Οδηγούμε το πανίσχυρο Ford Puma των 155 ίππων

Ούτε δύο μήνες δεν έχει στην ελληνική αγορά το ολοκαίνουργιο Ford Puma, το οποίο, σε διαφορετικές περιστάσεις από αυτές που ζούμε σήμερα με τον κορονοϊό, θα φαινόταν περισσότερο στο δρόμο, με τις πωλήσεις που θα έκανε.

Δυστυχώς και αυτό, όπως και όλα τα νέα μοντέλα που υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι να αλλάξει η κατάσταση, να αρθεί η απαγόρευση κυκλοφορίας, να ανοίξουν οι δουλειές, να φτιαχτεί η ψυχολογία του αγοραστικού κοινού.

Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τις προηγούμενες μέρες την πιο ισχυρή έκδοση του Ford Puma, το οποίο είναι διαθέσιμο σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις στη χώρα μας.

Πρόκειται για το πρώτο από τα 14 νέα, εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα λανσάρει φέτος η Ford, έχοντας ήπια υβριδική τεχνολογία.

Το νέο Puma, ανήκει στην κατηγορία των συμπαγών crossover ή SUV αν θέλετε, με την ευρεία έννοια που χρησιμοποιείται πλέον η κωδική ονομασία.

Ένα καλοσχεδιασμένο σύνολο, δια χειρός του Έλληνα σχεδιαστή Γιώργου Σαριδάκη, από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις, με κομψές γραμμές, την κλασική Ford πολυγωνική μάσκα, και τα περίτεχνα φωτιστικά που ανεβαίνουν μέχρι ψηλά στο καπό, με τα φώτα ημέρα να σχηματίζουν μπούμερανγκ. Ομοίως και πίσω, είναι τόσο συμπαγές και σφικτό, σαν το πίσω μέρος του αιλουροειδούς που ετοιμάζεται να επιτεθεί.

Μπορώ να μιλήσω εξίσου κολακευτικά για την καμπίνα, η οποία χωρίς να υπερβάλλει σχεδιαστικά, διαθέτει ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής 12,3 ιντσών, λοιπά χειριστήρια σε εργονομική θέση, πολυλειτουργικό τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, πίνακα και με ψηφιακά όργανα και αρκετή ευρυχωρία. Θα μπορούσα να πω ότι και πέμπτος επιβάτης χωρά, ενώ στο πορτμπαγκάζ (456 λίτρα) που καλύπτεται από την πατενταρισμένη εταζέρα, ο έξτρα αποθηκευτικός χώρος κάτω από το πάτωμα των 80 λίτρων (δεν υπάρχει ρεζέρβα), κάνει τη διαφορά στην κατηγορία του.

 

Η έκδοση δοκιμής, όπως προέγραψα, ήταν η πιο ισχυρή του μοναδικού κινητήρα που είναι διαθέσιμος με το Puma. Το χιλιάρι μοτέρ των 155 ίππων, φαντάζει και είναι πανίσχυρο, σε σχέση με την λιγότερη ισχυρή έκδοση των 125 ίππων. Ποιος θα το περίμενε, βέβαια, να έχεις τόση ισχύ από τρικύλινδρα σύνολα. Κι όμως, με την υβριδική τεχνολογία, πλέον, μπορείς να τα έχεις όλα κι ακόμα περισσότερα.

Ταυτόχρονα, η έκδοση δοκιμής ST-Line Χ, έχει και εξοπλισμό επιπλέον της βασικής έκδοσης, που το κάνει να ξεχωρίζει, τόσο εξωτερικά, όσο και στην καμπίνα, αναδεικνύοντας το πιο κομψό και σπορτίφ σύνολο που υπάρχει στη γκάμα του Puma.

Πέραν της ελκυστικής εμφάνισης, το νέο Puma είναι και καλοστημένο, με την ανάρτηση να δουλεύει καλά στις ανωμαλίες του δρόμου, όπου παρουσιάζονται, μολονότι η ρύθμιση της ανάρτησης είναι λίγο πιο σκληρή από την απλή έκδοση.

Η εκκίνηση γίνεται με διακόπτη και έχοντας το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέσιμο (αργότερα και αυτόματο), νιώθεις ότι πρόκειται να κινηθείς σβέλτα. Κι έτσι είναι, καθώς οι 155 αποδίδονται στις 6.000 σ.α.λ., με τα 190 Nm να είναι διαθέσιμα από τις 1.900 έως τις 5.500 σ.α.λ. Ροπάτο, δηλαδή, από χαμηλά και με δυνατότητες γρήγορης ανάπτυξης (9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα), στη ρύθμιση sport, ενώ στη ρύθμιση eco, που συνιστώ για οικονομική οδήγηση, μπορείς να έχεις μέση κατανάλωση γύρω στα 6,0 λίτρα στα 100 χλμ.

 

Διαφορετικά, αν κινηθείς στα όρια του στροφόμετρου, η κατανάλωση θα ξεφύγει και πάνω από τα 8 λίτρα. Επίσης, επειδή αναφέρθηκα στις 2 από τις 5 λειτουργίες (Sport, Eco), υπάρχουν ακόμα 3 από τον ίδιο διακόπτη (Normal, Slippery, Trail). Σε όλες τις λειτουργίες, αυτό που αλλάζει είναι η παραμετροποίηση του συστήματος διεύθυνσης, του ABS και του ESP καθώς και η απόκριση του γκαζιού, ανάλογα τη λειτουργία, προκειμένου να έχει την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά σε κάθε περίσταση.

Το ESP τίθεται εκτός μόνο στην επιλογή Trail, ενώ αν θέλεις μπορείς να το απενεργοποιήσεις πατώντας ειδικό διακόπτη, όπως και τη λειτουργία του Start-Stop με άλλο διακόπτη. Τα δύο τελευταία τα συνιστώ μόνο σε έξτρα περιπτώσεις, όπου θέλεις να κινηθείς πολύ γρήγορα.

Το μοτέρ, λόγω της υβριδικής τεχνολογίας που έχει, παραμένει αθόρυβο έως και τις υψηλές στροφές, αλλά αν το ζορίσεις πολύ, στα όρια δηλαδή, θόρυβος θα ακουστεί, όπως είναι λογικό για ένα τρικύλινδρο σύνολο. Ένα ακόμα στοιχείο της υβριδικής λειτουργίας, είναι η ανάκτηση της ενέργειας καθώς αφήνεις το πεντάλ του γκαζιού ή πατάς το φρένο. Τότε συσσωρεύεται ενέργεια σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, που την έχεις διαθέσιμη κινούμενος με χαμηλές ταχύτητες, ώστε να μειώνεις την κατανάλωση και βέβαια τους ρύπους.

 

Οδηγώντας, πέραν αυτών, μου έκανε εντύπωση και η λειτουργία του Adaptive Cruise Control με Stop & Go, στον αυτοκινητόδρομο. Έχοντας ορίσει τα 130 χλμ., εκτός του ότι όταν πλησιάζεις προπορευόμενο όχημα αυτομάτως προσαρμόζει την ταχύτητά σου σε αυτό, ώστε να διατηρεί σταθερή απόσταση, μπορεί επιπλέον «διαβάζοντας» τα όρια ταχύτητας, να αυξομειώνει μόνο του την ταχύτητα. Ιδιαίτερα χρήσιμο για να αποφεύγεις κλήσεις της τροχαίας. Πάντως, μπορείς, αν θέλεις να την αυξήσεις και μόνος σου είτε πατώντας το γκάζι είτε τον διακόπτη στο τιμόνι.

Θεωρώ, συνοπτικά, ότι το προσθιοκίνητο Puma των 155 ίππων, με πληθώρα ακόμα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, είναι ένα ολοκληρωμένο σύνολο, με τιμή που ξεκινά από τις 22.681 ευρώ και φθάνει στην έκδοση ST-Line Χ τις 25.793 ευρώ. Πάντως, η απλή έκδοση του Puma, με τους 125 ίππους, ξεκινά από τις 20.097 ευρώ…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ