ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

PSA και FCA έτοιμοι για την 4η βιομηχανία αυτοκινήτων

PSA και FCA έτοιμοι για την 4η βιομηχανία αυτοκινήτων

Γαλλο-ιταλική συμμαχία για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής. PSA και FCA έτοιμοι για την 4η βιομηχανία αυτοκινήτων.

Διανύουμε μια εποχή που οι προκλήσεις είναι τεράστιες. Στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ακόμη μεγαλύτερες, καθώς από τη μια πρέπει να συνεχίζεται η παραγωγή για την ανανέωση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων και από την άλλη, αυτά τα νέα οχήματα θα πρέπει να είναι πιο “πράσινα”, δηλαδή να εκπέμπουν λιγότερου ή και καθόλου ρύπους, όπως είναι τα ηλεκτρικά οχήματα.

Παράλληλα, εξελίσσουν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και της ψηφιακής συνδεσιμότητας, που θα τις δούμε στο εγγύς μέλλον.

Ολα αυτά δημιουργούν αυξημένα κόστη, δυσβάστακτα ορισμένες φορές για τις εταιρείες, οι οποίοι προσπαθούν να διατηρήσουν και τις χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Ετσι, ακόμα κια για τους μεγάλους κατασκευαστές, αποτελεί, ίσως, μονόδρομο η συνεργασία και σε ορισμένες περιπτώσεις συγχώνευση. Κι είναι πολλά τα παραδείγματα των τελευταίων ετών, με το τελευταίο να αφορά την εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA Peugeot Citroen.

Τώρα, βρισκόμαστε προ των πυλών για ένα ακόμα μεγαλύτερο deal, μια συμφωνία μεγατόνων, καθώς ο όμιλος PSA ετοιμάζεται για συμμαχία με τον ιταλικό όμιλο Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Η κατάσταση αυτή προέκυψε ύστερα από την άρνηση της Renault να συνάψει συμφωνία με την FCA, ενώ αρχικά υπήρχε θετικό κλίμα.

Το εποπτικό συμβούλιο της Peugeot S.A. και το Διοικητικό Συμβούλιο της Fiat Chrysler Automobiles N.V., έδωσαν, λοιπόν, το πράσινο φως ώστε να συνεχιστούν οι συζητήσεις και να καταλήξουν σε συμφωνία με την FCA για τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας με έδρα την Ολλανδία, μετοχικό κεφάλαιο 50 δισ. δολάρια και συμμετοχή των δύο ομίλων κατά 50%. Διευθύνων σύμβουλος θα αναλάβει ο Κάρλος Ταβάρες, επικεφαλής του PSA και πρόεδρος ο Τζον Ελκαν της FCA.

Εφόσον συμβεί αυτό, που φαίνεται σχεδόν σίγουρο, θα δημιουργηθεί ο 4ος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων, με πωλήσεις άνω των 8,7 εκατομμυρίων μονάδων και συνδυασμένα έσοδα ύψους σχεδόν 170 δις ευρώ. Στόχος, πέραν όσων προανέφερα, η είσοδος με αυτόν τον τρόπο της PSA στην αμερικανική αγορά (Βόρεια, Κεντρική και Νότια), όπου η FCA είναι πολύ δυνατή και από την άλλη ο ιταλικός όμιλος να έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη στην αγορά της γηραιάς ηπείρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο όμιλοι διαθέτουν μεγάλη γκάμα οχημάτων, επιβατικών και επαγγελματικών.

Επίσης, με τη νέα εταιρεία θα εξοικονομηθούν περίπου 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς κλείσιμο εργοστασίων. Κι ακόμα, προβλέπεται ότι το 80% των συνεργειών θα επιτευχθεί μετά από 4 χρόνια...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ