ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τέλος εποχής για το BMW i8

Τέλος εποχής για το BMW i8
WWW.WILFRIEDWULFF.COM

Έξι χρόνια αφότου λανσαρίστηκε στην αγορά, σταματά ο κύκλος ζωής του BMW i8, ενός αυτοκινήτου που -αλήθεια είναι- έκανε τον σβέρκο πολλών να πονά, γυρίζοντας να το δουν.

Με το τέλος της παραγωγής του BMW i8 Coupé και του BMW i8 Roadster, τα plug-in υβριδικά σπορ μοντέλα θα έχουν διασφαλίσει μία θέση στο πάνθεον της ιστορίας. Το BMW i8 ξεκίνησε την παγκοσμίως επιτυχημένη πορείας του ως ένας μοναδικός συνδυασμός φουτουριστικής σχεδίασης και πρωτοποριακής τεχνολογίας.

Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο του BMW Group, έθεσε τα θεμέλια για τη διεύρυνση της γκάμας των plug-in υβριδικών μοντέλων του ομίλου. Ταυτόχρονα, το BMW i8 εξελίχθηκε στο πιο επιτυχημένο σπορ αυτοκίνητο με σύστημα ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 20.000 μονάδες από το 2014, πέτυχε υψηλότερα νούμερα από το σύνολο του ανταγωνισμού στην κατηγορία αυτή.

Η σχεδιαστική μελέτη του μοντέλου, παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2009, ως ένα σπορ 2+2 αυτοκίνητο με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, νέα ερμηνεία της διάσημης σχεδιαστικής φιλοσοφίας BMW, plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και σύστημα τετρακίνησης υψηλής ποιότητας και απόδοσης, έτυχαν ευρείας αποδοχής.

Το BMW i8 γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του, ως μοντέλο παραγωγής, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2013 μαζί με το BMW i3. Το διπλό ντεμπούτο αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής εξηλεκτρισμού, μέσα από την οποία το BMW Group άρχισε να δουλεύει από νωρίς πάνω σε ένα πρόγραμμα μοντέλων προσανατολισμένων στη βιώσιμη οδηγική απόλαυση. Σήμερα, η εταιρεία είναι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων με ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης σε όλο τον κόσμο.

Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά BMW i3, το BMW i3s και το MINI Cooper SE, διατίθενται και plug-in υβριδικά μοντέλα σε όλες τις σχετικές κατηγορίες, από compact και μεσαία, μέχρι μοντέλα BMW X, σπορ αυτοκίνητα και πολυτελή sedan. Το BMW Group σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα του για να συμπεριλάβει 25 ηλεκτρικά/plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2023, από τα οποία πάνω από τα μισά, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Στο πρωτοποριακό BMW i8, ο συνδυασμός ενός κλωβού επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) με ένα αλουμινένιο πλαίσιο, ήταν τόσο επαναστατικός όσο και η ευφυής συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Με βάρος κάτω από 1.500 κιλά (χωρίς υγρά), αλλά και μία ισορροπημένη κατανομή φορτίου άξονα 50 : 50, η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετήθηκε κεντρικά και χαμηλά στο όχημα, με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να μετατοπιστεί πιο κάτω.

Ο έλεγχος του plug-in υβριδικού συστήματος σχεδιάστηκε με στόχο αφενός τη δυναμική απόκριση, αφετέρου την πιο αποδοτική συνεργασία των δύο κινητήρων. Ο θερμικός κινητήρας με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo μεταφέρει την ισχύ στους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς. Έτσι έχουμε ένα σύστημα τετρακίνησης για υβριδικό όχημα που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση, την ευελιξία και την οδηγική ευστάθεια. Σε συνδυασμό και με την άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα με τη μέγιστη διαθέσιμη ροπή των 250 Nm από στάση, το BMW i8 πετυχαίνει σπορ επιδόσεις με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία μηδενικών ρύπων. Το αυτοκίνητο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 120 χλμ./ώρα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα. Η συνδυασμένη ροπή και των δύο κινητήρων παράγει εμπνευσμένες επιδόσεις, επιπέδου high-performance σπορ αυτοκινήτου.

Στον τομέα της τεχνολογίας κίνησης, ο προάγγελος όλων των plug-in υβριδικών μοντέλων του BMW Group υπήρξε επίσης πρωτοπόρος μιας νέας γενιάς κινητήρων καύσης. Ένας νέος 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο BMW i8. Ο κινητήρας των 1.5lt διέθετε αφενός συμπαγείς διαστάσεις, αφετέρου υψηλότερη ειδική ισχύ. Με 113 kW/154 hp ανά λίτρο κυβισμού, επιτεύχθηκε ένα νέο ρεκόρ για τα μοντέλα παραγωγής BMW…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ