Πιο CEEDαρακτικό νέο, δε γίνεται!

Μια απόστροφος μπορεί να κάνει τη διαφορά; Αν το πάρουμε ορθογραφικά, ναι, αλλάζει τη σημασία της λέξης. Αν το πάρουμε, αυτοκινητικά, τότε όχι. Τρανό παράδειγμα το Kia CEED, το οποίο έτσι ονομάζεται τώρα στην 3η του γενιά και Cee’d στην προηγούμενη.

Η σημασία παρέμεινε η ίδια. Δηλαδή, η Kia διατήρησε την υψηλού επιπέδου αντίληψη που έχει για τα ευρωπαϊκής κατασκευής αυτοκίνητά της, ως κορεατική μάρκα, πλαισιώνοντάς τα από την διαχρονική εγγύηση των 7 ετών - και μάλιστα μεταβιβάσιμη - κάτι που σημαίνει ότι η αξιοπιστία βρίσκεται σε προτεραιότητα.

Τις τελευταίες ημέρες οδηγώ επί ελληνικού εδάφους, διότι το είχα τεστάρει και στην Ισπανία, το νέο Kia CEED, που ήρθε με ισχυρές περγαμηνές από το 2006, όταν είχε πρωτοεμφανιστεί στην Ευρώπη. Αυτή η αίσθηση που αποκομίζω, είναι ότι όσο το οδηγείς, τόσο το ανακαλύπτεις, αγγίζοντας πολλές φορές το όριο, προκειμένου να διαπιστώσω ως που μπορεί να φθάσει.

Η έκδοση δοκιμής είναι η 5θυρη, καθώς υπάρχει και το sportswagon αμάξωμα, αλλά και το ProCEED. Όλα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα, που είναι πολύ δυναμική και οι μηχανικοί κατάφεραν να στήσουν πολύ καλύτερα το νέο CEED σε σχέση με το προηγούμενο. Πιο πλατύ κατά 20 χιλιοστά και πιο χαμηλό κατά 23, δείχνει και πατά καλύτερα στον δρόμο, έχοντας το ίδιο μεταξόνιο των 2,650 μ., για να μην αυξηθούν οι διαστάσεις, μολονότι ο χώρος αποσκευών έφθασε στα 395 λίτρα (625 στο SW).

Σχεδιαστικά, το CEED, από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις, νομίζω ότι σε κερδίζει. Με το ρύγχος που θυμίζει τίγρη, LED φωτιστικά και φαρδιά πίσω κολόνα, με περίγραμμα αλουμινίου στα παράθυρα για ομοιογένεια με τη μάρκα, με χαμηλωμένη πίσω την οροφή και την ενσωματωμένη πίσω αεροτομή με το τρίτο φως στοπ, αναμφίβολα δεν περνά απαρατήρητο στον δρόμο.

Στην καμπίνα, οι σχεδιαστές έδωσαν προσανατολισμό στον… οδηγό, με την κονσόλα να σου «κλείνει το μάτι», το τριάκτινο τιμόνι από κορυφαίο προμηθευτή να σου αναπτερώνει στο ηθικό των επιδόσεων και την οθόνη αφής να είναι λειτουργική για όλες τις ρυθμίσεις.

Κι αν η πρώτη αίσθηση, βλέποντάς το απ’ έξω, και η δεύτερη από μέσα, τότε η τρίτη, που είναι όταν εκκινείς τον κινητήρα, σε κάνει να χαμογελάς περισσότερο.

Οδηγώ την έκδοση πετρελαίου 1.6 CRDi, που χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων SCR και αποδίδει 280 Nm ροπής, με 115 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 136hp), που αποδεικνύεται «λίρα εκατό». Κι αυτό επειδή έχεις πολλή ροπή από χαμηλά και σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, μπορείς να ανεβάζεις γρήγορα στροφές, να αλλάζεις σχέσεις αθόρυβα και να απολαμβάνεις μια σβέλτη οδήγηση. Μου δημιουργεί θετική εντύπωση η αίσθηση του τιμονιού, που είναι πιο άμεσο, έπειτα από τις νέες ρυθμίσεις που έκαναν οι μηχανικοί στην κρεμαγιέρα, ενώ στο πίσω μέρος, η νέου τύπου πολλαπλοί σύνδεσμοι απορροφούν όλους τους ανεπιθύμητους κραδασμούς.

Δύσκολα θα παραπονεθεί κάποιος για τα καλαίσθητα και άνετα καθίσματα, αλλά και τους χώρους της καμπίνας, ενώ οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα χωρούν τα απαραίτητα. Κι επειδή οι νέες τεχνολογίες έχουν μπει στη ζωή μας, το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, που συνδέεται με το smartphone, σου δίνει λύσεις, ακόμα και με θύρες για σύνδεση εξωτερικών συσκευών.

Η Kia, πρόσθεσε και καινοτομίες, όπως το σύστημα που δίνει ρεύμα προκειμένου να λειτουργήσουν οι αερόσακοι, όταν ο κινητήρας σβήσει, πχ. σε περίπτωση απότομης ακινητοποίησης, ενώ φέρει όλες τις νέες τεχνολογίες άνεσης, διασύνδεσης και ασφάλειας, καθώς και την τεχνολογία αυτόματης οδήγησης «Level 2».

Τώρα, πέραν την πετρελαιοκίνητης έκδοσης, που μου δείχνει κατανάλωση 5,8 λίτρα στα 100 χλμ., μια άκρως ενδιαφέρουσα τιμή, υπάρχουν και οι υπόλοιπες εκδόσεις με το ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1.4 MPI – 100hp, αλλά και με τα turbo μοτέρ 1.0 T-GDi – 120hp, 1.4 T-GDi – 140hp και 1.6 T-GDi, που αποδίδει σε δύο εκδόσεις 177hp και 204hp (έκδοση GT), ενώ προσφέρεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Κατά συνέπεια, δύσκολα κάποιος δεν θα βρει ένα σύνολο που να του αρέσει και αν συζητήσει με τον πωλητή για το πόσο θα του κοστίζει σε σέρβις ετησίως, τότε με 118 ευρώ τον χρόνο στην έκδοση 1.0 T-GDi – 120hp, δε νομίζω ότι θα φύγει απογοητευμένος, ενώ στην έκδοση πετρελαίου τα έξοδα είναι 155 ευρώ τον χρόνο.

Χωρίς… ψιλά γράμματα, οι τιμές του Kia CEED ξεκινούν από τις 15.190 ευρώ και της πετρελαιοκίνητης έκδοσης που οδηγώ, από 19.990 ευρώ. Οι εκδόσεις με 7άρι κιβώτιο, επιβαρύνονται με 1.800 ευρώ.

Καταλήγοντας, όσοι θέλουν περισσότερο σπορ look, υπάρχουν οι εκδόσεις GT Line (τιμές από 20.090 ευρώ), ενώ η κορυφαία έκδοση GT των 204 ίππων τιμάται προς 28.700 ευρώ. Μη ξεχνάμε και το ProCEED με τους 120 ίππους, με ξεχωριστή εμφάνιση και τιμή 22.200 ευρώ…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ