ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τρελαίνει κόσμο η Porsche 911 Speedster Concept

Τρελαίνει κόσμο η Porsche 911 Speedster Concept

Μεγάλη έκπληξη επιφύλαξε η Porsche στην επέτειο για τα 70 χρόνια της ιστορίας της. Η γερμανική μάρκα παρουσίασε ένα εξαιρετικό, πρωτότυπο μεν -αλλά πολύ κοντά στην παραγωγή δε- μοντέλο, την 911 Speedster.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης και όχι για πίστα, που είναι ταυτόχρονα συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην πρώτη Porsche 356 No. 1 Roadster, (η οποία έλαβε έγκριση τύπου στις 8 Ιουνίου 1948), και στις σημερινές.

Η Speedster, είναι προϊόν του Porsche Motorsport Centre, το μέρος όπου γεννήθηκαν η 911 GT2 RS και πρόσφατα η GT3 RS.

Η 911 Speedster έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της προ ημερών στο Zuffenhausen, στα πλαίσια των επίσημων επετειακών εορτασμών με τίτλο «70 Χρόνια Sport Αυτοκινήτων Porsche» και η παραγωγή πιθανότατα δεν θα ξεκινήσει πριν το 2019.

Ένα πολύ χαρακτηριστικό σημείο της 911 Speedster είναι το παρμπρίζ, το οποίο είναι αρκετά κοντό και με μεγάλη κλίση, καθώς και τα παράθυρα, των οποίων το ύψος έχει μειωθεί ανάλογα. Θυμίζει δε την Porsche 356 1500 Speedster.

Τρελαίνει κόσμο η Porsche 911 Speedster Concept

Ένα ειδικό κάλυμμα για την κουκούλα από ανθρακονήματα προσαρμόζεται πίσω από τα μπροστινά καθίσματα, και καλύπτει και το ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας από πιθανή ανατροπή, ενώ διαθέτει τη χαρακτηριστική σχεδίαση "double bubble" που χρησιμοποιείται παραδοσιακά ήδη από την εποχή της 911 Speedster του 1988.

Δύο μαύρες περσίδες ανάμεσα στα δύο «κυρτώματα» δημιουργούν χρωματική αντίθεση, ενώ στον διάφανο εκτροπέα αέρα από πλεξιγκλάς είναι χαραγμένο το λογότυπο «70 years of Porsche».

Όπως και η πρώτη Speedster που παρουσιάστηκε στην ιστορία, το πρωτότυπο δεν διαθέτει κλασσική ανοιγόμενη οροφή, αλλά ένα κάλυμμα χαμηλού βάρους που προστατεύει το εσωτερικό του αυτοκινήτου από τη βροχή όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο και στερεώνεται εύκολα με οκτώ στηρίγματα τύπου Tenax.

Τρελαίνει κόσμο η Porsche 911 Speedster Concept

Στο εσωτερικό, δεν υπάρχει σύστημα πλοήγησης, ούτε ηχοσύστημα και κλιματισμός. Τα full bucket καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ οι επενδύσεις από δέρμα ανιλίνης σε ανοικτό καφέ χρώμα Cognac 356 θυμίζουν τους κλασικούς προκατόχους του μοντέλου.

Το φαρδύ αμάξωμα του πρωτοτύπου είναι ίδιο με αυτό της 911 Carrera 4 Cabrio, παρόλο που τα φτερά, το εμπρός καπό και το πίσω κάλυμμα της κουκούλας είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

Η βαφή στα χαρακτηριστικά χρώματα GT Silver και White παραπέμπει στα πρώτα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Porsche και υπάρχει σε πολλές λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.

Οσον αφορά στο αυτοφερόμενο πλαίσιο, προέρχεται ουσιαστικά από την 911 GT3, ενώ οι επιβλητικές ζάντες 21 ιντσών σχεδίασης Fuchs διαθέτουν γυαλιστερές ακτίνες για μεγαλύτερη αντίθεση.

Αυτές οι ζάντες λανσάρονται για πρώτη φορά με κεντρικά μπουλόνια ασφαλείας. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης των μοντέλων GT συνέβαλαν στην κατασκευή της εξάτμισης, η οποία διαθέτει απολήξεις από τιτάνιο, καθώς και στην εξέλιξη του συστήματος μετάδοσης που περιλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Τρελαίνει κόσμο η Porsche 911 Speedster Concept

Από τα GT προέρχεται και ο εξακύλινδρος boxer κινητήρας που αποδίδει πάνω από 500 ίππους και γυρίζοντας κοντά στις 9.000 σ.α.λ.

Οι εκδόσεις Speedster της Porsche, ξεκίνησαν την πορεία τους από το 1952, από τις ΗΠΑ με την 356 1500 America Roadster, με αμάξωμα από αλουμίνιο, κατασκευασμένο μάλιστα εξ ολοκλήρου στο χέρι.

Είχε μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα και ο τετρακύλινδρος κινητήρας boxer των 70 ίππων θεωρούνταν εντυπωσιακά επιτεύγματα για εκείνη την εποχή.

Εξελίχθηκε αποκλειστικά για την αγορά των ΗΠΑ κυκλοφόρησε μόλις σε 16 μονάδες και ενσάρκωσε αρκετά βασικά στοιχεία της σχεδίασης Speedster.

Μέχρι το 2010, κατασκευάστηκαν οκτώ διαφορετικές σειρές και ειδικά μοντέλα «Speedster». Η 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster αποτέλεσε ένα ξεχωριστό μοντέλο το 1957, ενώ το 1988 ακολούθησε η 911 Speedster.

Οι 356 μονάδες της 911 Speedster που κατασκευάστηκαν για τη σειρά 997 το 2010 ήταν μέχρι τότε οι τελευταίες για τις εκδόσεις Speedster.

Η Porsche ξεκίνησε ήδη να τιμά την επέτειο από την ίδρυσή της με αρκετές δραστηριότητες σε ολόκληρο τον κόσμο και για όλο το 2018, στο εργοστάσιο του Zuffenhausen, στο «Φεστιβάλ Ταχύτητας» 12-15 Ιουλίου στο Goodwood στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο «Rennsport Reunion» που διοργανώνεται στην Καλιφόρνια από 27 έως 30 Σεπτεμβρίου, και θα ολοκληρωθούν με την εκδήλωση «Νύχτα Ήχων» που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στην Porsche Arena της Στουτγάρδης, στις 13 Οκτωβρίου…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ