ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

"Ιπτάμενο χαλί": Από τη DS στο Cactus

"Ιπτάμενο χαλί": Από τη DS στο Cactus

Ήταν η εμπορική ανεμελιά που επέτρεπε στο πρώτο C4 Cactus να είναι τόσο διαφορετικό: τίποτα δεν το εμπόδιζε να είναι ένα ανάλαφρο Crossover. (PHOTOS)

Ήταν η εμπορική ανεμελιά που επέτρεπε στο πρώτο C4 Cactus να είναι τόσο διαφορετικό: τίποτα δεν το εμπόδιζε να είναι ένα ανάλαφρο Crossover, ένα παιχνίδισμα μιας ιδιότυπης αυτοκινητικής fraternite που έβρισκε την έκφρασή της σε ένα μελλοντικό Citroen.

Η ανεμελιά εκείνη δεν υπάρχει στο C4 Cactus του 2018. Τώρα, το C4 Cactus παίρνει στους ώμους το βαρύ φορτίο του διαδόχου του C4 που παύει να υφίσταται - μέχρι το 2020, τουλάχιστον, όταν θα φανεί κάπως καθαρά πόσο βαθύς είναι ο γκρεμός στον οποίο οδεύει η κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback στην Ευρώπη, στον άγριο κλοιό μιας στρατιάς από Crossovers.

Το βαρύ φορτίο φαίνεται καθαρά στη σχεδιαστική χαλιναγώγηση -καθώς σε μια κατηγορία οικογενειακών, η ελκυστικότητα ενός τολμηρού σχεδίου, είναι αντιστρόφως ανάλογη της χρηστικότητας που ζητείται- και στη δημιουργία ενός C4 Cactus περισσότερο hatchback και λιγότερο Crossover - αν και διατηρεί αυξημένο ύψος από το έδαφος από τον ανταγωνισμό.

"Ιπτάμενο χαλί": Από τη DS στο Cactus

Στην απέναντι όχθη από ένα Volkswagen Golf ή ένα Ford Focus, λοιπόν, το C4 Cactus ρίχνεται με δύο βασικές αρετές: τον Crossover χαρακτήρα –ύψος από το έδαφος (13 εκατ.), λίγο υπερυψωμένη θέση οδήγησης- και την πολύπλευρη «άνεση».

Η άνεση είναι μια αρετή που πάρει πολύ πίσω για τη Citroen: από το πρώτο μονοκόκ σασί της Traction Avant του 1934, μέχρι τη μυθική υδροπνευματική ανάρτηση της DS19 του 1955 που έδινε την αίσθηση του ιπτάμενου χαλιού μιας αραβικής νύχτας. Σήμερα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Citroen Advanced Comfort», το C4 Cactus είναι πιο εξευγενισμένο στην ηχομόνωση, στα υλικά και στο εσωτερικό περιβάλλον, έχει νέα καθίσματα, διαθέτει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους -αυξημένους για τα γόνατα και τους ώμους και 358 λίτρα αποσκευών- παρότι έμεινε ίδιο σε διαστάσεις με μήκος 4,17 μ., και επιπλέον έχει σχεδόν όλες τις τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης και συνδεσιμότητας της κατηγορίας. Όλα αυτά, συν ένα ακόμα, τη νέα ανάρτηση, με «Progressive Hydraulic Cushions».

Η υδραυλική απόσβεση στις δύο άκρες του αμορτισέρ (αντί των ελαστικών στοπ), για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας, εξασφαλίζει για το Citroen C4 Cactus το μεγάλο ατού της απέραντης άνετης αίσθησης στην κατηγορία, χωρίς να θυσιάζεται το αρκετά αξιοπρεπές, με κλίσεις που δεν τρομάζουν, πάτημα στην άσφαλτο - τουλάχιστον στη γαλλική, στους λόφους γύρω από τη Μασσαλία. Η Citroen δίνει, μάλιστα, προαιρετικά και το εξαίρετο σύστημα Grip Control στην έκδοση Sign.

"Ιπτάμενο χαλί": Από τη DS στο Cactus

Στη Νότια Γαλλία οδηγήσαμε τις εκδόσεις βενζίνης 1.2 PureTech με 110 και 130 ίππους με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6 και μηχανικό 6 σχέσεων, αντίστοιχα. Ο δεύτερος κινητήρας, που συνδυάζεται μόνο με το μηχανικό κιβώτιο, είναι σαφώς πιο ζωηρός, πιο ζωντανός χαμηλά και με πλουσιότερη ροπή στις μέσες στροφές, με το ακριβέστερο και σβέλτο -πια- 6άρι κιβώτιο, χωρίς να ξεφεύγει η μέση κατανάλωση πάνω από τα 7,0 λίτρα/100χλμ.

Στο πετρέλαιο, υπάρχει ο BlueHDi 100 ίππων (τώρα με 5άρι μηχανικό κιβώτιο και αργότερα με 6άρι), αλλά το Φθινόπωρο θα προστεθεί και έκδοση 120 ίππων, με ΕΑΤ6. Μέχρι το καλοκαίρι, επίσης, θα διατίθεται και ο 1.2 PureTech 82 ίππων, βενζίνης. Το νέο Citroen C4 Cactus θα έρθει στην Ελλάδα τέλη Μαρτίου με τιμές παραπλήσιες του σημερινού...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ