχως να κοστίσουν ούτε ευρώ και στη συνέχεια απασχόλησαν συλλόγους από σπουδαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.

Μέσα από την ευρωπαϊκή πορεία της, η ΑΕΚ είχε τη δυνατότητα να αναδείξει ακόμα περισσότερους, όπως για παράδειγμα ο Σιμόες, ο Λιβάγια, ο Μπακασέτας. Ωστόσο δεν γνώριζε το πως να χειριστεί τις περιπτώσεις αυτές. Πωλήθηκε μόνο ο τελευταίος εξ αυτών και μάλιστα με ελάχιστα χρήματα, πάνω που είχε ανανεώσει το συμβόλαιό του με την ομάδα. Ένα ξεκάθαρο λάθος που κατέδειξε την παθογένεια της προηγούμενης κατάστασης και το οποίο στο μέλλον δεν πρέπει να επαναληφθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Του Ίβιτς ο ανήφορος
TAGS ΑΕΚ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ