ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στον δρόμο με το Yamaha YS125

Στον δρόμο με το Yamaha YS125

Πέραν της εμφάνισης, το Yamaha YS125 έχει υιοθετήσει και σημαντικές αρετές μιας μοτοσικλέτας, που κάνουν πιο συγκροτημένη και ασφαλή την μετακίνηση στην πόλη.

Στην πόλη, στο κατ’ εξοχήν «βασίλειο» των scooters και των «παπιών», το Yamaha YS125 έχει κάτι που τα πρώτα δεν έχουν: είναι μοτοσικλέτα. Μικρό, συμβατικό και συμπαγές μεν, αλλά μοτοσικλέτα. Αυτό σημαίνει ότι διατηρώντας τα βασικά αστικά χαρακτηριστικά -οικονομία καυσίμου, μικρές διαστάσεις και βάρος, ευκολία στην οδήγηση, ευελιξία- προσθέτει την κρίσιμη αρετή της αυξημένης ενεργητικής ασφάλειας.

Παρότι ένα σύγχρονο scooter, ειδικά τρίτροχο, δεν έχει καμία σχέση σε οδική συμπεριφορά και πέδηση με το παρελθόν, το YS125 με το μηχανικό του κιβώτιο και το συμπλέκτη προσφέρει όσες δυνατότητες δεν διαθέτει ο αναβάτης με το αυτόματο: την επιλογή ενός -ασφαλέστερου, ίσως- συγχρονισμού κατεβάσματος ταχύτητας ή αλλαγής όποτε εκείνος το επιθυμεί, και φυσικά συμπαγέστερο πλαίσιο, μεγαλύτερους τροχούς, μεγαλύτερα δισκόφρενα και βελτιωμένη (συνδυασμένη) πέδηση.

Στον δρόμο με το Yamaha YS125

ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Με μαλακή ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ, και τη μεγάλη διαδρομή 120 χιλ. του πιρουνιού, έχει την άνεση που ο αναβάτης χρειάζεται στην πόλη. Στην ευελιξία, εκτός από τις συμπαγείς διαστάσεις και το μικρό πλάτος (για ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα), βοηθά και το βάρος των 129 κιλών.

Παράλληλα, όμως, με την στιβαρότητα του (σωληνωτού, με τον κινητήρα ως ενεργό τμήμα) πλαισίου, με τη δυνατότητα προφόρτισης των πίσω ελατηρίων και με τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών, το YS125 προσφέρει -πάντα κατ’ αναλογία- τη σιγουριά μιας μοτοσικλέτας, καθώς και σταθερότητα στις υψηλότερες ταχύτητες, που φτάνουν στην πράξη μέχρι και τα 115 χλμ./ώρα.

Στον δρόμο με το Yamaha YS125

Αντίστοιχα στο φρενάρισμα ο αναβάτης έχει την βοήθεια του άκρως αποδοτικού συστήματος πέδησης με δισκόφρενο 245 χιλιοστών εμπρός, και παρότι ο πίσω τροχός έχει το σχετικό μειονέκτημα του ταμπούρου, υπάρχει συνδυαστική λειτουργία κατά την οποία πατώντας το πεντάλ του πίσω φρένου μέρος της πέδησης μεταφέρεται και μπροστά. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγει ο αναβάτης να κινείται στα όρια της πρόσφυσης του εμπρός ελαστικού κατά το φρενάρισμα.

Κατά τα άλλα, με το ύψος της σέλας στα 795 χιλ., με το σχεδιασμό της αλλά και με το σχεδιασμό του ντεπόζιτου, ένας -ακόμα και- μεγαλόσωμος αναβάτης θα βρει τη στάση οδήγησης αρκετά βολική, ακόμα και με συνεπιβάτη πίσω του. Τίποτα δεν ενοχλεί τα πόδια του, ενώ η θέση του τιμονιού προκαλεί μια ελάχιστα κεκλιμένη στάση προς τα εμπρός, που όμως δεν κουράζει τους καρπούς.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

O τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος κινητήρας των 124 κ.εκ. αποδίδει 10,4 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 10.8 Nm στις 6.000 σ.α.λ., ενώ καλύπτει πια τις προδιαγραφές ρύπων Euro4. Με δεδομένη τη μικρή ισχύ είναι αρκετά ζωηρός από τη μέση και πάνω και κινεί το YS125 αρκετά σβέλτα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυξάνεται δραματικά η κατανάλωση.

Στον δρόμο με το Yamaha YS125

Το ιαπωνικό «μοτοσικλετάκι» ακόμα και σε αυτό το ρυθμό -που μπορεί ρεαλιστικά να φτάσει σε τελική ταχύτητα μέχρι και τα 115 χλμ./ώρα- δεν ξεπερνά σε μέση κατανάλωση τα 2,8 λίτρα στα 100 χλμ., που σημαίνει ότι γεμίζοντας το ρεζερβουάρ με 14 λίτρα είναι εφικτή αυτονομία πεντακοσίων χιλιομέτρων.

Το μικρό βάρος, παράλληλα, εξασφαλίζει ότι ο κινητήρας δεν «κρεμάει» ποτέ -παρότι η ροπή δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο στις χαμηλές στροφές- κι αυτό, μαζί με τη μαλακή λειτουργία και ρύθμιση του κιβωτίου 5 σχέσεων, κάνει αρκετά ξεκούραστη την οδήγηση στην πόλη.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Η μεγάλη διαφορά του YS125 από τα άλλα αστικά «commuters», scooters και «παπιά», βρίσκεται φυσικά και στην εμφάνιση - που επίσης είναι μοτοσικλέτας. Και μάλιστα μοτοσικλέτας με αρκετά σπορ στοιχεία, όπως δείχνουν οι αιχμηρές γωνίες στον προβολέα, στην ουρά και στα πλαϊνά πλαστικά, οι μαύροι πλευρικοί αεραγωγοί στο ντεπόζιτο και η μαύρη εξάτμιση.

Αυτά συνδυάζονται και με ποιότητα που ξεφεύγει από τα «παπιά», κυρίως, η οποία αποκαλύπτεται από τα υλικά, τις χειρολαβές του συνεπιβάτη και από το απλό αλλά καλά σχεδιασμένο όργανο. Αυτό διαθέτει ένα μεγάλο καλαίσθητο λευκό στροφόμετρο και μια οθόνη LCD με σπορ περίβλημα ανθρακονημάτινου «look», η οποία δίνει ενδείξεις ταχύμετρου, οδομετρητή, καυσίμου και επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο.

Η πρόσφατη κίνηση της Yamaha να μειώσει την τιμή του YS125 στα 2.550 Ευρώ το καθιστά πλέον και μια άκρως συμφέρουσα πρόταση για την πόλη, πόσω μάλλον με τις επιπλέον αρετές που του προσδίδουν τα χαρακτηριστικά -και η εμφάνιση- μοτοσικλέτας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ