ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Από τη γερμανική κατοχή της Γαλλίας στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, έως τη δημιουργία παγκόσμιων ρεκόρ με το EX1 Concept

Οσοι νομίζουμε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι φαινόμενο της εποχής μας, κάνουν λάθος. Η έξαρση του φαινομένου γίνεται τώρα, καθώς ο ηλεκτρισμός πάντα προκαλούσε του μηχανικούς, ώστε να τον περάσουν στην αυτοκίνηση, εδώ και πολλές δεκαετίες.

Απλά, για διάφορους λόγους, επικράτηση η βενζίνη και το πετρέλαιο, ως πιο εύκολη λύση. Τώρα, που ο πλανήτης κινδυνεύει, η εύκολη λύση πηγαίνει σιγά σιγά στην άκρη και οι δαπανηρές επενδύσεις αφορούν τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων οχημάτων και υποδομών φόρτισης.

Η PEUGEOT, έχει μακρά ιστορία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV το 1941, έως το SUV e-2008.

PEUGEOT VLV (1941) - Απλή εφευρετικότητα

Το 1941, αντιμέτωπη με τη γερμανική κατοχή και τις ελλείψεις καυσίμων, η PEUGEOT ανέπτυξε μια μοναδική εναλλακτική λύση: το VLV ("Véhicule Léger de Ville - Light City Vehicle"), ένα μικρό αυτοκίνητο σχεδιασμένο με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αυτό ήταν το πρώτο ηλεκτρικό όχημα PEUGEOT και ήταν μίνι καμπριολέ με δύο θέσεις.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Αυτό το οικονομικό όχημα, σχεδιασμένο για αστική χρήση. Σχεδιασμένο ως «κυκλικό αυτοκίνητο», με ένα ευρύ κομμάτι μπροστά και ένα στενό κομμάτι στο πίσω μέρος, το VLV κινήθηκε με ηλεκτρική ενέργεια, χρησιμοποιώντας μπαταρίες αποθηκευμένες στο μπροστινό μέρος και έναν ηλεκτροκινητήρα, χωρίς διαφορικό, που τροφοδοτούσε τους πίσω τροχούς. Η εμβέλειά του ήταν 69 έως 80 μίλια με ταχύτητες έως 34 μίλια / ώρα. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως από ταχυδρομικούς υπαλλήλους και γιατρούς. Συνολικά, 377 PEUGEOT VLVs παρήχθησαν μεταξύ 1941 και 1943 στο εργοστάσιο La Garenne στην περιοχή του Παρισιού.

PEUGEOT 106 ELECTRIC (1993) - Μπροστά από την εποχή του

Το 1989 η PEUGEOT έγινε ο πρώτος μεγάλος Ευρωπαίος κατασκευαστής που προσέφερε ηλεκτρική έκδοση ενός εμπορικού οχήματος σε τοπικές αρχές και επιχειρήσεις. Το ηλεκτρικό φορτηγό J5 κατασκευάστηκε σε συνεργασία με τον κατασκευαστή μπαταριών SAF και προσφέρθηκε ως αποτελεσματική εναλλακτική λύση απέναντι στα φορτηγά εσωτερικής καύσης εκείνη τη στιγμή.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Το 1995 δημιουργήθηκε το «106 ELECTRIC», ένα ηλεκτρικό επιβατικό αυτοκίνητο για ιδιώτες. Το όχημα ήταν σε εξέλιξη από το 1993, σε συνεργασία με την EDF (Electricté de France). Συνολικά, 25 τέτοια οχήματα δοκιμάστηκαν από ιδιώτες, επαγγελματίες και τοπικές διοικήσεις πριν το κοινό αγοράσει το όχημα. Το 106 παρήχθη από το 1990 έως το 2003 και πουλήθηκαν 2.798.246 μονάδες, συμπεριλαμβανομένων 3.542 ηλεκτρικών μοντέλων μεταξύ 1993 και 2003.

PEUGEOT Ion Concept (1994) - Το πρώτο σχέδιο ενός αστικού ηλεκτρικού οχήματος

Καθ’ όλη τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, η PEUGEOT συνέχισε να επιδεικνύει το ενδιαφέρον της για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων μέσω μιας σειράς καινοτόμων πρωτότυπων αυτοκινήτων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Το PEUGEOT Ion παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού του 1994. Ένα όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την πόλη, προσέφερε στους οδηγούς και τους επιβάτες ένα επίπεδο άνεσης και εξοπλισμού με φουτουριστικό χαρακτήρα. Είχε δύο μεγάλες πόρτες, τέσσερα καθίσματα, CD player, τηλέφωνο ανοιχτής ακρόασης, οθόνη LCD και χώρο για βιντεοπαιχνίδια για παιδιά. Με 3,32 μέτρα μήκος και 1,6 μέτρα πλάτος, το PEUGEOT Ion Concept, εφοδιάστηκε με έναν ηλεκτροκινητήρα 20 kW, που τροφοδοτούταν από μπαταρίες νικελίου-καδμίου.

PEUGEOT TULIP (1996) - Πρωτοπόρος της κοινοχρησίας αυτοκινήτων

Ξεκίνησε ως ιδέα το 1996. Το TULIP δημιουργήθηκ γύρω από ένα δίκτυο οχημάτων προς ενοικίαση για την πόλη και για δημόσια χρήση. Διαθέτει επίσης έναν κεντρικό σταθμό διαχείρισης, κράτησης, συντήρησης και χρέωσης μέσω κινητού.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Ήταν ο πρόγονος του σημερινού κινήματος κοινοχρησίας αυτοκινήτων που λειτουργεί στα περισσότερα ευρωπαϊκά κέντρα πόλεων.

PEUGEOT Touareg (1996) - το πρώτο υβριδικό 4x4 της PEUGEOT

Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού του 1996. Το Touareg χρησιμοποίησε μπαταρίες νικελίου / υδριδίου καδμίου που βρίσκονται στο πίσω μέρος των μπροστινών καθισμάτων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Το open-top off-roader ήταν στην πραγματικότητα ένα υβριδικό. Διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα 35,5kW, και έναν μονοκύλινδρο κινητήρα, ο οποίος λειτούργησε ως γεννήτρια που επέτρεπε στις μπαταρίες να επαναφορτίζονται αυτόνομα και να παρέχουν εμβέλεια 300 χλμ. από μόλις 15 λίτρα καυσίμου.

PEUGEOT e-doll και PEUGEOT Bobslid (2000) - Ένα όραμα αστικής κινητικότητας

Το 2000, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η PEUGEOT παρουσίασε τέσσερα πρωτότυπα αυτοκίνητα, όλα με φουτουριστικό σχεδιασμό. Δημιουργήθηκαν με θέμα «το έτος 2000» και την «αστική κινητικότητα». Μεταξύ αυτών των τεσσάρων ιδεών, που ονομάστηκαν «City Toyz», δύο ήταν ηλεκτρικά τροφοδοτημένα: e-doll και Bobslid.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Και τα δύο αυτοκίνητα μπορούσαν να φιλοξενήσουν τρεις επιβάτες και το καθένα τροφοδοτήθηκε με ηλεκτρικές μπαταρίες. Η ηλεκτρική… κούκλα, θα μπορούσε να οδηγηθεί με τιμόνι παρόμοιο με μια μοτοσικλέτα, ενώ το Bobslid είχε χειριστήριο joystick.

PEUGEOT BB1 (2009) - Το τολμηρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2009, η PEUGEOT παρουσίασε ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, το BB1. Με δυνατότητα φιλοξενίας τεσσάρων ατόμων σε ένα όχημα μήκους μόλις 2,5 μέτρων, το BB1 ήταν πολύ συμπαγές και εξαιρετικά ελαφρύ (600 κιλά) με το αμάξωμα από ανθρακονήματα.

Peugeot BB1 Concept Car
Peugeot BB1 Concept Car PEUGEOT BB1 CONCEPT CAR

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου επιτρέπουν εύρος περίπου 95 χλμ., αρκετό για καθημερινή αστική χρήση.

PEUGEOT EX1 (2010) - Κορυφαία ηλεκτρική απόδοση

Σχεδιασμένο το 2010 για να γιορτάσει την 200ή επέτειο της μάρκας PEUGEOT, το 100% ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο EX1 ήταν ένα διθέσιο roadster με φουτουριστικό στιλ και αυθεντική αρχιτεκτονική. Το EX1 επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,24 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 259 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Η απόδοση των250 kW (340 bhp), είναι το αποτέλεσμα της έντονης αεροδυναμικής, της εξαιρετικά ελαφριάς δομής από ανθρακονήματα και των δύο ηλεκτρικών κινητήρων. Το πρωτότυπο PEUGEOT EX1 έσπασε έξι παγκόσμια ρεκόρ.

PEUGEOT e-2008 SUV - Σχεδόν 80 χρόνια ηλεκτρικής τεχνογνωσίας σε ένα μόνο SUV

Το e-2008 SUV έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Καντόν το 2019. Με ξεχωριστό στιλ, το SUV e-2008 ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση και τη φιλοσοφία του «Επιλέξτε το PEUGEOT σας, επιλέξτε το σύστημα μετάδοσης κίνησης». Το 2008 SUV διατίθεται σε εκδόσεις και πετρελαίου και ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Το e-2008 SUV, τροφοδοτείται από μπαταρία 50kWh και ηλεκτρικό κινητήρα 100kW, με εύρος μηδενικών εκπομπών για 331 χλμ.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ορόσημα της PEUGEOT σε 80 χρόνια

Το SUV e-2008 διαθέτει επίσης το i-Cockpit 3D επόμενης γενιάς της PEUGEOT, με τεχνολογία ολογράμματος για τη βελτίωση των χρόνων αντίδρασης, παράλληλα με κορυφαία επίπεδα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ