ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Renault: Οδηγούμε το Captur με το νέο κινητήρα 1.3 TCe - 130 hp

Renault: Οδηγούμε το Captur με το νέο κινητήρα 1.3 TCe - 130 hp

Λιγότερα από τρία χρόνια από την ανανέωσή του το 2017, και παρότι η νέα γενιά του βρίσκεται στο δρόμο, το Renault Captur παραμένει αρκετά φρέσκο σε εμφάνιση.

Όμως, είναι ο ολοκαίνουριος κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe, απόδοσης 130 ίππων και σημαντικά βελτιωμένης οικονομίας που το κρατά για τα καλά μέσα στα πράγματα - μαζί φυσικά με την εξαιρετική τιμή που ξεκινά κάτω από τις 16 χιλιάδες Ευρώ.

Η μονάδα ισχύος των 1.333 κ.εκ. αντικαθιστά τον 1.2 TCe φέροντας μαζί της όχι μόνο 10 παραπάνω ίππους και 15 Nm ροπής ακόμα (220 Nm συνολικά στο peak), στοιχεία που είναι άμεσα αισθητά με την μεστή και ζωηρή απόκριση του γκαζιού σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλά και την τεχνολογία της νέας δεκαετίας - τεχνολογία που η Renault εξέλιξε σε συνεργασία με τη Daimler.

Στο μικρό γαλλικό Crossover, την «περιπετειώδη» έκδοση της Renault περίπου στις διαστάσεις του Clio, ο νέος κινητήρας μου έδωσε την αίσθηση ότι είναι όσο αποδοτικός αφήνουν οι αυξημένοι αριθμοί να εννοηθεί - ίσως και περισσότερο. Χωρίς να χάνει τη γραμμικότητά του και χωρίς εξάρσεις, τραβάει από τα πολύ χαμηλά τα 1.304 κιλά του αμαξώματος, βρίσκει το μέγιστο της ροπής στις 1.500 σ.α.λ. και δεν κρεμάει ποτέ.

Renault: Οδηγούμε το Captur με το νέο κινητήρα 1.3 TCe - 130 hp

Η απόδοση της ροπής είναι χρήσιμη όχι μόνο για τις αξιόλογες επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 km/h) και για τις ρεπρίζ, αλλά και για τη μείωση της κατανάλωσης - καθώς περιορίζει τα κατεβάσματα σχέσεων μέσω του εξαιρετικά σαφούς και σβέλτου κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Τα εργοστασιακά στοιχεία της Renault αναφέρουν μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ., η οποία στην πράξη -κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας- δεν ξεπέρασε τα 7,7 λίτρα/100 χλμ.

Κι ενώ το μηχανικό σύνολο επιτυγχάνει τη μία πτυχή της άνεσης στην κίνηση, είτε στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο, η άλλη πτυχή προέρχεται από την αρκετά στιβαρή αίσθηση του πλαισίου και από την παράδοση των Γάλλων στη ρύθμιση της ανάρτησης για την επίτευξη του συνδυασμού άνεσης και κρατήματος.

Το Captur καταφέρνει να κρύψει καλά το αυξημένο -στα 17 εκατοστά- ύψος του από το έδαφος στις στροφές, καθώς η ανάρτηση ελέγχει εξαιρετικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Η ουδετερότητα και η εμπιστοσύνη στην απόκριση ειδικά του εμπρός μέρους διατηρούνται σε μεγάλο βαθμό κοντά στα δεδομένα του Clio - ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό η ομαλή απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου. Το Captur δεν κουράζει σε κάθε είδους δρόμο, και μάλιστα στον αυτοκινητόδρομο έχει την άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Renault: Οδηγούμε το Captur με το νέο κινητήρα 1.3 TCe - 130 hp

Στο θέμα των χώρων, αν εξαιρέσουμε το πλάτος για τους πίσω επιβάτες καθώς και του χώρου αποσκευών, που δεν βολεύει στη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων, τόσο τα 377-1.235 λίτρα του τελευταίου όσο και οι γενικότεροι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες δεν αφήνουν κανένα παράπονο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Μάλιστα, είναι πολύ χρήσιμη η δυνατότητα να σύρεται το πίσω κάθισμα σε διαδρομή 16 εκατοστών για να απελευθερώσει περισσότερο χώρο είτε για τους πίσω επιβάτες είτε για τις αποσκευές. Στην τελευταία περίπτωση, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 455 λίτρα - τιμή εξαιρετική. Μαζί με το τεράστιο συρόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού των 11,5 λίτρων, όλα μέσα στα 4,122 μέτρα του Captur δείχνουν να εξυπηρετούν την ανάγκη των αγοραστών των B-SUV για χώρους και λειτουργικότητα.

Παράλληλα, στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται -στην αμέσως επόμενη της βασικής, στην έκδοση Expression- η οθόνη αφής διάστασης 7 ιντσών, η οποία φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων R-Link Evolution. Αυτό παρέχει με αρκετά λειτουργική απεικόνιση όλα τα προγράμματα του ηχοσυστήματος, την πλοήγησης και της συνδεσιμότητας με το smartphone.

Με αρχική τιμή τα 15.980 Ευρώ, το Renault Captur με τον συγκεκριμένο κινητήρα Energy 1.3 TCe των 130 ίππων δείχνει μια αποτελεί μια αρκετά καλή ευκαιρία, ακόμα και τώρα (ή ειδικά τώρα) που η νέα γενιά βρίσκεται προ των πυλών, με εξαιρετικά μάλιστα επίπεδα εξοπλισμού που εκτός των άλλων διαθέτουν τα συστήματα το Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα), Blind Spot Warning (προειδοποίηση «τυφλού» σημείο του καθρέπτη) και Easy Park Assist (υποβοήθηση παρκαρίσματος)...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ