ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ολοκαίνουργιο Crossover από την DS

Ολοκαίνουργιο Crossover από την DS
N_ZWICKEL

Η μάχη στην κατηγορία των Crossover, συμπαγών SUV με κίνηση στους δύο ή και τους τέσσερεις τροχούς, κορυφώνεται.

Σε διαρκώς ανοδική πορεία οι πωλήσεις σε αυτή τη κατηγορία, άκρως δημοφιλής στην Ευρώπη, δεν αφήνει ανεπηρέαστη καμία, πλέον, μάρκα.

Ο όμιλος PSA Peugeot Citroen, μπήκε και αυτός στο παιχνίδι, μέσω της μάρκας DS που αποτελεί αν θέλετε την πιο «εκλεπτυσμένη» μάρκα του. Σε αυτή που δίνει το κάτι ιδιαίτερο σχεδιαστικά, αλλά και από πλευράς τεχνολογίας.

Και αυτή τη μάρκα διάλεξε ο όμιλος προκειμένου να παρουσιάσει το πρώτο της συμπαγές SUV, το οποίο παράλληλα θα είναι και το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο του ομίλου και ταυτόχρονα θα φέρει το πρώτο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της μάρκας.

Πολλές πρωτιές λοιπόν σε ένα μοντέλο το οποίο πρόκειται να προκαλέσει αίσθηση στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, που ανοίγει τις πύλες του στην ελβετική πόλη την ερχόμενη εβδομάδα.

Σχεδιαστικά χαρισματικό

Η καλλίγραμμη σιλουέτα (4,57 μ. μήκος) αναδεικνύει ένα μοντέλο εντός του ανταγωνισμού, με σφικτές αναλογίες, καμπύλες γραμμές, ιδιαίτερα φωτιστικά LED με ξεχωριστούς προβολείς DS ACTIVE LED VISION που εκπέμπουν ένα λαμπερό φως.

Δύο μεγάλες οθόνες για διαισθητική διασύνδεση

Το «Avant - Garde» στοιχείο του μοντέλου εκφράζεται απόλυτα στο εσωτερικό του, με δύο οθόνες 12 ιντσών, στην καμπίνα. Συγκεκριμένα, η πρώτη οθόνη υψηλής ανάλυσης αποτελεί καινοτομία και λειτουργεί με σύστημα πλοήγησης και με διαχείριση διεπαφής πολυμέσων, το σύνολο παροχής του DS CONNECT και της λειτουργίας Mirror Screen. H δεύτερη οθόνη είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στο ψηφιακό ταμπλό, μπροστά από τον οδηγό. Εξάλλου, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι διάχυτη, με δερμάτινα καθίσματα Nappa που φέρουν «μαργαριταρένιες» ραφές, όπως και στην επένδυση του ταμπλό και των θυρών.

Τεχνολογία αιχμής

Όπως προανέφερα, το νέο DS7 θα είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου που θα προσφέρεται με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, τετρακίνηση και νέας γενιάς 8τάχυτο κιβώτιο Efficient Automatic, σύστημα DS NIGHT VISION και DS ανάρτηση με σάρωση οδοστρώματος. Το μοτέρ βενζίνης αποδίδει 200 ίππους, ενώ οι δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας μπροστά και ένας πίσω (για τετρακίνηση), συνεισφέρουν περαιτέρω ίππους, έτσι ώστε η συνολική ισχύς να φθάσει τους 300 ίππους.

Το DS7 θα έχει τέσσερις τρόπους λειτουργίας: 100% ηλεκτρική κίνηση για μέχρι 60 χλμ. (μηδενικές εκπομπές ρύπων), Hybrid για μεγάλες διαδρομές χωρίς φόρτιση (HEV), Combined (SPORT) και 4Χ4. Με την τεχνολογία αυτή, η μπαταρία επαναφορτίζεται όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει (ή όταν είναι εκτός γκαζιού ή κατά το φρενάρισμα). Με πρίζα 16A (τυπική λειτουργία), η φόρτιση διαρκεί 4½ ώρες. Με μια πρίζα 32Α (ταχείας φόρτισης), μπορεί να διαρκέσει λιγότερο από 2 ½ ώρες, χάρη σε ένα φορτιστή 6.6kW.

Έξι κινητήρες συνολικά

Πέραν της πανίσχυρης plug-in υβριδικής έκδοσης, το DS 7 CROSSBACK θα είναι διαθέσιμο με μια γκάμα πέντε ισχυρών κινητήρων υψηλής απόδοσης, που συμμορφώνονται με τα πρότυπα ρύπων EU 6.2. Οι κινητήρες θα κάνουν πρεμιέρα με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο υψηλής απόδοσης νέας γενιάς. Τρεις κινητήρες βενζίνης (THP 225 hp, THP 180 hp και PureTech 130 hp με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και δύο κινητήρες πετρελαίου (BlueHDi 130 hp με επιλογή ως προς το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και με BlueHDi 180 hp).

8τάχυτο Efficient Automatic Transmission

Το ολοκαίνουργιο κιβώτιο ταχυτήτων συμβάλλει στον περιορισμό κατανάλωσης καυσίμου κατά 4% σε σύγκριση με το προηγούμενο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που οφείλεται στη λειτουργία Start & Stop η οποία ενεργοποιείται σε ταχύτητες έως και 2 χλμ.ώρα, ενώ ζυγίζει και 2 κιλά λιγότερο. Εχει αθόρυβη λειτουργία και ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ παρεμβαίνει και στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Traction Control.

DS PARK PILOT

To DS 7 Crossback προχωρά και στον τομέα της αυτόνομης μετακίνησης. Εξοπλίζεται με σύστημα υποβοήθησης οδήγησης DS Park Pilot. Με αυτή τη νέα τεχνολογία, το αυτοκίνητο μπορεί να σταθμεύσει μόνο του, ή αντίστροφα παράλληλα με την άκρη του πεζοδρομίου, χωρίς χειροκίνητη χρήση του τιμονιού ή του πεντάλ.

Επιπλέον, το DS Park Pilot μπορεί να προσδιορίσει ένα χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων που αντιστοιχεί στο μέγεθος του DS 7 Crossback απλά οδηγώντας με ταχύτητα έως και 30 χλμ./ώρα.

DS ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Το μοντέλο διαθέτει ένα πλήρες σύστημα ασφάλειας DS SAFETY με 6 σημαντικές λειτουργίες για ασφαλέστερη οδήγηση: NIGHT VISION DS, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, DS VISION ACTIVE LED, ενεργητική παρακολούθηση των τυφλών σημείων, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, εκτεταμένη αναγνώριση σήμανσης.

Το σύστημα DS NIGHT VISION με μια υπέρυθρη κάμερα εντοπίζει άμεσα πεζούς, ζώα, ή άλλα αντικείμενα που δεν είναι ορατά σε απόσταση μέχρι και 100 μέτρα. Το ψηφιακό ταμπλό δείχνει στον οδηγό την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο, υποδηλώνοντας με κίτρινο χρώμα τις περιοχές που σημαίνουν πιθανό κίνδυνο. Η γραμμή γίνεται κόκκινη ανάλογα με την κρισιμότητα του κινδύνου, προειδοποιώντας τον οδηγό να αντιδράσει.

Επίσης, χρησιμοποιώντας μια υπέρυθρη κάμερα πάνω από το τιμόνι, το ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ επικεντρώνεται συνεχώς στα μάτια για τυχόν σημάδια κούρασης και στα σημάδια απόσπασης της προσοχής. Ένα ακόμα σημείο παρακολούθησης είναι η σωστή πορεία του αυτοκινήτου στη λωρίδα δρόμου.

Καταλήγοντας, το σύστημα DS ACTIVE LED VISION προσαρμόζεται στο εύρος και στο πλάτος του δρόμου, των συνθηκών που επικρατούν και της ταχύτητας που έχει το όχημα. Οι φωτισμοί είναι πέντε: Parking, Συνθήκες Πόλης (Town Beam), Οδήγηση σε επαρχιακό δίκτυο (Country Beam), Αυτοκινητόδρομος (Motorway Beam), Δυσμενείς Συνθήκες (Adverse Weather). Δυναμικοί προβολείς (Dynamic Bending Light) και φώτα νυκτός (High Beam).

Το DS 7 CROSSBACK σχεδιάστηκε στο Παρίσι, ενώ θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Mulhouse στη Γαλλία και στο εργοστάσιο Shenzhen στην Κίνα.

Δημήτρης Μπαλής

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ