ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Nissan Leaf επιστρέφει ρεύμα στο δίκτυο

To Nissan Leaf επιστρέφει ρεύμα στο δίκτυο

Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού έργου του Γερμανικού Υπουργείου, οι μπαταρίες από τα αμιγώς ηλεκτρικά LEAF της Nissan, χρησιμοποιήθηκαν ως συσκευές αποθήκευσης για τοπικά παραγόμενο ηλεκτρικό ρεύμα.

Το στάδιο που επεξεργάζονται οι εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα, σε συνεργασία με εταιρείες ενέργειας, είναι το πώς την ενέργεια που δεν χρειάζεται ένα ηλεκτρικό όχημα, π.χ. το βράδυ που δεν κινείται, να μπορεί να την επιστρέφει στο δίκτυο ενέργειας ή στο σπίτι.

Η Nissan, σε συνεργασία με τον διαχειριστή του συστήματος μεταφοράς ενέργειας TenneT και την εταιρεία τεχνολογίας The Mobility House, έχουν εκπληρώσει ένα σημαντικό έργο V2G (οχήματος – δικτύου) για την εξοικονόμηση ζωτικής σημασίας ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, στη Γερμανία.

Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού έργου του Γερμανικού Υπουργείου (SINTEG), οι μπαταρίες από τα αμιγώς ηλεκτρικά LEAF της Nissan, χρησιμοποιήθηκαν ως συσκευές αποθήκευσης για τοπικά παραγόμενο ηλεκτρικό ρεύμα, βοηθώντας στην σταθεροποίηση του ηλεκτρικού δικτύου, κατά τη διάρκεια της ζήτησης σε περιόδους αιχμής.

Το έργο παρουσίασε μια ζωτική λύση για μια ολοένα και πιο κοινή πρόκληση στη γερμανική ενεργειακή αγορά, όπου η ενέργεια “χάνεται” λόγω της συμφόρησης που προκαλείται στο δίκτυο μεταφοράς, από την αποκεντρωμένη τροφοδότηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (46% το 2019).

Προκειμένου να αποφευχθούν αυτά τα εμπόδια, η TenneT πρέπει να περιορίσει το πλεόνασμα της ανανεώσιμης ενέργειας στη βόρεια Γερμανία, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από συμβατικές μεθόδους στο νότο, πράγμα το οποίο έχει υψηλό κόστος, ιδίως σε περιόδους αιχμής.

Για να ξεπεραστεί αυτό, η αιολική ενέργεια που είναι διαθέσιμη στη βόρεια Γερμανία, χρησιμοποιήθηκε από ηλεκτρικά αυτοκίνητα της συγκεκριμένης περιοχής. Ταυτόχρονα, η ηλεκτρική ενέργεια από τις πλήρως φορτισμένες μπαταρίες των Nissan LEAF, διοχετεύθηκε πίσω στο δίκτυο, αντί της αύξησης της παραγωγής μέσω ορυκτών καυσίμων. Οι απαιτήσεις κινητικότητας και φόρτισης για τους χρήστες των οχημάτων ελήφθησαν υπόψη, κατά τη διάρκεια της κατανομής ισχύος. Αυτό σήμαινε ότι η χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αυξήθηκε και η περιορισμένη αιολική ενέργεια στο βορρά θα μπορούσε να μειωθεί, χωρίς να επιβαρυνθεί το σύστημα με υψηλό κόστος, ή χάνοντας πολύτιμη ενέργεια.

Το πιλοτικό αυτό έργο έχει δείξει ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον την ηλεκτροκίνηση για τον ευέλικτο έλεγχο της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, που επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες. Κάτι τέτοιο μας βοηθά να περιορίσουμε την υψηλού κόστους μείωση της λειτουργίας των ανεμογεννητριών.

Αυτή η τεχνολογία και ο εξοπλισμός μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη σημαντική βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα του ενεργειακού τομέα. Το 2017 και το 2018, περισσότερες από 5 τεραβατώρες από το πλεόνασμα της αιολικής ενέργειας, έπρεπε να ρυθμιστούν κατά περίπτωση. Κάθε κιλοβατώρα απεριόριστης αιολικής ενέργειας εμποδίζει την εκπομπή 737 γραμμαρίων CO2 από ορυκτά καύσιμα, όπως ο άνθρακας. Χρησιμοποιώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως μέσο προσωρινής αποθήκευσης της ενέργειας, βοήθησε στην εξοικονόμηση έως και οκτώ εκατομμύριων τόνων CO2 το 2017 και το 2018.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ