ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Στο δρόμο με το Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Το Peugeot 508 1.6 PureTech είναι μετά από δύο δεκαετίες ο ιδεολογικός απόγονος του 406 Coupe, αλλά φυσικά προσαρμοσμένος στις ανάγκες της εποχής, και αναβαθμισμένος σε πιο premium επίπεδο

Την κουπέ σιλουέτα μιας τετράτροχης μπερλίνας, θα περίμενε κανείς να την έβρισκε πια βυθισμένη στην αυτοκινητική λησμονιά, αυτό τον καιρό της βασιλείας των Crossovers. Όμως, η εμφάνιση του Peugeot 508 -δίπλα σε αντίστοιχους γερμανικούς θεματοφύλακες, όπως το Volkswagen Arteon- την έφερε ξανά στην επιφάνεια με έναν ισχυρό βρυχηθμό.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Είναι ένα τετράθυρο κουπέ που αποκαλύπτει καθώς το οδηγείς όλα εκείνα για τα οποία προϊδεάζει το μεθυστικό του σχέδιο. Με άλλα λόγια, η οδηγική του αίσθηση -καθώς κάθεσαι χαμηλά, «φοράς» το κόκπιτ, χειρίζεσαι το μικρό και ακριβές τιμόνι του και αισθάνεσαι ένα εξαιρετικής στιβαρότητας δάπεδο- παραπέμπει στην χαρά του παλιού, αγνού οδηγικού πάθους, ακριβώς όπως το σχέδιό του παραπέμπει σε αρχέγονες σιλουέτες της αυτοκινητικής νοσταλγίας.

Το 508, είναι μετά από δύο δεκαετίες ο ιδεολογικός απόγονος του 406 Coupe, αλλά φυσικά προσαρμοσμένος στις ανάγκες της εποχής, και αναβαθμισμένος σε πιο premium επίπεδο. Με την πρώτη ματιά γέννησε τις ίδιες διθυραμβικές εντυπώσεις, όπως ακριβώς είχε κάνει και ο πρόγονός του στην έκθεση του Παρισιού το 1996. Και όλα δείχνουν ότι, από άποψη σχεδιασμού αν μη τι άλλο, το 508 θα παραμείνει διαχρονικό όσο και το 406 Coupe.

Στο δρόμο με το Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Οι κεντρικοί πυλώνες του σχεδιασμού είναι αναμφίβολα η διχτυωτή μάσκα με τους φωτεινούς «χαυλιόδοντες» ως φώτα πορείας, το επίπεδο και μεγάλο καπό, η κλίση της τρίτης κολόνας φυσικά, οι πόρτες χωρίς πλαίσια παραθύρων καθώς και το μαύρο «φιλέτο» που διατρέχει οριζόντια όλο το πίσω μέρος, καλύπτοντας τα LED φώτα.

Βέβαια, η πίσω πόρτα ανοίγει σαν σε πεντάθυρο αυτοκίνητο, αποκαλύπτοντας ένα ευρύ άνοιγμα που μαρτυρά και την προσαρμογή αυτού του coupe στις ανάγκες χώρων ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών χωρά 487 λίτρα, αριθμός καλός για coupe, ενώ μέσα στα 4,75 μέτρα του αμαξώματος τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν άνετα - με λίγους όμως συμβιβασμούς των πίσω, για τα κεφάλια και τα γόνατά τους, αν είναι υψηλόσωμοι.

Στο εσωτερικό, τα πάντα αναδεικνύουν την αναβάθμιση του 508 στα υψίπεδα των premium: η ποιότητα των πλαστικών, το ξύλο και το δέρμα (σε συνδυασμό με το Alcantara αυτής της έκδοσης), η συναρμογή, οι επενδύσεις, και βέβαια όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του iCockpit.

Στην τεράστια οθόνη των οργάνων και στην HD κεντρική οθόνη 10 ιντσών της κονσόλας απεικονίζεται ό,τι πιο προηγμένο από άποψη πολυμέσων, συνδεσιμότητας του smartphone και συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Ένα από αυτά είναι το πρόγραμμα Night Vision, που προβάλλει στην κεντρική οθόνη κατά τη νυχτερινή οδήγηση όσους ζωντανούς οργανισμούς «διακρίνει» σε απόσταση 250 μέτρων, μέσω μιας κάμερας υπερύθρων ακτινών.

Η έκδοση GT, αυτής της δοκιμής, διατίθεται μόνο με τον βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech των 225 ίππων. Πρόκειται για μια μονάδα ισχύος που ισορροπεί τέλεια μεταξύ δύο κόσμων: από τη μία πλευρά, είναι αισθητά πανίσχυρος σε όλο το φάσμα - και με το βύθισμα του γκαζιού και το ταχύτατο κατέβασμα του καλορυθμισμένου κιβωτίου ΕΑΤ8 ξεδιπλώνει τα 300 Nm της ροπής του για κάθε ανάγκη, από τις 1.900 στροφές.

Στο δρόμο με το Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT

Το μοτέρ δεν κομπιάζει πουθενά από τα 1.500 κιλά του βάρους του αυτοκινήτου, όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά του: η γραμμικότητα και η πλούσια ροπή, σου επιτρέπουν να κρατήσεις την κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 8,5 λίτρα/100χλμ. με προσεκτική οδήγηση, ενώ την ίδια στιγμή η μέση εκπομπή CO2 μένει στα 131 γρ./χλμ.

Αν, φυσικά, επιδιώκεις τη γρήγορη οδήγηση ή να προσεγγίσεις -στην autobahn, ή όπου αλλού είναι νόμιμο- την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα, ο κινητήρας προσφέρει απλόχερα τη δυνατότητα, αλλά φυσικά η κατανάλωση εκτοξεύεται σε διψήφια νούμερα.

Η τελευταία αυτή διεργασία, είτε σε έναν «στριφτερό» δρόμο είτε σε ένα ταξίδι, καλύπτεται με το παραπάνω από τις δυνατότητες της (τελευταίας έκδοσης) πλατφόρμας EMP2. Η στιβαρότητά της γίνεται εύκολα αισθητή, ενώ οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ -στη σπορ ρύθμιση, εδώ- ανεβάζουν το όριο πρόσφυσης πολύ ψηλά. Και ελέγχουν άψογα τις κλίσεις.

Γυρίζοντας τη ρύθμιση των αμορτισέρ στην άνεση -μέσω του διακόπτη ρύθμισης του προφίλ οδήγησης, που επίσης επεμβαίνει στο τιμόνι και στην απόκριση του κιβωτίου- το 508 γίνεται ιδιαίτερα άνετο, απορροφά πολύ καλά τις ανωμαλίες της ασφάλτου, και γίνεται αρκετά ξεκούραστο για την πόλη ή το ταξίδι. Στην τελευταία περίπτωση, μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα μπορείς να βγεις σχεδόν ξεκούραστος, χάρη και στην άνεση των καθισμάτων και την εξαίρετη ηχομόνωση.

Καθώς το Peugeot 508 στην έκδοση βενζίνης 1.6 λίτρου με τον κινητήρα 180 ίππων ξεκινά από τα 36.100 ευρώ, η έκδοση GT με τους 225 ίππους έχει τελική τιμή 53.000 ευρώ. Φυσικά, «φορά» όλον τον διαθέσιμο εξοπλισμό, και βέβαια τα ακριβότερα υλικά του εσωτερικού και τα πλέον εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα. Στοιχεία που δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για τον premium χαρακτήρα της νέας coupe γαλλικής μπερλίνας…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ