ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πισωκίνητο, με 204 άλογα και 520 ηλεκτρικά χλμ. για το ID.4

Πισωκίνητο, με 204 άλογα και 520 ηλεκτρικά χλμ. για το ID.4

Θα κυκλοφορήσει σε Ευρώπη, Κίνα και Αμερική, στην compact SUV κατηγορία, αρχικά σε δύο περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις, τις ID.4 1ST και ID.4 1ST Max.

Εχω γράψει αρκετά για το νέο ID.4, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της VW. Αλλωστε, η γερμανική φίρμα, μας τροφοδοτούσε συχνά με χαρακτηριστικά του μοντέλου, προκειμένου να μας εξιτάρει το ενδιαφέρον. Απλά σήμερα, αφού έγινε και η παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου, το οποίο θα πωλείται σε Ευρώπη, Κίνα και Αμερική, θα κάνω μια σύνοψη των δεδομένων.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Κατ’ αρχάς, το ID.4 θα κατασκευάζεται στο ουδέτερο ως προς την κλιματική ισορροπία, λειτουργίας και εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, εργοστάσιο του Zwickau, στη Γερμανία. Κάτι πολύ σημαντικό, αν θέλουμε η ηλεκτροκίνηση να συνοδεύεται και από πράσινη ενέργεια.

Το δεύτερο είναι, ότι μετά το ID.3, έρχεται το ID.4 ως το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB), του ομίλου της VW και η ηλεκτρική επίθεση μόλις έχει αρχίσει. Η μάρκα θα επενδύσει περισσότερα από 11 δισ. ευρώ μέχρι το 2024, με στόχο να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2029, ενώ προγραμματίζει πωλήσεις περίπου 26 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Τώρα, με μήκος 4,58 μέτρα, το ID.4 είναι ένα μεσαίο SUV, στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς –άρα πισωκίνητο- μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Το μοτέρ αποδίδει ισχύ 150 kW (204 ίπποι), με 310 Nm ροπής, χαρίζοντας επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Το 2021, θα λανσαριστεί και τετρακίνητη έκδοση, με επιπλέον μοτέρ στον μπροστινό άξονα.

Πισωκίνητο, με 204 άλογα και 520 ηλεκτρικά χλμ. για το ID.4
ULI_SONNTAG

Η ενέργεια στο ID.4 αποθηκεύεται σε μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά και προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ., ενώ υπάρχει και σύστημα ισχυρής ανάκτησης ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα ρολάρει στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.

Ξεχωρίζει, επίσης, για τους διαδραστικούς προβολείς IQ. Light LED matrix, τη μεγάλη ψηφιακή οθόνη αφής (10 ή 12 ιντσών), το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, που χαρίζει αφθονία χώρων για 5 ενήλικες, ενώ στο πορτ-μπαγκάζ χωρούν 543 λίτρα αποσκευών, που μπορούν να αυξηθούν στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες.

Επίσης, και η τεχνητή νοημοσύνη κάνει την εμφάνισή της, με τη στάνταρ λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου «Hello ID», η οποία κατανοεί μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων. Κι ακόμη, οι υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone του κατόχου και την υποδομή κυκλοφορίας.

Διαθέτει και κεντρικό αερόσακο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, που χρησιμοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενισχύοντας περαιτέρω το ήδη υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας. Πλέον, όλα τα νέα μοντέλα θα τον καθιερώνουν.

Πισωκίνητο, με 204 άλογα και 520 ηλεκτρικά χλμ. για το ID.4
ULI_SONNTAG

Το ID.4 εξοπλίζεται με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, στον βασικό εξοπλισμό, όπως το σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance, με ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς. Διατίθεται επίσης σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και Adaptive Cruise Control (ACC) με “Stop & go” λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας. Το ACC αναλύει δεδομένα πλοήγησης και πινακίδες και μπορεί επομένως να λειτουργήσει προβλεπτικά: μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος πριν από στροφές, κυκλικούς κόμβους, πινακίδες ορίων ταχύτητας και όρια πόλεων. Το σύστημα Eco Assistance είναι επίσης στάνταρ και ενημερώνει τον οδηγό πότε θα ήταν λογικό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει ενέργεια.

Διαθέσιμα επίσης το Travel Assist, που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας του.

Αρχικά θα λανσαριστεί στην Ευρώπη (και στην Ελλάδα εντός του 2020), με δύο μοντέλα περιορισμένης παραγωγής με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, τα ID.4 1ST και ID.4 1ST Max. Θα είναι περιορισμένης παραγωγής, σε συνολικά 27.000 μονάδες κι αφού εξαντληθούν, θα ακολουθήσουν οι προκαθορισμένες εκδόσεις παραγωγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ