ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέο επιχειρηματικό μοντέλο της Nissan, πρόθεση να κλείσει εργοστάσιο

Νέο επιχειρηματικό μοντέλο της Nissan, πρόθεση να κλείσει εργοστάσιο
© 2017 NISSAN

Η Nissan ήδη έχει στραφεί στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, έχει το Leaf ως κορωνίδα, το αμιγώς ηλεκτρικό, 5θέσιο και 5θυρο μοντέλο, καθώς και το ηλεκτρικό NV200 για επαγγελματική και επιβατική χρήση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία μετασχηματίζεται. Η στροφή προς φιλικότερες, προς το περιβάλλον, πηγές ενέργειας, έχει επηρεάσει κατά πολύ τον κλάδο των κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, περνώντας πρώτα από την ήπια και plug-in υβριδική τεχνολογία.

Αυτό σημαίνει, αναπροσαρμογή προτεραιοτήτων και στόχων, νέες επενδύσεις και αλλαγή στρατηγικής. Η Nissan, ήδη έχει στραφεί στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, έχει το Leaf ως κορωνίδα, το αμιγώς ηλεκτρικό, 5θέσιο και 5θυρο μοντέλο, καθώς και το ηλεκτρικό NV200 για επαγγελματική και επιβατική χρήση.

Η ιαπωνική εταιρεία, χωρίς καλά καλά να ξεπεράσει τον κλυδωνισμό από την υπόθεση του πρώτη διευθύνοντα συμβούλου της Κάρλος Γκον, με τον οποίο είναι σε δικαστικά διαμάχη, ανακοίνωσε μόλις, ένα τετραετές πλάνο για επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης, χρηματοοικονομικής σταθερότητας και κερδοφορίας έως το τέλος της χρήσης 2023.

Στο πλάνο αυτό, αναμένεται εξορθολογισμός για μη κερδοφόρες δραστηριότητες και πλεονάζουσες εγκαταστάσεις, κάτι που σημαίνει ότι ενδέχεται να κλείσει και εργοστάσια παραγωγής.

Με την εφαρμογή του σχεδίου, η Nissan στοχεύει σε περιθώριο κέρδους 5% και σε παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 6%, έως το τέλος της χρήσης 2023, συμπεριλαμβανομένων αναλογικών συνεισφορών από την επιχείρηση κοινού μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50%, στην Κίνα.

Το τετραετές σχέδιο επικεντρώνεται σε δύο στρατηγικούς τομείς:

1) Εξορθολογισμός

Η εταιρεία θα μειώσει την παραγωγή κατά 20%, σε έως 5,4 εκατομμύρια μονάδες ετησίως.

Θα μειώσει κατά 20% τις εγκαταστάσεις της, ώστε να είναι οι υπόλοιπες λειτουργικά πιο κερδοφόρες.

Θα μειώσει κατά 20% και τη γκάμα των μοντέλων της, παγκοσμίως, από 69 σε λιγότερα από 55 μοντέλα.

Θα περιορίσει το σταθερό κόστος κατά περίπου 300 δισεκατομμύρια γιεν

Εχει πρόθεση να κλείσει το εργοστάσιο της Βαρκελώνης, με αποτέλεσμα να χαθούν 2.800 θέσεις εργασίας.

Θα ενοποιήσει την παραγωγή της Βόρειας Αμερικής στα βασικά μοντέλα

Θα κλείσει τις εγκαταστάσεις στην Ινδονησία και θα επικεντρωθεί στις εγκαταστάσεις της Ταϊλάνδης, ως ενιαίας βάσης παραγωγής στην ASEAN (Ασία, Ωκεανία).

Θα αναδιατάξει τη συνεργασία της στη «Συμμαχία» με τη Renault και τη Mitsubishi.

2) Νέες προτεραιότητες

Θα εστιάσει στις βασικές επιχειρησιακές δραστηριότητες της σε: Ιαπωνία, Κίνα και Βόρεια Αμερική

Θα αξιοποιήσει στοιχεία του ενεργητικού της Συμμαχίας για τη διατήρηση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της σε: Νότια Αμερική, ASEAN και Ευρώπη

Φεύγει το σήμα Datsun από Νότια Κορέα και Ρωσία

Θα εστιάσει σε βασικές κατηγορίες μοντέλων, σε ηλεκτρικά και σπορ αυτοκινήτων

Θα λανσάρει 12 μοντέλα στους επόμενους 18 μήνες

Θα αυξήσει τη γκάμα των ηλεκτρικών, συμπεριλαμβανομένου του e-POWER, με στόχο πάνω από 1 εκατομμύριο πωλήσεις έως το τέλος της χρήσης 2023,

Θα λανσάρει δύο ακόμη ηλεκτρικά στην Ιαπωνία και τεσσάρων ακόμη οχημάτων e-POWER, ώστε να αντιστοιχούν στο 60% των πωλήσεων

Θα λανσάρει το προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT σε περισσότερα από 20 μοντέλα σε 20 αγορές, ώστε πάνω από 1,5 εκατομμύρια οχήματα να είναι εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα, σε ετήσια βάση, έως το τέλος της χρήσης 2023.

Ειδικά, όσον αφορά στη Συμμαχία «Nissan Motor Co. Ltd, Groupe Renault και Mitsubishi Motors Corporation», η Nissan αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο στην κατηγορία C-SUV, στην αυτόνομη οδήγηση και στην ηλεκτροκίνηση.

Οι ηγέτες των τριών εταιρειών, ενέκριναν τις αρχές του συστήματος «leader – follower», που θα εξοικονομήσει επενδύσεις κατά 40% και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:

Τη δημιουργία ενός «οχήματος - μήτρα» (leader αυτοκίνητο) σε κάθε κατηγορία και την κατασκευή «οχημάτων – αδέλφια» από την ηγέτιδα εταιρεία, με την υποστήριξη των υπολοίπων μελών της Συμμαχίας.

Τη συνέχιση στην κοινή χρήση προϊόντων σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μια κατηγορία όπου το μοντέλο «leader-follower» έχει ήδη εφαρμοστεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ