Στο δρόμο με το Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100 hp

Σε αντίθεση με την έκδοση ST, η ελαφρώς Crossover έκδοση Active του γερμανικού supermini ήταν η μια απρόσμενη παραλλαγή του όταν αποκαλύφθηκε η έβδομη γενιά του, πριν από τρία χρόνια.

Σε αντίθεση με την έκδοση ST, τα δυναμικά γονίδια της οποίας ήταν επί δεκαετίες συνδεδεμένα με τη σπορ παράδοση του Fiesta, η ελαφρώς Crossover έκδοση Active του γερμανικού supermini ήταν η μια απρόσμενη παραλλαγή του όταν αποκαλύφθηκε η έβδομη γενιά του, πριν από τρία χρόνια.

Στον καινούργιο αυτό δρόμο που η Ford χάραζε, φυσικά υπό τις προβλέψεις της ραγδαίας ανάπτυξης των Crossovers-SUVs τα προσεχή -τότε- χρόνια, δίπλα στις αμιγώς μικρές και μικρομεσαίες SUV προτάσεις (EcoSport, Kuga) προσέθεσε και Crossover εκδόσεις στο Ka+, και έπειτα στα Fiesta και Focus, δίνοντάς τους την ταιριαστή ονομασία Active.

Οι τελευταίες, Crossover παραλλαγές, διαφοροποιούνται από τις μεμονωμένες SUV έχοντας ξεκάθαρη σύνδεση με την άσφαλτο. Διατηρούν, δηλαδή, μεγαλύτερη έμφαση στο δυναμικό πάτημα στο δρόμο και στην πρόσφυση - με τη διαφορά ότι προσφέρουν λίγα στοιχεία «περιπέτειας» για την μέχρι ενός σημείου απρόσκοπτη κίνηση σ’ έναν καλό χωματόδρομο, καθώς και για την αντίστοιχη εμφάνιση που βρίσκεται στη μόδα αυτού του καιρού.

Για στο χωματόδρομο, έτσι, ή για την κακή άσφαλτο, στην περίπτωση του Fiesta Active βοηθά το αυξημένο κατά 1,8 εκατοστά ύψος από το έδαφος (στα συνολικά 15 cm) και οι τροποποιήσεις στην ανάρτηση. Στο έργο των παραπάνω βοηθά, επίσης, σε ολισθηρές συνθήκες η ρύθμιση του προγράμματος οδήγησης στο Slippery, που προσαρμόζει κατάλληλα την παρεμβολή του ESP.

Επιπλέον, το Fiesta Active διαθέτει ζάντες 17 ιντσών και διευρυμένα μετατρόχια, κατά 10 χιλιοστά. Όλα αυτά, αναπόφευκτα, φέρνουν μια μικρή αύξηση του βάρους και λίγους συμβιβασμούς στην αεροδυναμική, οι οποίοι επιδρούν κατά τι στην κατανάλωση.

Οι αλλαγές της ανάρτησης ενδεχομένως να είχαν σκοπό να βελτιώσουν την απόσβεση (με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω), ειδικά για την κίνηση εκτός δρόμου, αλλά και να διατηρήσουν την παραδοσιακά κορυφαία οδική συμπεριφορά του Fiesta στην άσφαλτο παρά την αύξηση του ύψους (κι έτσι και του κέντρου βάρους).

Αν είναι έτσι, το κατάφεραν - ειδικά στη δεύτερη περίπτωση. Η ανάρτηση δεν θα ανησυχήσει τους επιβάτες παρά μόνο σε βαθιές εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου (κάτι που εν μέρει οφείλεται και στους μεγαλύτερους τροχούς), αλλά παράλληλα στη σβέλτη οδήγηση στην άσφαλτο διασφαλίζει εξαιρετικό έλεγχο των κλίσεων, προοδευτικές αντιδράσεις, ακριβή έλεγχο του ρύγχους και αίσθηση στιβαρότητας στο πάτημα.

Στην εμφάνιση, τώρα, το Active διαφοροποιείται από τα άλλα Fiesta με τις μαύρες πλαστικές ποδιές στη βάση του αμαξώματος περιμετρικά (και στους θόλους), με τις μπάρες οροφής - που έχουν και λειτουργικό χαρακτήρα, πάντως. Και, στο εσωτερικό, επίσης με έγχρωμα «φιλέτα» στην κονσόλα, στις πόρτες και στα καθίσματα.

Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες δεν κάθονται αισθητά ψηλότερα, μόνο κατά 1,8 cm (όση και η αύξηση του ύψους από το έδαφος), καθότι δεν έχει αλλάξει τίποτα στη χωροταξία και στο σχεδιασμό του εσωτερικού σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του γερμανικού supermini.

Έτσι, μέσα στο 4 μέτρων Fiesta Active, οι χώροι παραμένουν ίδιοι για τους επιβάτες, χωρίς να παραπέμπουν -ειδικά για τους πίσω- στην λίγο καλύτερη ευρυχωρία ενός B-SUV. Για τις αποσκευές διατίθεται χώρος 311 λίτρων με διπλό δάπεδο, ενώ στο κέντρο του ταμπλό «αιωρείται» η οθόνη αφής 6,5 ιντσών, που φιλοξενεί το λειτουργικό σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας SYNC3.

Σε αυτή τη δοκιμή οδήγησα το Fiesta Active με τον κινητήρα βενζίνης 1.0 EcoBoost, μετά τον 1.5 πετρελαίου που είχα δοκιμάσει πριν λίγους μήνες. Δεν του λείπει ροπή, καθώς τα 170 Nm εμφανίζονται από τις 1.500 σ.α.λ. Ζωηρός σε όλο το φάσμα με τους 100 ίππους του και μέχρι τα 181 km/h τελικής ταχύτητας, δεν σε ταλαιπωρεί με κραδασμούς που ίσως θα περίμενες από τους τρεις κυλίνδρους του.

Αποκρίνεται από πολύ χαμηλά, με τη βοήθεια της καλής κλιμάκωσης του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, γεγονός που βοηθά την κατανάλωση να κρατηθεί σε αρκετά καλά επίπεδα - πολύ κοντά, κατά μέσο όρο στη δοκιμή μας, στα 7 lt/100km.

Με λίγο περισσότερα από 17 χιλιάδες Ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost, με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό και την έτσι κι αλλιώς αναβαθμισμένη ποιότητα της νέας γενιάς του Fiesta, η έκδοση Active μοιάζει με μια ολοκληρωμένη, και σε καλή τιμή, επιλογή…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ