ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μπήκε στο εργοστάσιο παραγωγής το πρώτο ηλεκτρικό SUV της VW

Μπήκε στο εργοστάσιο παραγωγής το πρώτο ηλεκτρικό SUV της VW

Η «ηλεκτρική» επίθεση της Volkswagen συνεχίζεται με την παραγωγή του ID.4 στο Zwickau της Πολωνίας – παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η Volkswagen έχει βάλει ως στόχο να γίνει ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς στην ηλεκτρική κινητικότητα. Για το σκοπό αυτό, ο όμιλος επενδύει περίπου 33 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024, εκ των οποίων 11 δισεκατομμύρια ευρώ προορίζονται μόνο για τη Volkswagen, η οποία αναμένει να παράγει 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2025.

Μετά το ID.3, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της νέας γενιάς που βασίζεται σε μια ειδική, αρθρωτή πλατφόρμα (ΜΕΒ), το οποίο ήδη λανσαρίστηκε στην αγορά και στην Ελλάδα στις αρχές Σεπτεμβρίου, η VW έβαλε στο εργοστάσιο παραγωγής το ID.4, το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται σε αυτή τη πλατφόρμα και το πρώτο της ηλεκτρικό SUV.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Το ID.4 κατασκευάζεται στο Zwickau και για πρώτη φορά, ένα μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων μετατρέπεται εξ ολοκλήρου σε ηλεκτρική κινητικότητα, σε όλη την αλυσίδα παραγωγής, με επενδύσεις ύψους περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Όλες οι εργασίες μετατροπής θα ολοκληρωθούν όπως έχει προγραμματιστεί φέτος. Το 2021, το πρώτο πλήρες έτος παραγωγής ως εργοστάσιο ηλεκτρικών (EV), περίπου 300.000 ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται σε αυτή τη πλατφόρμα (MEB) θα παραχθούν στο εργοστάσιο Zwickau. Ετσι, θα καταστεί το μεγαλύτερο και πιο αποτελεσματικό εργοστάσιο EV στην Ευρώπη. Πέραν αυτών, η προπαραγωγή του ID.4 έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο Anting στην Κίνα, ενώ το εργοστάσιο Chattanooga θα ξεκινήσει την παραγωγή ID.4 το 2022.

Volkswagen brand CEO Ralf Brandstätter standing next to the first series vehicle made in Saxony at the start of ID.4 series production in Zwickau.
Volkswagen brand CEO Ralf Brandstätter standing next to the first series vehicle made in Saxony at the start of ID.4 series production in Zwickau. OLIVER KILLIG

Για τη Volkswagen, τα ID.4 και ID.3 είναι ορόσημα, καθώς η μάρκα ξεκινάει προς την πλήρη ουδετερότητα από άνθρακα έως το 2050 - ευθυγραμμισμένη με τους κλιματικούς στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού. Μάλιστα η εταιρεία σκοπεύει να πουλήσει το μοντέλο ειδικά σε περιοχές, όπως η Σαξονία, της οποίας το ηλεκτρικό προέρχεται από «πράσινες» πηγές, ουδέτερες από άνθρακα.

Οσον αφορά στο ID.4, έχει κοντό μπροστινό άκρο, μακρύ μεταξόνιο, και μεγάλους χώρους. Αρχικάθα προσφέρεται μεκίνηση στους πίσω τροχούςκαι αργότερα μετετρακίνηση. Η μπαταρία υψηλής τάσης, βρίσκεται κάτω από το χώρο επιβατών, και προσφέρειαυτονομίαέως και 500 χιλιόμετρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ