Οδηγούμε το νέο Land Rover Defender

Αναμφίβολα, το όνομά του φέρνει βαριά κληρονομιά, την οποία περνά στη σύγχρονη εκδοχή του, με πιο εξευγενισμένα χαρακτηριστικά.

Οσοι περιμένετε με ανυπομονησία να δείτε την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Τζέιμς Μποντ, "No Time To Die", η οποία ήταν να βγει στις αίθουσες τον Απρίλιο, αλλά λόγω κορονοϊού θα κάνει πρεμιέρα τον Νοέμβριο, να ξέρετε από τώρα, ότι το μοντέλο που βλέπετε να οδηγώ, οδηγεί στην ταινία και ο Τζέιμς Μποντ.

Βέβαια, στην ταινία κάνει βουτιές 30 μέτρων (!) και τούμπες, αλλά εγώ, εκεί που κινήθηκα ούτε το διανοήθηκα να το κάνω, για ευνόητους λόγους. Δοκιμή κάνουμε, δεν γυρίζουμε ταινία περιπέτειας.

Κι επειδή είπα περιπέτεια, αυτή η λέξη ταιριάζει γάντι με το Defender, τόσο στην προηγούμενη εκδοχή του, όσο και στη σημερινή. Δε νομίζω να υπάρχει άλλο αυτοκίνητο στον κόσμο, που να έχει οργώσει τα πιο δύσβατα μέρη του πλανήτη. Οσοι έχετε παρακολουθήσει National Geographic, δεν υπάρχει περίπτωση να μην το έχετε δει, τουλάχιστον στον Αμαζόνιο.

Παρά το γεγονός ότι το όνομά του σημαίνει «αμυντικός», εντούτοις μόνο αυτό δεν είναι. Φουλ επίθεση παίζει, καθώς αναμετράται με όλα τα δύσκολα της φύσης και είναι έτοιμο να κερδίσει.

Το νέο μοντέλο της Land Rover, με την κωδική ονομασία Defender 100 First Edition, το οποίο οδήγησα προ ημερών και σε υψόμετρο 983 μέτρων, στα όρια Κορινθίας – Αχαϊας, είναι πράγματι πολύ εντυπωσιακό, από κάθε άποψη. Τόσο, όταν κινήθηκα στον… πολιτισμό, στα παραλιακά μέρη που δεν υπήρξε άνθρωπος που να μην στραβολαιμιάσει, όσο και στο… πουθενά, όπου εκεί το χάρηκα εγώ να το οδηγώ, χωρίς τα βλέμματα των περίεργων.

Εδώ που τα λέμε, δεν είχαν άδικο οι άνθρωποι που το κοιτούσαν. Επιβλητικό, πάντα τετραγωνισμένο, στα 5 μέτρα μήκος, πλάτος 2,1 μ. και ύψος 1,91 μ., διαθέτει ένα τεράστιο μεταξόνιο 3 μέτρων, με τα μετατρόχια στα 1,66 μ. Τι άλλο θέλεις, λοιπόν, για να είσαι ο άρχοντας του δρόμου ή μήπως θέλεις πολλά περισσότερα; Κι εδώ, πιστεύω, είναι που το νέο Defender 110 δεν θα σε αφήσει παραπονούμενο.

Η σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου, βασίζεται σε ένα αυτοφερόμενο αμάξωμα (ενωμένο με το πλαίσιο για καλύτερη ακαμψία), που και όχι τύπου σκάλας, όπως ο προκάτοχός του. Εκείνο το πλαίσιο ήταν ιδανικό για πολύ δύσκολες και extreme καταστάσεις, ωστόσο όλοι οι κατασκευαστές, πλέον, που ειδικεύονται σε τέτοια SUV αμαξώματα, πέρασαν στο αυτοφερόμενο, που είναι πολύ καλύτερο για διαδρομές εντός δρόμου, όπου κυρίως κινούνται οι περισσότεροι. Πάντως, δεν αποποιείται τον off road χαρακτήρα που έχει, διότι με τα χαρακτηριστικά που θα παραθέσω, κινείται παντού.

Σχεδιαστικά, εκτός από το τετραγωνισμένο αμάξωμα, υπάρχουν ορισμένα ακόμη στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει. Το κυριότερο, ο αναπνευστήρας, αριστερά στην κολόνα του οδηγού, για να μπορεί να «αναπνέει» καλύτερα ο κινητήρας όταν μπαίνει σε νερό με βάθος ή όταν κινείται σε ερήμους. Σε αυτή τη πλευρά, προς το πίσω μέρος, ανάμεσα στις γυάλινες φιμέ επιφάνειες, υπάρχει ένα μεταλλικό τμήμα, με το σήμα της μάρκας, ώστε να στερεώσεις σκάλα και να ανέβεις εύκολα στην οροφή για να τοποθετήσεις αποσκευές. Που να φθάσεις το 1,91 μ. που είναι. Εκτός κι αν είσαι ο Τζαμπάρ…

Κι ακόμη, στη δεξιά πλευρά, πίσω, υπάρχει ένα ντουλαπάκι που κάνει μπαμ, ώστε να βάλεις ορισμένα αντικείμενα πρώτης ανάγκης. Τα δε περιμετρικά προστατευτικά σε μαύρο χρώμα, η εντυπωσιακή σχάρα οροφής και τα επίσης τετραγωνισμένα φωτιστικά εμπρός και πίσω LED, ολοκληρώνουν μια εμφάνιση άκρως δελεαστική.

Στην καμπίνα, η άνεση είναι υποδειγματική, καθώς διαθέτει τεράστιους χώρους για 5 επιβάτες και απίστευτο πορτ-μπαγκάζ (πάνω από 1.000 λίτρα, όγκου). Ο λεβιές για το αυτόματο κιβώτιο είναι ψηλά τοποθετημένος, το start/stop για τον κινητήρα δίπλα του, ενώ ο εκσυγχρονισμός του διαπιστώνεται από την ύπαρξη της οθόνης 1,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων και της 10άρας, αφής, για το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Θα σταθώ λίγο σε αυτό, διότι σου δίνει, πραγματικά, όποια πληροφορία χρειάζεσαι.

 

Εκεί μαθαίνεις τις διαστάσεις του οχήματος, το ύψος του ανάλογα τη ρύθμιση που επιλέγεις (από 1,91 μ. ύψος πρόσβασης, σε 1,96 μ. κανονικό ύψος και 2,04 μ., όταν το σηκώσεις για εκτός δρόμου καταστάσεις), τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, που κι αυτές κυμαίνονται ανάλογα το ύψος που έχεις επιλέξει (από 30,1, 22, 47,7 μοίρες, σε 38, 28 και 40, αντίστοιχα) και την απόσταση από το έδαφος (από 21 σε 29 εκ.). Αν πατήσεις, δε την κάμερα, τότε έχεις περιμετρική θέαση 360 μοιρών, απίστευτης ευκρίνειας.

Παράλληλα, στα off-road χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, συγκαταλέγεται η δυνατότητα να κινηθείς πλάγια σε γωνία 54 μοιρών και να βουτήξεις μέχρι 90 εκ. βάθος νερού. Που αλλού θα τα βρεις εύκολα αυτά;

Σε κάθε περίπτωση, οδηγώντας, η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, κάνει τη δουλειά της, αλλά με την αερανάρτηση, που σηκώνει το αμάξωμα, έχεις όλα τα οφέλη που προανέφερα. Επίσης, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Terrain Response II, έχεις διαφορετική χαρτογράφηση στον κινητήρα, στο κιβώτιο, στην τετρακίνηση, στο ύψος του οχήματα, στα διαφορικά και στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ώστε ανάλογα το πρόγραμμα που θα επιλέξεις να κινηθείς ανάλογα.

Το Descent Control σε βγάζει από τις περιπέτειες στις απότομες κατηφόρες, είναι τα τρία διαφορικά κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους. Το μεσαίο, ηλεκτρικό, μοιράζει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες και μπορεί να κλειδώσει, όπως και το πίσω ενεργό και μπλοκέ, ενώ το μπροστινό ελέγχεται ηλεκτρονικά.

Το μοτέρ που είχε η έκδοση δοκιμές, είναι ένα δίλιτρο πετρελαίου 240 ίππων με 430 Nm ροπής, ένα πραγματικό αγρίμι επιδόσεων, που δεν θα το πάρεις γι αυτές. Δηλαδή τι να την κάνεις την επιτάχυνση των 9 δευτ. ή τα 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητας. Για άλλο το πήρες το Defender. Για να μπορεί αν τραβά εύκολα το βαρύ αμάξωμα στα 2.300 κιλά (με οδηγό). Πάντως, αγέρωχο στο δρόμο, ακόμα κι αν πιέσεις το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που ανεβάσει θαυμάσια τις σχέσεις, αλλά θα πρέπει να ξέρεις και τη… λυπητερή, δηλαδή την κατανάλωση που θα ανέβει.

Όμως, όταν ξοδεύεις τόσα χρήματα για να το αγοράσεις, προφανώς και μπορείς να καλύψεις τα κόστη ανεφοδιασμού. Η μέση τιμή που διαπίστωσα, σε πόλη, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακούς δρόμους και βουνό, δεν ήταν κάτω από 12 λίτρα στα 100 χλμ. Βέβαια, όταν το πήγαινα απλά βόλτα, πλησίαζα και τα 10 λίτρα, κάτι που περίπου κατάφερνα στον αυτοκινητόδρομο, έχοντας σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα, από το cruise control, που έχει και λειτουργία adaptive, δηλαδή αυξομειώνει την ταχύτητα ανάλογα με το προπορευόμενο. Πλούσιο και σε λοιπά συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.

Συμπερασματικά, με τιμές από 93.400 ευρώ (η έκδοση δοκιμής κοστίζει 132.300 ευρώ, με τόσα έξτρα που διαθέτει First Edition + Explorer Pack), επιλέγεις ένα «εργαλείο» που όμοιό του δεν θα βρεις στον ανταγωνισμό. Πάντως, υπάρχει και δίλιτρη έκδοση με 200 ίππους, από 87.300 ευρώ, αλλά και τρίλιτρη βενζίνης, από 94.500 ευρώ. Ένα διαμερισματάκι, σε τιμή ευκαιρίας!

 
SHARE

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK

 

HIGHLIGHTS

21+ Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.

ΚΕΘΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ 1114 ή 210 923777.

21+ Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.

ΚΕΘΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ 1114 ή 210 923777.