ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny

Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny

Το νέο Suzuki Jimny, παραμένει ένα αυθεντικό on - off αυτοκίνητο, ικανό πάντα για τα εύκολα, αλλά κυρίως για τα δύσκολα.

Το να κάνει ένα αυτοκίνητο soldout πριν καλά καλά έρθει στην Ελλάδα, είναι εντυπωσιακό. Τα περίπου 200 Jimny που είχε φέρει η εισαγωγική εταιρεία Σφακιανάκης, είχαν ήδη προπωληθεί, γεγονός που σημαίνει ότι αυτοί που το είχαν παραγγείλει, γνώριζαν περί τίνος επρόκειτο, ίσως έχοντας την εμπειρία και της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου.

Το νέο Suzuki Jimny, παραμένει ένα αυθεντικό on - off αυτοκίνητο, ικανό πάντα για τα εύκολα, αλλά κυρίως για τα δύσκολα.

Με πιο τετραγωνισμένο αμάξωμα, σε σχέση με τον προκάτοχό του, διακρίνεται για τις συμπαγείς αναλογίες του (3,65 μ. μήκος, 1,72 μ. ύψος), το κάθετο παρμπρίζ, τη μαύρη μάσκα με τις τέσσερις μεγάλες γρίλιες και τους ευμεγέθεις προφυλακτήρες (μπροστά με φώτα ημέρας).

Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny

Κύριο χαρακτηριστικό του παραμένει η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι 37 μοίρες γωνία προσέγγισης και οι 49 μοίρες γωνία αποχώρησης, στοιχεία που το κάνουν να ανταπεξέρχεται σε ανώμαλα εδάφη κι είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω.

Πέραν των εμφανών σχεδιαστικών αλλαγών, εξωτερικά, έχει γίνει σπουδαία δουλειά και στην καμπίνα, με ένα σύγχρονο περιβάλλον, 7άρα οθόνη αφής, τριάκτινο τιμόνι με χειριστήρια, περιστροφικούς διακόπτες για τον κλιματισμό και διακόπτες για τα παράθυρα από κάτω. Θα ήθελα να καθίσματα με περισσότερη πλευρική στήριξη, μπροστά, ενώ τα πίσω έχουν επίπεδο πάγκο, που διευκολύνει στην αναδίπλωσή τους, ώστε να δημιουργηθεί ένας εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης, που φθάνει στα 377 λίτρα. Πάντως, με σηκωμένα και τα πίσω καθίσματα, ο χώρος αποθήκευσης είναι ανύπαρκτος. Κατά συνέπεια, τέσσερα άτομα ταξίδι θα κάνουν μόνο αν δεν έχουν αποσκευές, ενώ πέμπτο άτομο κανονικών διαστάσεων, δεν χωρά.

Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny

Τώρα, όσον αφορά το μοτέρ, μόνο με ένα προσφέρεται το Jimny στην Ευρώπη, βενζίνης 1.5lt - 102hp, με 130Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και κινεί ικανοποιητικά το βάρους 1,1 τόνου αμάξωμα.

Για επιδόσεις δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο σε επιτάχυνση, ενώ φθάνεις την τελική ταχύτητα των 145 χλμ./ώρα, ζορίζοντας αρκετά το μοτέρ. Βέβαια, το Jimny δεν το παίρνεις για να πιάνεις τελικές ταχύτητες. Μέχρι 120 χλμ./ώρα θα κινηθείς καλά, αν και η ιδανική του, μέγιστη ταχύτητα, είναι στα 100 - 110 χλμ./ώρα. Κι αυτό, για να περιορίσεις την κατανάλωση κάτω από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ. Οδηγώντας, κατάφερα να πιάσω 7,6 λίτρα, με χαμηλές ταχύτητες, ενώ κινούμενος στο όριο των στροφών, έφθασα και τα 8,5 λίιτρα.

Στον δρόμο, πρέπει να συνηθίσεις τον τζόγο του τιμονιού και όταν στρίβεις να το επαναφέρεις ομαλά.

Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny

Αυτό που εξακολουθεί να κάνει το Jimny να ξεχωρίζει, είναι το πλαίσιο τύπου σκάλας και το σύστημα τετρακίνησης Allgrip, με τρεις επιλογές. Στον αυτοκινητόδρομο, στην πίσω και εν γένει σε φυσιολογικές συνθήκες, οδηγείς πάντα στο 2H, προσθιοκίνητα, ενώ σε σε ολισθηρές επιφάνειες, σε χώμα ή χιόνι, επιλέγεις το 4Η, έχοντας μόνιμη τετρακίνηση. Πάντως, για πολύ δύσκολες καταστάσεις, σε λάσπη για παράδειγμα, επιλέγεις το 4L και ξενοιάζεις. Κι όλα αυτά, μέσω του δεύτερου λεβιέ, υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, που βρίσκεται πίσω ακριβώς από τον λεβιέ ταχυτήτων.

Κινήθηκα σε δύσβατα εδάφη και το Jimny βγήκε παλικάρι. Αυτό το είχαν κατά νου, όσοι κινούνται πολύ στο χώμα, όπως οι κυνηγοί, γι αυτό και το προτιμούν, ενώ και οι γυναίκες το θέλουν πολύ, ακριβώς επειδή είναι μικρό σε διαστάσεις και κάθεσαι ψηλά, νιώθοντας μεγαλύτερη ασφάλεια.

Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny

Για την αντοχή του δεν γίνεται λόγος. Αλλωστε ιαπωνικής κατασκευής είναι, με ανθεκτικό, δίπορτο αμάξωμα, στο οποίο η πίσω πόρτα φιλοξενεί και την ρεζέρβα, με σκληρό κάλυμμα.

Γενικά το νέο Jimny είναι αυτό που δείχνει. Τίποτα λιγότερο, τίποτα παραπάνω. Ξέρεις τους λόγους που θα το πάρεις, τα προτερήματά του και τα μειονεκτήματά του. Κι επιπλέον, το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά συστήματα, όπως: αυτόματο φρενάρισμα, κάμερα για αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, με ένδειξη στον πίνακα και ηχητικό σήμα…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ