ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το αυτοκίνητο που φροντίζει τους ποδηλάτες

Το αυτοκίνητο που φροντίζει τους ποδηλάτες
JOAN MONFORT

Η SEAT με το νέο "Seat Tarraco" δείχνει πως λειτουργεί το σύστημα υποβοήθησης οδηγού προκειμένου να προστατεύει τους αναβάτες των ποδηλάτων.

Ένας μηχανικός της SEAT και δυο φίλοι του ποδηλάτου, κινούνται στο δρόμο για να μας δείξουν πώς λειτουργεί το νέο σύστημα υποβοήθησης οδηγού, στο ολοκαίνουργιο SEAT Tarraco, προκειμένου να προστατεύσει τους αναβάτες, καθώς -σύμφωνα με τα στοιχεία- οι δικυκλιστές εμπλέκονται στο 8% των τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη.

Έτσι δουλεύει το σύστημα:

  • Αυτοκίνητο με ικανότητα αναγνώρισης ποδηλάτου: Στο τιμόνι του SEAT Tarraco, ο Esteban Alcántara, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ενεργητική ασφάλεια στη SEAT, συναντά μερικούς ποδηλάτες που ταξιδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση. Όταν τους πλησιάζει, "το μπροστινό ραντάρ εντοπίζει την παρουσία τους και, σύμφωνα με την τροχιά και την ταχύτητα τόσο του αυτοκινήτου όσο και των ποδηλατών, ενεργοποιεί μια σειρά ενεργειών για να αποφευχθεί πιθανή σύγκρουση," λέει.

  • Κάθε δευτερόλεπτο μετράει: Όταν το σύστημα υποβοήθησης του SEAT Tarraco εντοπίσει μια επικείμενη σύγκρουση, σε 1,5 ή 2 δευτερόλεπτα, ενεργοποιεί μια ακουστική και οπτική προειδοποίηση. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το αυτοκίνητο ξεκινά αυτόματα την πέδηση έκτακτης ανάγκης μεταξύ 0,8 και 1 δευτερολέπτου πριν από το πιθανό ατύχημα. Σύμφωνα με τον μηχανικό, σε μια πραγματική κατάσταση οδήγησης αυτό σημαίνει ότι “όταν οδηγείτε με ταχύτητα 72 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο θα αρχίσει να ανταποκρίνεται περίπου 20 μέτρα πριν από πιθανή σύγκρουση.”
    - 1.200 δοκιμές εξέλιξης: Αυτό αποδεικνύει γιατί έχουν δημιουργηθεί 450 διαφορετικά σενάρια σε μια διαδρομή. “Οι προσομοιώσεις εκτελούνται σε πολλές πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Χρησιμοποιούνται δομές που αναπαράγουν τις ιδιότητες των διαφόρων χρηστών του δρόμου, όπως οι πεζοί ή οι ποδηλάτες, για να ελέγξουμε τον τρόπο αντίδρασης του οχήματος σε κάθε κατάσταση,” εξηγεί ο μηχανικός.
    - Ο οδηγός είναι τελικά υπεύθυνος: Ο Alcántara αναγνωρίζει ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, βοηθούν ιδιαίτερα στο τιμόνι: Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας διαδραματίζουν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην προστασία των χρηστών των οδών και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να αποτρέψουν ατυχήματα ή να ελαχιστοποιήσουν τις συνέπειές τους. Ο ειδικός επισημαίνει ότι το άτομο που οδηγεί το αυτοκίνητο είναι τελικά πάντα υπεύθυνο. “Αυτού του είδους το σύστημα υποβοήθησης δεν υποκαθιστά την υποχρέωση του οδηγού να παραμείνει σε εγρήγορση, να σέβεται τους κανόνες κυκλοφορίας, να μειώνει την ταχύτητα και να διατηρεί την απόσταση ασφαλείας όταν περνάει ποδηλάτης”. Ταυτόχρονα, οι ποδηλάτες πρέπει να οδηγούν στα δεξιά, να φορούν κράνος ποδηλάτου σε κατοικημένες περιοχές και δεν τους επιτρέπεται να οδηγούν ως ομάδα.
    - Κρατώντας όλους ασφαλείς: “Στο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της SEAT είμαστε ευαίσθητοι για την προστασία των οδηγών καθώς και όλων των άλλων χρηστών του οδικού δικτύου,” λέει ο Esteban. Επιπλέον, ο σχεδιαστής της εταιρείας και ο ερασιτέχνης ποδηλάτης Tony Gallardo, τονίζουν ότι “όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν αυτό το άθλημα, οπότε πρέπει να παραμείνουμε αφοσιωμένοι στην προώθηση της σωστής συμπεριφοράς στο δρόμο και στη διατήρηση όλων να είναι ασφαλείς,” προσθέτει.

www.driveandtravel.gr



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ