ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποιες είναι οι νέες μέθοδοι δοκιμών πρόσκρουσης

Ποιες είναι οι νέες μέθοδοι δοκιμών πρόσκρουσης

Κάθε δύο χρόνια, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων ανανεώνει και σκληραίνει τα πρωτόκολλα δοκιμών του. Φέτος, εισάγει νέες δοκιμές για την κάλυψη ορισμένων μακροχρόνιων αναγκών.

Κάθε δύο χρόνια, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Euro NCAP), ανανεώνει και «σκληραίνει» τα πρωτόκολλα δοκιμών του. Φέτος, εισάγει νέες δοκιμές για την κάλυψη ορισμένων μακροχρόνιων αναγκών στην προστασία των επιβατών, τη βελτίωση της προστασίας μετά το ατύχημα και την προώθηση της προηγμένης τεχνολογίας υποστήριξης οδηγού.

Μια βασική αλλαγή, είναι η εφαρμογή ενός νέου κινούμενου εμποδίου που προσομοιάζει με αυτοκίνητο, αντί της σταθερής μπάρας, στην οποία χτυπά το αυτοκίνητο δοκιμής, και που χρησιμοποιείται από τον Euro NCAP τα τελευταία 23 χρόνια. Αυτή η νέα δοκιμή σύγκρουσης, όχι μόνο αξιολογεί την προστασία των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά αξιολογεί και τον τρόπο με τον οποίο η κατασκευή των μπροστινών άκρων των αυτοκινήτων συμβάλλει σε τραυματισμούς στους επιβάτες του άλλου αυτοκινήτου.

Σημαντικές καινοτομίες είναι το Mobile Progressive Deformable Barrier και η μοναδική μέθοδος αξιολόγησης της συμβατότητας των οχημάτων, καθώς και η πρώτη υιοθέτηση του πιο εξελιγμένου αρσενικού ανδρεικέλου "THOR" μεσαίου μεγέθους δοκιμών σύγκρουσης.

Οι πλευρικές συγκρούσεις, αντιπροσωπεύουν τη δεύτερη υψηλότερη συχνότητα θανάτου ή σοβαρών τραυματισμών. Οι πιο πρόσφατες αναθεωρήσεις σε αυτόν τον τομέα της αξιολόγησης ασφάλειας, περιλαμβάνουν προσαρμογές στην ταχύτητα και τη μάζα του οχήματος που συγκρούει το αυτοκίνητο δοκιμής, αυξάνοντας τη σοβαρότητα της δοκιμής.

Το πιο σημαντικό είναι, ότι το Euro NCAP θα αξιολογήσει για πρώτη φορά την προστασία από τις πλευρικές συγκρούσεις, εστιάζοντας στην προστασία του οδηγού και την πιθανή αλληλεπίδραση (σύγκρουση) μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού. Με το τελευταίο τεστ, μπορεί να επαληθευτεί επαρκώς η προστασία που προσφέρεται από νέα μέτρα, όπως οι κεντρικοί αερόσακοι, δηλαδή στην εσωτερική πλευρά του μπροστινού καθίσματος, ώστε να μην έρχονται σε επαφή τα κεφάλια των δύο επιβατών.

Επίσης, ο Euro NCAP συνεχίζει να δοκιμάζει την τελευταία γενιά συστημάτων πρόληψης σφαλμάτων και υποστήριξης οδηγού. Προστίθενται νέα, προκλητικά σενάρια δοκιμών για την αξιολόγηση της τεχνολογίας AEB, συμπεριλαμβανομένων πολλών καταστάσεων, ακόμα και στο στρίψιμο σε μια διασταύρωση. Επιπλέον, το πρώτο βήμα έχει ληφθεί για την αξιολόγηση των συστημάτων που έχουν σχεδιαστεί για να ανιχνεύουν την κόπωση και την απόσπαση της προσοχής του οδηγού, στο πλαίσιο της αξιολόγησης της υποβοήθησης ασφάλειας.

Η βελτίωση της ασφάλειας του αυτοκινήτου σας δεν αφορά μόνο περισσότερους αερόσακους ή καλύτερα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Η ασφάλεια μετά το ατύχημα παίζει επίσης ζωτικό ρόλο στην επιβίωση των τραυματισμένων. Σε συνεργασία με την CTIF, τη Διεθνή Ένωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικής και Διάσωσης, ο Euro NCAP ανέπτυξε νέους κανόνες αξιολόγησης για να προωθήσει την καλύτερη ασφάλεια μετά τη σύγκρουση. Οι κατασκευαστές θα ανταμειφθούν όταν οι πληροφορίες διάσωσης είναι ακριβείς και εύκολα διαθέσιμες. Το Euro NCAP ελέγχει επίσης την ευκολία εξαγωγής, τις ηλεκτρικές λαβές πορτών κ.λπ. και υποστηρίζει προηγμένες λειτουργίες eCall.

Αυτές οι αλλαγές αποτελούν τους κύριους πυλώνες των νέων πρωτοκόλλων 2020 του Euro NCAP. Ο αντίκτυπος αυτών των ενημερώσεων, καθώς και μερικές άλλες μικρές αλλαγές, θα είναι σημαντικός. Επομένως, οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν συγκρίνουν άμεσα τα τελευταία αποτελέσματα με βαθμολογίες από προηγούμενα χρόνια. Αυτό που παραμένει το ίδιο είναι ότι μόνο τα οχήματα που αποδίδουν άριστα στην προστασία από συντριβή, μετά την σύγκρουση και την αποφυγή σύγκρουσης - και αυτά που πρέπει να προσέξουν οι αγοραστές αυτοκινήτων - θα επιτύχουν την κορυφαία βαθμολογία "πέντε αστέρων".

Δείτε το χαρακτηριστικό video:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ