Οδηγούμε το Ford Fiesta Active 1.5d

Το Sport24.gr οδήγησε το νέο Ford Fiesta Active 1.5d και σας παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά του.

Είναι η εποχή των SUV και των crossover, όπως και να το κάνουμε. Η... καταιγίδα των νέων μοντέλων σε αυτές τις κατηγορίες, έχει... πλήξει την αγορά του αυτοκινήτου, με τους υποψήφιους αγοραστές να έχουν πλειάδα επιλογών, καθεμιά με τις δικές της αρετές.

Η Ford, από την πλευρά της, έχει ρίξει μεγάλο βάρος σε αυτά τα μοντέλα, καθώς έχει παρουσιάσει σειρά εκδόσεων με αρκετό ενδιαφέρον. Μια εκ των οποίων, είναι η έκδοση Fiesta Active, που βασίζεται στο Fiesta αλλά είναι υπερυψωμένη, έχοντας χαρακτηριστικά crossover.

Όσον αφορά τον όγκο, είναι κάτι ανάμεσα στο Fiesta και το EcoSport, ενώ σχεδιαστικά, ξεχωρίζουν το body kit προστασίας αμαξώματος, οι ράγες οροφής και οι μοναδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Κι αυτά είναι που τραβούν το μάτι στο δρόμο, βλέποντας ένα αμάξωμα ιδιαίτερο και συνάμα ευχάριστο.

 

Εξίσου αρεστό είναι και στην καμπίνα, με ένα περίτεχνο ταμπλό, όπου δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής, του συστήματος συνδεσιμότητας SYNC3, που ενσωματώνει τα περισσότερα χειριστήρια. Μάλιστα, το σύστημα SYNC φέρει και τη λειτουργία Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης, που πρώτο το Fiesta λανσάρισε το 2013.

Η θέση οδήγησης είναι σαφώς ψηλότερα από του Fiesta και εν γένει τα καθίσματα είναι καλαίσθητα και “αγκαλιάζουν” σωστά το σώμα. Σχετικά μαλακά πλαστικά και φινίρισμα υψηλού επιπέδου, κάνουν το Fiesta Active να ανεβαίνει επίπεδο, ακόμα και σε επίπεδο ευρυχωρίας και άνεσης, ακόμα και στα πίσω καθίσματα που τρεις ενήλικες θα φιλοξενηθούν σχετικά εύκολα.

 

Μου έκανε εντύπωση το μοτέρ πετρελαίου που δοκίμασα. Ο 1.5L EcoBlue, είναι νέας γενιάς, αποδίδοντας 120hp στις 3.600 σ.α.λ., με 270Nm ρποπής, διαθέσιμα μεταξύ 1.750 και 2.500 σ.α.λ. Οι μηανικοί έκαναν πολύ καλή δουλειά, καθώς αύξησαν ισχύ και ροπή, όμως μείωσαν τον θόρυβο και τους ρύπους. Η ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής δίνει “ανάσες” στον κινητήρα, ο υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας βοηθά την απόκριση του turbo και το σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης είναι ακριβές. Ο συνδυασμός με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, μπορώ να πω ότι είναι ιδανικός και αποδοτικός. Οι αλλαγές ομαλές, με ρεπρίζ όταν το χρειάστηκα και χωρίς να πιέζω στο όριο των στροφών για αλλαγές, πέτυχα 5,2 λίτρα μέση κατανάλωση πετρελαίου στα 100 χλμ. Οικονομικό και ζόρικο, εκεί που έπρεπε.

Παράλληλα, έχει και καλύτερο πάτημα στο δρόμο. Το αμάξωμα φέρει 36% περισσότερο ατσάλι βορίου σε κομβικά σημεία για μεγαλύτερη αντοχή, ενώ θετική είναι η ατμόσφαιρα στην καμπίνα είναι ευχάριση χάρη στην ηχομόνωση, επειδή τοποθετήθηκαν ειδικά διαμορφωμένα πλαστικά καλύμματα κάτω από τον κινητήρα, την καμπίνα και τον ημιάκαμπτο άξονα. Οδηγικά, θα ικανοποιήσει τον μέσο οδηγό. Δεν είναι ουδέτερο στη συμπεριφορά του και με αρχιτεκτονική αναρτήσεων που εξασφαλίζουν 10% καλύτερο κράτημα στις στροφές (corner grip). Νέα και η αντιστρεπτική δοκός που πλέον είναι κοίλη και με μεγαλύτερη διάμετρο στοιχείο που μειώνει τις κλίσεις, βελτιώνοντας συγχρόνως και την απόκριση του τιμονιού. Συνολικά, χάρη στα πιο άκαμπτα σημεία σύνδεσης με το πλαίσιο, εξασφαλίζεται 15% μεγαλύτερη συνολική ακαμψία, για πιο άμεσο έλεγχο του αμαξώματος.

Κι επειδή είναι crossover, εκτός από την εμφάνιση έπρεπε και να αποδεικνύει τον χαρακτήρα του. Γι αυτό, υπάρχει ειδική ρύθμιση στην ανάρτηση και μπροστά αποσβεστήρες με υδραυλικούς αναστολείς για ακόμη περισσότερη άνεση κατά την κίνηση εκτός δρόμου, ενώ ενισχύθηκαν τα ψαλίδια εμπρός. Ενα ακόμη στοιχείο του Fiesta Active, είναι ότι απενεργοποιείται το ESP και τα 3 επιλέξιμα προφίλ ρύθμισης: τα Normal, Eco και Slippery, προσαρμόζουν τη λειτουργία κινητήρα και ηλεκτρονικών ανάλογα το που κινείται το όχημα.

 

Ιδιαίτερα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός σε συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού. Συνολικά 15 είναι οι διαθέσιμες τεχνολογίες και πολλές εξ αυτών είναι στάνταρ εξοπλισμός διαφόρων εκδόσεων.

Το Σύστημα Περιορισμού της Ταχύτητας (Adjustable Speed Limit Device - ASLD), η Προειδοποίηση Εκτροπής από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning – LDW) και η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Aid - LKA), είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις). Πέραν αυτών, ανάλογα την έκδοση διατίθενται Αυτορυθμιζόμενο Σύστημα Ελέγχου Ταχύτητας (Adaptive Cruise Control – ACC), Αισθητήρες παρκαρίσματος, Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition – TSR), Σύστημα Ελέγχου Επαγρύπνησης του Οδηγού (Driver Alert Control – DAC), Αυτόματη Εναλλαγή Μικρής / Μεγάλης Σκάλας Προβολέων (AutoHighBeam – AHB), Σύστημα ένδειξης Απόστασης από το Προπορευόμενο Αυτοκίνητο (Distance Indication), Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning), Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (Collision Mitigation System), Αναγνώριση πεζών (Pedestrian Detection), Σύστημα Προειδοποίησης Κάθετα Κινούμενων Οχημάτων (Cross Traffic Alert – CTA), Σύστημα Ελέγχου Τυφλού Σημείου (Blind Spot Information System – BLIS) και Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης και Αναχώρησης από Θέση Στάθμευσης για παράλληλο και κάθετο παρκάρισμα (Active Park Assist with Perpendicular Parking & Park Out Assist).

Γενικά, το Fiesta Active στην έκδοση δοκιμής με τιμή 19.892 ευρώ, είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο, σβέλτο στην πόλη, με χώρους τηρουμένων των αναλογιών και δυνατόυτητες κίνησης εκτός δρόμου. Πάντως, οι τιμές ξεκινούν από τα 13.536 ευρώ, στην έκδοση βενζίνης 1.1 lt και στην έκδοση πετρελαίου 1.5 lt – 85 hp, από 16.058 ευρώ...

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

Η Natalie Portman είναι ο νέος Thor και άλλα 12 σαρωτικά νέα της Marvel

Η επιστροφή του Blade, το αδιανόητο καστ του Eternals, η μοίρα των X-Men και όλα όσα αποκάλυψε χτες το στούντιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ