ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο τιμόνι του νέου Audi A1

Στο τιμόνι του νέου Audi A1

Θυμάμαι ακόμα το 2010, όταν είχε παρουσιαστεί το πρώτο Audi A1, που είχα την άποψη ότι εκείνο το μοντέλο είχε πολύ μικρούς χώρους για τους πίσω επιβάτες και ιδιαίτερα μικρό πορτμπαγκάζ, με αποτέλεσμα οι απόψεις μου να δημιουργήσουν προβληματισμό.

Τα χρόνια πέρασαν και τώρα, που το νέο A1 έκανε την εμφάνισή του, οφείλω να πω ότι ναι, τώρα μάλιστα, έχει περισσότερους χώρους, μπορεί κάλλιστα να φιλοξενήσει 4 ενήλικες, ενώ και στο πορτμπαγκάζ είναι μεγαλύτερο (+65 λίτρα, στα 335 λίτρα). Κατά συνέπεια, μπορεί κάποιος να το αγοράσει ακόμα και για πρώτο αυτοκίνητο.

Όλα αυτά συνέβησαν επειδή είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του κατά 56 χιλιοστά (4,03 μ.), ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ. Ωστόσο, τα φαρδιά μετατρόχια και οι κοντοί πρόβολοι, το καθιστούν οπτικά πιο συμπαγές, αλλά συνάμα και πιο ευρύχωρο.

Σχεδιαστικά, η μπροστινή όψη είναι άκρως εντυπωσιακή με την τραπεζοειδή μάσκα και τη σχεδίαση του προφυλακτήρα, ενώ μέσα ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του κόκπιτ, ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια, θα αρέσουν στον οδηγό, που έχει υπό τον έλεγχό του τα πάντα.

Μπορώ να πω ότι και η ποιότητα των υλικών είναι εμφανώς πολύ καλή, ενώ το επίπεδο στο κάτω τμήμα τιμόνι, αναδεικνύει τον σπορτίφ χαρακτήρα. Το Infotainment στο νέο A1προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Το ηχοσύστημα MMI είναι στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί από τους διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι και την οθόνη στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Στο τιμόνι του νέου Audi A1

Επίσης, διαθέτει κορυφαία συνδεσιμότητα για οδηγό και επιβάτες, προσφέροντας συνδέσεις Apple CarPlay και Android Auto στο ΜΜΙ που έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτά.

Τώρα, σε επίπεδο ανάρτησης, μπροστά φέρει διάταξη McPherson, ενώ πίσω χρησιμοποιείται ένας μικρών διαστάσεων και ελαφρύς ημιάκαμπτος άξονας. Πέρα από τη στάνταρ ανάρτηση υπάρχει και η επιλογή μιας πιο σφιχτής σπορ.

Οδήγησα την έκδοση 30TFSI, με την διχρωμία σε οροφή, κολόνες και πίσω αεροτομή, με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.000 κ.εκ. με απόδοση 116 hp (85 kW για να συνηθίσουμε σε μετρήσει ηλεκτρικών οχημάτων). Με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων λειτουργεί πολύ καλά και όπως είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω και στα ορεινά μέρη που κινούμαι, δεν παρουσίαζε υστέρηση. Με πολύ καλό πάτημα στον δρόμο, νομίζεις ότι οδηγείς μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητο, με καλό κράτημα και δυνατά φρένα.

Στο τιμόνι του νέου Audi A1

Φέρει και συστήματα υποβοήθησης οδηγού από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Διατηρούν το αυτοκίνητο στη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, προστατεύουν τον οδηγό από πιθανούς κινδύνους και τον διευκολύνουν να παραμένει στη λωρίδα του ή να παρκάρει.

Ανάμεσά τους, ενδεικτικά περιλαμβάνονται το σύστημα προειδοποίησης απομάκρυνσης από τη λωρίδα, το Audi pre sense front που με αισθητήρας ραντάρ του αναγνωρίζει κρίσιμες καταστάσεις στις οποίες εμπλέκονται και άλλα οχήματα, διερχόμενοι πεζοί ή ποδηλάτες μπροστά από το αυτοκίνητο και προειδοποιεί τόσο ακουστικά όσο και ηχητικά τον οδηγό.

Την ίδια στιγμή προετοιμάζεται για ένα πιθανό φρενάρισμα με όλη την ισχύ πέδησης και αν απαιτείται ενεργοποιεί το αυτόματο σύστημα πέδησης ανάγκης για να αποφύγει τη σύγκρουση ή να αποφύγει τις συνέπειές της. Αν και πάλι απαιτείται ενεργοποιούνται και οι δυνατότητες του προαιρετικού Audi pre sense basic. Έτσι λειτουργεί ο ηλεκτρικός προεντατήρας των εμπρός ζωνών ασφαλείας, κλείνουν τα παράθυρα αν είναι ανοιχτά και ενεργοποιούνται τα αλάρμ.

Στο τιμόνι του νέου Audi A1

Συμπερασματικά, το νέο Audi A1 είναι πολύ περισσότερο από όσο δείχνει και ασφαλώς αυτή τη φορά αναδεικνύει τον χαρακτήρα του, ως ένα σούπερ μίνι με μεγάλες δυνατότητες…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ