Οδηγούμε το ηλεκτρικό Audi e-tron 55 quattro

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Audi, το e-tron, αποτελεί προπομπό μιας στρατιάς εξηλεκτρισμένων εκδόσεων και ήρθε η ώρα να το γνωρίσει ο κόσμος.

Ας ασχοληθούμε και με κάτι που σε κάνει να ξεφεύγεις από την καθημερινότητα του κορονοϊού, χωρίς να εφησυχάζουμε βέβαια, διατηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας.

Πρόσφατα οδήγησα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Audi, το e-tron, που αποτελεί προπομπό μιας στρατιάς εξηλεκτρισμένων εκδόσεων καθώς η γερμανική μάρκα με τα τέσσερα διακτυλίδια θα έχει έως το 2025 από μια τέτοια έκδοση σε κάθε μοντέλο της.

Επιβλητικό σε διαστάσεις και βάρος (2.265 κιλά), το Audi e-tron με μήκος 4,90 μ., πλάτος 1,94 μ. και ύψος 1,62 μ., διαθέτει αναλογίες γεροδεμένου αθλητή, με σχεδίαση που δεν περνά απαρατήρητη στο δρόμο.

Η μάσκα Singleframe σε γκρι ανοικτό χρώμα και ο διαχύτης δίχως απολήξεις, κάνουν τον κόσμο που το βλέπει να αντιλαμβάνεται ότι πράγματι είναι ηλεκτρικό, ενώ οι εικονικοί εξωτερικοί καθρέπτες, με κάμερες που μεταφέρουν την εικόνα μπροστά στις πόρτες, είναι κάτι από το μέλλον που συναντάμε στο σήμερα.

Παράλληλα, η επίπεδη οροφή ενδυναμώνει την αεροδυναμική, σε συνδυασμό με την προστασία κάτω από το αμάξωμα, χαρίζοντας αεροδυναμικό συντελεστή 0,27, που είναι κορυφαίο νούμερο στα μεγάλα SUV.

Πέραν αυτών, η ύπαρξη δαγκανών φρένων σε πορτοκαλί χρώμα, αναδεικνύουν τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, που με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, αποδίδει συνολικά 408 ίππους (300 kW) και ροπή 600 Nm μεταξύ 2.250 και 3.250 σ.α.λ. Απίστευτη δύναμη που χαρίζει επιτάχυνση 5,7 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 200 χλμ./ώρα.

Δεδομένων αυτών, το e-tron είναι τετρακίνητο (συνεχώς μεταβαλλόμενη ροπή στους δύο άξονες) με ιδανική κατανομή βάρους 50-50 σε κάθε άξονα (κεντρικά τοποθετημένη η μπαταρία των 700 κιλών!), γεγονός που του επιτρέπει να πατά εξαιρετικά στον δρόμο, να έχει θεαματική συμπεριφορά στις στροφές, ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες, χάρη και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με λειτουργία Audi drive select και επτά προφίλ κίνησης και προσαρμοζόμενης απόσβεσης που μεταβάλει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έως και 7,6 εκ.

Ευρισκόμενος στην καμπίνα, διαπιστώνεις, πέραν του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα του ταμπλό, την τεχνολογία στο απόγειό της, με μεγάλες οθόνες αφής, ψηφιακό κόκπιτ και περίτεχνο διακόπτη αντί μοχλού ταχυτήτων. Πολυτέλεια και ευρυχωρία σε μια τεράστια καμπίνα (2,93 μ. μεταξόνιο) για πέντε επιβάτες με πλούσιο χώρο αποσκευών 600 λίτρων (+60 λίτρα κάτω από το κάλυμμα), συνθέτουν ένα περιβάλλον που σε προδιαθέτει για ταξίδι, γνωρίζοντας, βέβαια, τους κανόνες οδήγησης ενός ηλεκτρικού. Δηλαδή, αν πηγαίνεις στα κόκκινα, ούτε που να το σκεφτείς ότι τα 400 χλμ. ονομαστικής αυτονομίας, θα σε φτάσουν. Με συντηρητική οδήγηση και ενδιάμεση φόρτιση από ταχυφορτιστή, τώρα που υπάρχουν αρκετοί στους αυτοκινητοδρόμους, μπορείς να απολαύσεις το ταξίδι.

Πάντως, στην πόλη, μπορείς να κινηθείς για μέρες χωρίς να το ξαναφορτίσεις. Κι αυτό επειδή έχει δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας με δύο τρόπους: με την ανάκτηση κατά το ελεύθερο ρολάρισμα, όταν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι και με την ανάκτηση κατά την πέδηση, όταν πατήσεις το πεντάλ του φρένου. Και στις δύο περιπτώσεις οι ηλεκτρικοί κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες και μετατρέπουν την κινητική ενέργεια του e-tron σε ηλεκτρική.

Για επιβραδύνσεις μέχρι και τα 0,3g η ανάκτηση γίνεται μόνο μέσω των ηλεκτροκινητήρων, κάτι που αντιστοιχεί στο 90% της πέδησης στην πόλη. Τα φρένα εμπλέκονται μόνο όταν πατήσεις το πεντάλ του φρένου με περισσότερα από 0,3g. Για παράδειγμα, όταν φρενάρεις από τα 100 χλμ./ ώρα το Audi e-tron μπορεί να ανακτήσει ηλεκτρική ενέργεια με μέγιστη τιμή ροπής και ισχύος έως 300 Nm και 220 kW, που αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 70% της συνολικής ισχύος.

Επίσης, ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των φρένων, αποφασίζει εάν το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιήσει τους ηλεκτροκινητήρες, τα φρένα ή συνδυασμό και των δύο -ανεξάρτητα σε κάθε άξονα- για την ανάκτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μετάβαση από την πέδηση με τον ηλεκτροκινητήρα σε αυτή με τα φρένα είναι τόσο ομαλή και προοδευτική που δεν γίνεται καν αντιληπτή από τον οδηγό, ενώ η ισχύς πέδησης παραμένει σταθερή.

Εξοπλισμένο στάνταρ με το MMI navigation plus, με μετάδοση δεδομένων σε ταχύτητα LTE, Wi-Fi hotspot, Audi connect με πολλές online υπηρεσίες, προσφέρει τη συνατότητα μέσω της εφαρμογής myAudi, να προγραμματίσεις, να ελέγχεις από απόσταση και να παρακολουθήσεις τη διαδικασία φόρτισης ή τον απομακρυσμένα ρυθμιζόμενο κλιματισμό του Audi e-tron.

Το μοντέλο διαθέτει υπερ-πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Στο βασικό σύστημα του πακέτου Tour assist είναι το adaptive cruise assist, που σε ταχύτητα έως 200 χλμ./ώρα, υποβοηθά τον οδηγό στην επιτάχυνση, στο φρενάρισμα, στη διατήρηση ταχύτητας, στη διατήρηση της απόστασης και στις συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Το σύστημα αυτό συνεργάζεται στενά με την τυπική υποβοήθηση απόδοσης (efficiency assist). Χάρη στην αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων, το Audi e-tron επιβραδύνει και επιταχύνει με βάση τα δεδομένα των αισθητήρων και της πλοήγησης καθώς και των σημάτων κυκλοφορίας.

Εξάλλου, στην πόλη διευκολύνουν πολύ η υποβοήθηση διασταύρωσης, συμπεριλαμβανομένης της υποβοήθησης ελέγχου πίσω κυκλοφορίας, της προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας καθώς και της εξόδου, βελτιώνουν την ασφάλεια, ενώ το σύστημα Audi pre sense 360, διευκολύνει τους ελιγμούς με ακρίβεια εκατοστού, να δείχνουν την κυκλοφορία και να δίνουν μια λεπτομερή εικόνα των τροχών και το Park assist υποβοηθά τη διαδικασία στάθμευσης.

Το μοντέλο διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με τιμές από 84.300 ευρώ…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ