ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κι όμως, το υδρογόνο είναι παρόν και μέλλον – τι σχεδιάζει η Hyundai

Κι όμως, το υδρογόνο είναι παρόν και μέλλον – τι σχεδιάζει η Hyundai

Η κορεατική μάρκα παρουσίασε το αύριο του υδρογόνου στο H2 Mobility + Energy Show 2020 στην Κορέα.

Το υδρογόνο αποτελεί ένα απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο και οπωσδήποτε μια εναλλακτική λύση απέναντι στα ορυκτά καύσιμα, που μπορεί κάλλιστα να συνδυαστεί με ηλεκτροκίνηση.

Πολλές εταιρείες έχουν δείξει δείγματα γραφής, εδώ και περίπου 20 χρόνια. Στις ΗΠΑ, στη Γερμανία, στην Κορέα, στην Ιαπωνία, έβαλαν υδρογονοκίνητα οχήματα στους δρόμους, σε πιλοτικές δοκιμές, ενώ πουλήθηκαν και αρκετά μοντέλα, ΙΧ και φορτηγά. Όμως, το θέμα με το υδρογόνο είναι η αποθήκευση και κυρίως η μεταφορά, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα επαρκές δίκτυο ανεφοδιασμού. Εκεί έγκειται η δυσκολία ανάπτυξης της υδρογονοκίνησης.

Ωστόσο, υπάρχουν εταιρείες που έχουν βάλει πείσμα να πετύχουν στην υδρογονοκίνηση και η Hyundai, έχοντας παρουσιάσει το πρωτοποριακό NEXO, το 2018, με τις πωλήσεις του 2019 να αγγίζουν περίπου τα 5.000 οχήματα κατακτώντας την κορυφή στις πωλήσεις των FCEV παγκοσμίως.

Κι όμως, το υδρογόνο είναι παρόν και μέλλον – τι σχεδιάζει η Hyundai

Μάλιστα, για να καταλάβετε πόσο «καθαρό» είναι το Nexo, η ολυμπιονίκης κολύμβησης και brand ambassador της Hyundai στην Ισπανία, Mireia Belmonte, έτρεχε σε διάδρομο γυμναστικής τοποθετημένο μέσα σε μια φούσκα που συνδέονταν με το σωλήνα εξάτμισης ενός Hyundai NEXO, αναπνέοντας τις εκπομπές κατευθείαν από το όχημα καθώς βρίσκονταν σε λειτουργία.

Το Hyundai NEXO, είναι ένα ηλεκτρικό όχημα FCEV δεύτερης γενιάς με αυτονομία 609 χιλιομέτρων με μια μόνο φόρτιση. Εκπέμπει μόνο καθαρούς υδρατμούς και καθαρίζει τον αέρα κατά την οδήγηση, φιλτράροντας κατά 99,9% το οξυγόνο. Οι κυψέλες καυσίμου, οι ηλεκτρικές μηχανές, οι μπαταρίες και οι δεξαμενές υδρογόνου αλληλοσυμπληρώνονται τροφοδοτώντας αυτό το FCEV. Όταν το υδρογόνο που αποθηκεύεται στις δεξαμενές διέρχεται από την μπαταρία, διασπάται σε πρωτόνια και ηλεκτρόνια. Η ροή ηλεκτρονίων που δημιουργείται στην κυψέλη καυσίμου παρέχει ηλεκτρική ενέργεια για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα πρωτόνια αντιδρούν με τα μόρια οξυγόνου στον αέρα που παράγει θερμότητα και νερό, τη μόνη εκπομπή του NEXO.

Τώρα, η Hyundai προχωρά ακόμα παραπέρα, καθώς κατά τη διάρκεια του H2 Mobility + Energy Show 2020, που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στην Κορέα, αποκάλυψε πολλά από τα σχέδιά της.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης έκανε την πρεμιέρα του στην Κορέα το HDC-6 NEPTUNE, το ηλεκτρικό φορτηγό της Hyundai κυψελών καυσίμου με υδρογόνου κλάσης 8, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο North American Commercial Vehicle Show τον περασμένο Οκτώβριο. Η Hyundai με το HDC-6 NEPTUNE σκοπεύει να επεκτείνει την ηγετική της θέση στην υδρογονοκίνηση, γεγονός που αναδεικνύει το όραμα της εταιρείας για τη δημιουργία ενός φορτηγού κυψελών υδρογόνου μηδενικών εκπομπών ρύπων και την καινοτομία της για φιλικά προς το περιβάλλον επαγγελματικά οχήματα.

Κι όμως, το υδρογόνο είναι παρόν και μέλλον – τι σχεδιάζει η Hyundai

Η Hyundai σχεδιάζει να λανσάρει το HDC-6 NEPTUNE μέσα στα επόμενα τρία έως τέσσερα χρόνια, αναπτύσσοντας ένα βελτιωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου υψηλότερης αντοχής και ισχύoς, ενδεδειγμένο για βαρέως τύπου φορτηγά.

Παράλληλα, η Hyundai κατά την διάρκεια της έκθεσης παρουσίασε μια κινητή γεννήτρια κυψελών καυσίμου, υποδηλώνοντας τη δυνατότητα των συστημάτων κυψελών καυσίμου να επεκτείνουν τη χρήση τους και σε διαφορετικές βιομηχανίες. Η κινητή γεννήτρια κυψελών καυσίμου της Hyundai χρησιμοποιεί δύο στοίβες κυψελών καυσίμου, όπως επίσης το NEXO, το πρώτο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) στον κόσμο, παράγοντας μέγιστη ισχύ 160 kW. Η άφθονη ισχύ επιτρέπει στη γεννήτρια να χρησιμοποιείται σε διάφορες εφαρμογές, όπως φόρτιση δύο EVs ταυτόχρονα ή ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά. Η κινητή γεννήτρια κυψελών καυσίμου αναδεικνύεται ως εναλλακτική καθαρή λύση έναντι των γεννητριών ντίζελ.

Η εταιρεία, παρουσίασε κι ένα μοντέλο κλίμακας 1:8 του οικοσυστήματος έξυπνης κινητικότητας με Urban Air Mobility (UAM), Purpose Built Vehicles (PBV) και Hub (Mobility Transit Base) που πρωτοεμφανίστηκαν στο CES 2020. Το μοντέλο κλίμακας είναι μινιατούρα που δείχνει το όραμα της Hyundai για ένα μελλοντικό οικοσύστημα κινητικότητας με ενσωματωμένα τα UAM, PBV και Hub.

Κι όμως, το υδρογόνο είναι παρόν και μέλλον – τι σχεδιάζει η Hyundai

Η Hyundai Motor σχεδιάζει να ενσωματώσει το σύστημα κυψελών καυσίμου στο οικοσύστημα έξυπνης κινητικότητας, ειδικά για UAM. Η εταιρεία θα εργαστεί σκοπεύοντας στη μείωση του βάρους του συστήματος κυψελών καυσίμου, αυξάνοντας παράλληλα την απόδοση ισχύος που θα χρησιμοποιηθεί στη λύση κινητικότητας. Αυτό θα επιτρέψει επίσης τη χρήση συστημάτων κυψελών καυσίμου σε τρένα και πλοία.

Η Hyundai συνεργάζεται με ένα ευρύ φάσμα οργανισμών εγχώρια και παγκόσμια σε δημόσιους και ιδιωτικούς τομείς για τη δημιουργία και την τόνωση της παγκόσμιας οικονομίας υδρογόνου προμηθεύοντας οχήματα κυψελών καυσίμου, κατασκευάζοντας περισσότερους σταθμούς φόρτισης υδρογόνου και επεκτείνοντας την εφαρμογή συστημάτων κυψελών καυσίμου σε διαφορετικούς βιομηχανικούς τομείς.

Εξάλλου, τον Σεπτέμβριο του 2019 η Hyundai ξεκίνησε συνεργασία με την Cummins, κορυφαία εταιρεία κινητήρων και γεννητριών, για την παροχή συστημάτων κυψελών υδρογόνου στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων της Βόρειας Αμερική. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες εταιρείες των ΗΠΑ και της Ευρώπη σχετικά με εφαρμογές κυψελών υδρογόνου καθώς σχεδιάζει να επιταχύνει την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά βαρέων υδρογονοκίνητων φορτηγών όπως το XCIENT μέσω της κοινοπραξίας της με την ελβετική εταιρεία H2 Energy αργότερα φέτος.

Η Hyundai υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) με το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ σχετικά με την καινοτόμο τεχνολογία κυψελών καυσίμου και την επέκταση της εφαρμογής της νωρίτερα αυτό το έτος, δεσμεύοντας να μοιραστεί την τεχνογνωσία της στον τομέα αυτό και να αποδείξει δεδομένα για την ανταγωνιστικότητα της ενέργειας υδρογόνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ