Mini με 306 άλογα!

Το νέο MINI John Cooper Works Clubman και το νέο MINI John Cooper Works Countryman.

Φωτιά στην άσφαλτο θέλει να βάλει η βρετανική κατασκευάστρια εταιρία πολυτελών αυτοκινήτων MINI (του ομίλου της BMW), η οποία λανσάρει δύο μοντέλα, τα ισχυρότερα στην 60-χρονη ιστορία της με έγκριση τύπου για δημόσιο δρόμο.

Ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας αποδίδει 306 hp στα νέα  MINI John Cooper Works Clubman και ΜΙΝΙ John Cooper Countryman. Και στις δύο περιπτώσεις, ο εξαιρετικά ισχυρός κινητήρας συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο, 8-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic (με μανέτες αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι), με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα, σύστημα τετρακίνησης ALL4, ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο, και πρόσθετες ενισχύσεις στη δομή του αμαξώματος, τις βάσεις του κινητήρα και τις συνδέσεις στο πλαίσιο. 

Η τελευταία γενιά του 4-κύλινδρου, δίλιτρου κινητήρα που εξελίχθηκε για τα μοντέλα John Cooper Works με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo υπερέχει της προηγούμενης κατά 75 hp στις μέγιστες τιμές ισχύος. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 100 Nm στα 450 Nm, ενώ ανάλογη είναι και η αύξηση της επιτάχυνσης.

Το νέο MINI John Cooper Works Clubman επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτ., ενώ το νέο ΜΙΝΙ John Cooper Countryman σε 5,1 δευτ. – 1,4 και 1,5 ταχύτερα σε σχέση με τα αντίστοιχα προηγούμενα μοντέλα.

 

Συγκριτικά με το MINI Cooper S Clubman και το MINI Cooper S Countryman, η ισχύς έχει αυξηθεί από 39 hp που ήταν πριν σε 114 hp. Στα ανώτερα χαρακτηριστικά επιδόσεων προστίθεται μία σειρά ειδικών στοιχείων σχεδίασης και εξοπλισμού που υπογραμμίζουν την αποκλειστική και σπάνια φύση αυτών των δύο μοντέλων της οικογένειας John Cooper Works.

Τα νέα μοντέλα, υπάρχει νέο σύστημα εξάτμισης με αξιοσημείωτη διαμόρφωση ήχου και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης που πληροί το πρότυπο Euro 6d-TEMP, έχει ειδικό σχεδιασμό και σετάρισμα πλαισίου, νέο, μεγαλύτερο σπορ σύστημα πέδησης John Cooper Works, εξαιρετικά άκαμπτη δομή αμαξώματος, βάσεις κινητήρα και συνδέσεις πλαισίου καθώς και νέους προβολείς LED με λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων Matrix και πίσω φώτα LED σε σχέδιο Βρετανικής Σημαίας (Union Jack) στο νέο MINI John Cooper Works Clubman.

Επίσης, το νέο αυτόματο κιβώτιο περιλαμβάνει ένα μπλοκέ διαφορικό που μειώνει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ των εμπρός τροχών. Υπό συνθήκες φορτίου, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παραχθεί ένα ποσοστό εμπλοκής έως 39%. Το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό είναι συνδεδεμένο με το DSC (Dynamic Stability Control), που βοηθά στην πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη ή σε κακές καιρικές συνθήκες και στη δυναμική, σπορ συμπεριφορά στις στροφές. Με την εμπλοκή, εάν παρατηρηθεί τάση ολίσθησης στον έναν από τους δύο εμπρός τροχούς, η ροπή μεταφέρεται στον άλλο τροχό, αποτρέποντας έτσι την απώλεια πρόσφυσης – ακόμα και με διαφορετικούς συντελεστές τριβής μεταξύ αριστερού και δεξιού τροχού. Με τον ίδιο τρόπο, το μπλοκέ διαφορικό υποστηρίζει την ευελιξία του αυτοκινήτου στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης ή σε δυναμικές επιταχύνσεις στην έξοδο των στροφών, εφαρμόζοντας στοχευμένη κατανομή της ροπής.

 

Στο σύστημα τετρακίνησης, ο ευφυής εγκέφαλος είναι συνδεδεμένος με το DSC Dynamic Stability Control και υπολογίζει σταθερά την ιδανική κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης με το DSC απενεργοποιημένο, μεταφέρει τη ροπή, κατά παράδοση, στους εμπρός τροχούς. Έτσι, η κινητήρια ισχύς μετατρέπεται σε ώθηση προς τα εμπρός με μέγιστη απόδοση. Αλλά εάν ο εγκέφαλος του DSC ανιχνεύσει κίνδυνο ολίσθησης στους εμπρός τροχούς, σε κλάσμα του δευτερολέπτου, ο πολύδισκος συμπλέκτης (Hang-on) θα μεταφέρει τη ροπή στους πίσω τροχούς με τη βοήθεια μιας ηλεκτροϋδραυλικής αντλίας…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ