Οδηγούμε το Nissan Qashqai 1.3 lt – 140 hp

Το Nissan Qashqai παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία των συμπαγών SUV και εξακολουθεί να κρατά τα ηνία, από την πρώτη του κιόλας έκδοση.

Οι αριθμοί, τις περισσότερες φορές λένε την αλήθεια. Στην περίπτωση του Nissan Qashqai, η ανάδειξή του στην κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία των συμπαγών SUV, αποδεικνύει ότι το μοντέλο - που ουσιαστικά δημιούργησε αυτή τη κατηγορία - εξακολουθεί να κρατά τα ηνία, από την πρώτη του κιόλας έκδοση.

Βέβαια, ο ανταγωνισμός έχει φουντώσει, ωστόσο το Qashqai με ποσοστό 24,5% στην κατηγορία του, αποδεικνύει ότι και το 2020 θα είναι ο πρωταγωνιστής στην αγορά.

Προ καιρού, είχαμε οδηγήσει και παρουσιάσει την ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου, με τον κινητήρα βενζίνης 1.3 lt, που αποδίδει 160 ίππους. Ένα μοτέρ, πράγματι πολύ ταιριαστό στο αυτοκίνητο, συνδυαζόμενο με το αυτόματο κιβώτιο.

Τώρα, ήρθε η στιγμή να οδηγήσω και την λιγότερη, αλλά πάντα ισχυρή, έκδοση των 140 ίππων, από το ίδιο μοτέρ, που αποτελεί προϊόν της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi (χρησιμοποιεί το ίδιο μοτέρ και η Mercedes-Benz).

Αν ξεκινήσουμε σχεδιαστικά, το Qashqai παραμένει ισορροπημένο και με περισσότερες ακμές. Στα 4,394 μ. μήκος, 1.806 μ. πλάτος και 1,590 μ. ύψος, διαθέτει το ανάστημα που του επιτρέπει να ξεχωρίζει και ειδικά σε αυτό το μπλε ελεκτρίκ χρώμα. Αλλά και η εμφάνιση της καμπίνα είναι εκλεπτισμένη, με καλά πλαστικά, πολύ καλό φινίρισμα και καλή διαρρύθμιση. Θα ήθελα λίγο μεγαλύτερη οθόνη αφής από τις 7 ίντσες και ίσως λιγότερα χειριστήρια, ωστόσο αυτά είναι προσωπικά γούστα.

Σε χώρους, επειδή πέντε άτομα με γεμάτο -όσο δεν έπαιρνε- το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ, κινηθήκαμε άνετα και ευχάριστα. Το πάτημα του αυτοκινήτου είναι ιδανικό, χωρίς περιττές κλίσεις και η ανάρτηση συμπεριφέρεται θαυμάσια.

Κι επειδή αναφέρθηκα στην κίνηση, όπως προανέφερα, με γεμάτο το Qashqai, τα 140 άλογα περίσσευαν για τον αυτοκινητόδρομο και ήταν αρκετά για τα ανηφορικά κομμάτια σε ορεινές διαδρομές. Τα 240 Νm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ., έδειξαν χαρακτήρα, χωρίς –ταυτόχρονα- να ανεβαίνει και η κατανάλωση, που μου έδειξε κοντά στα 8 λίτρα στα 100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 121 γρ./χλμ., βάσει των μετρήσεων με την προηγούμενη μέθοδο, σύμφωνα με την οποία βγαίνουν και τα τέλη κυκλοφορίας. Αξίζει να επισημάνω, ότι το μοτέρ, θέλει συντήρηση (λάδια) στα 30.000 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι έγινε μεγάλη δουλειά στο εργοστάσιο.

Το μοτέρ, συνδυαζόμενο με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο συμπεριφέρεται καλά, αν και όσο δοκιμάζω αυτοκίνητα με αυτόματα κιβώτιο, τόσο θα τα προτιμώ.

Ένα ακόμη στοιχείο που συνοδεύει το Qashqai, είναι το σύστημα ProPILOT, ημιαυτόνομης οδήγησης, που ενώ είσαι στη λωρίδα κυκλοφορίας σου, το προσαρμόζεις σε ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και ακόμα κι αν αφήσεις τα χέρια από το τιμόνι, παραμένεις στη λωρίδα σου, κρατάς απόσταση από μπροστά, η οποία αυξομειώνεται –ανάλογα με την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος κι εσύ απολαμβάνεις τα επιτεύγματα της τεχνολογίας.

Εφοδιασμένο με πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, το Nissan Qashqai, είναι από τις επιλογές που πρέπει να έχεις ψηλά στη λίστα…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ