ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε την τετρακίνητη Jaguar F Pace

Οδηγούμε την τετρακίνητη Jaguar F Pace
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Η Jaguar F-Pace είναι ένα δυναμικό σε αναλογίες μοντέλο. Φινέτσα, χαρακτήρας, ποιότητα κατασκευής και κύλισης, δύναμη που τη νιώθεις και τιμή που την αισθάνεσαι…

Αποτελεί το βρετανικό… βήμα, όπως άλλωστε σημαίνει και το όνομά της, απέναντι στα γερμανικά premium SUV κι έχει να αντιπαραθέσει πολλές αρετές.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Στα μεσαία SUV, η F-Pace είναι ένα αυτοκίνητο που και μόνο από την ύπαρξη της κεφαλής του Ιαγουάρου στο σήμα, μπροστά στη μάσκα και ολόκληρο το αιλουροειδές στην πίσω πόρτα, σε προκαλεί να το οδηγήσεις. Μάλιστα, στο δρόμο φάνηκε να παραξενεύει πολλούς, καθώς έβλεπαν ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, με σήμα που δεν το έχουν συνηθίσει στο μάτι. Και πώς να γίνει αυτό, αφού δεν κυκλοφορούν και πολλές στην Ελλάδα!

Η Jaguar F-Pace είναι ένα δυναμικό σε αναλογίες μοντέλο, με 4,7 μ. μήκος και ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα για 5 ενήλικες, με το πορτ-μπαγκάζ των 650 λίτρων, να είναι απίστευτα μεγάλος.

Σχεδιαστικά, η μυώδης μάσκα, δίνει το στίγμα, όπως και οι λεπτομέρειες αλουμινίου, μπροστά, στο περίγραμμα των παραθύρων και στις ράγες οροφής, αλλά και τα LED φώτα, εμπρός - πίσω. Απουσιάζουν χαρακτηριστικά διαφοροποίησης στις ποδιές, κάτι που θα του έδινε ένα περισσότερο off παρά on road χαρακτήρα, αλλά μάλλον αυτό ήθελαν οι Βρετανοί. Ένα πολυτελές SUV δρόμου, που όμως, με την τετρακίνηση που διαθέτει η έκδοση δοκιμής, μπορεί να κινηθεί και σε χωμάτινα τμήματα, με ιδιαίτερες αξιώσεις.

Στην καμπίνα, η απλότητα είναι σχετική, καθώς υπάρχουν αρκετοί διακόπτες, όμως διαθέτει οθόνη αφής που σε καλοσωρίζει με τη λέξη Jaguar, διακόπτη για το ηλεκτρικό χειρόφρενο και περιστροφικό διακόπτη για το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οδηγούμε την τετρακίνητη Jaguar F Pace
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Ως προς την ποιότητα, δεν μπορεί να υπάρχουν αντιρρήσεις, καθώς τα δέρματα παντού και ειδικά στα μπάκετ καθίσματα, με αυτή τη γκρι – μαύρη ταπετσαρία, είναι εκτός από καλαίσθητα και εντυπωσιακά.

Πατώντας τον διακόπτη εκκίνησης στο ταμπλό, ο γλυκός ήχος από το δίλιτρο μοτέρ πετρελαίου, προϊόν εσωτερικής εξέλιξης στη Jaguar Land Rover, σου δίνει το έναυσμα να γυρίσεις τον διακόπτη στο D και να ξεκινήσεις. Γρήγορα θέλεις, πιο ήρεμα, ίσως, όλα θα τα διαπιστώσεις στην πορεία. Τα 180 άλογα είναι πρόθυμα, με τη θηριώδη ροπή των 430 Nm, να παράγεται από τις 1.750 σ.α.λ. έως τις 2.500 σ.α.λ. Εργοστασιακά η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα έρχεται στα 8,7 δευτ. Κάπου εκεί σημείωσα κι εγώ, ενώ δεν έφθασα την τελική ταχύτητα των 208 χλμ./ώρα.

Δεν χρειάζεται άλλωστε. Η συνεργασία με το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξαιρετική, Οι αλλαγές απίστευτα γρήγορες και σε καμία περίπτωση δεν θα σε κρεμάσει το ακριβές κιβώτιο. Θέλει να προσέχεις λίγο και την κατανάλωση, η οποία έδειξε 7 λίτρα και κάτι, χωρίς πολλά ζόρια. Είναι καλή τιμή, δεδομένης της ισχύος. Εχεις πάντως την επιλογή Eco, για πιο οικονομική οδήγηση, χωρίς επιδόσεις, όμως, που αν θέλεις να τις ξαναέχεις, μπορείς κάλλιστα να παίξεις με τις μανέτες στο τιμόνι, που αλλάζουν χειροκίνητα τις σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, για μεγαλύτερη αμεσότητα.

Οδηγούμε την τετρακίνητη Jaguar F Pace
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Η καλοστημένη, ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, λειτουργούν ευεργετικά στο δρόμο, το πάτημα είναι άψογο, το κράτημα στις στροφές ενδεδειγμένο και οι θόρυβοι στην καμπίνα σχεδόν ανύπαρκτοι, εξαιτίας της ηχομόνωσης και της πολύ καλής αεροδυναμικής.

Το μοτέρ τραβά με ευκολία τα λίγο κάτω από 1800 κιλά το αμαξώματος, που πάλι καλά που είναι τόσα, διότι αν οι μηχανικού δεν έβαζαν πολύ αλουμίνιο (80%), τότε οπωσδήποτε θα ήταν βαρύτερο, με όποιες συνέπειες σε επιδόσεις και κατανάλωση. Παράλληλα με το All Surface Progress Control (ASPC) 4, ένα σύστημα ελέγχου ταχύτητας, μπορείς να κινηθείς καλύτερα σε καταστάσεις χαμηλής πρόσφυσης.

Ως προς την ασφάλεια, έχοντας αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP, φέρει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό σε συστήματα και υποστήριξης οδηγού, σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και σύστημα παρακολούθησης κατάστασης οδηγού.

Οδηγούμε την τετρακίνητη Jaguar F Pace
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Η τιμή της έκδοσης δοκιμής F- PACE 2. 0lt – 180hp Diesel AWD 5 Door Auto R-Sport, ανέρχεται στα 108.233 ευρώ, ωστόσο οι τιμές της F-Pace, στην πισωκίνητη έκδοση, ξεκινούν από 59.600 ευρώ (δίλιτρη πετρελαίου με 163 ίππους), ενώ στην τετρακίνητη από 68.600 ευρώ (δίλιτρη πετρελαίου με 180 ίππους).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ